Gå til innhold

Gode og dårlige Bmw verksteder tråden


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan syntes folk de forskjellige Bmw verkstedene er? Erfaringer? Ris? Ros? Tips?

Dette kan hjelpe oss til å få en oversikt over hvor man skal gå om man trenger vedlikehold av bmwene sine, så slipper man havne et sted med dårlige erfaringer.

Trenger man bildeler må jeg rose GSbildeler og Koed for sin kompetanse. Bmw verkstedene er det dårligere med.

 

Selv har jeg litt dårlig erfaring med flere av de og merker hvor lett de lurer kundene. Som en Bmw entusiast syntes jeg det er dårlig og flaut over å ha bilen hos verkstedene. Men jeg må ha de der for dokumentasjon osv.

Stenshagen(Bilia) erfaring og opplevelse:

Hadde min tidligere e38 740 inne hos de for å finne ut av hva som var feil med abs modul. Samt hvor inni selve modulen kontaktene hadde ryki, og bare en sjekk samtidig av en klunkelyd fra forstillingen som kom når jeg kjørte. Sa at de kun skulle sjekke disse to tingene.

Når jeg skulle hente bilen fikk jeg vite at klunkelyden kom fra bakstillingen og at abs modulen var gåen mellom pin der og der. Fikk et pristilbud på over 25.000kr for jobben med ny abs modul og bakstilling/forstilling deler. Takket selvfølgelig nei til dette da jeg heller sendte abs modulen til et elektro firma i Sverige som fikset dette (Innosund 3000kr). Samt at jeg byttet delene i forstillingen selv til 3000kr(koed)

Men når jeg var ferdig hadde altså mekaniker sjekket masse annet som jeg ikke ba om og samtidig mente at klunkelyd kom fra bakstillingen. Byttet delene selv og det var forstillingen som jeg allerede hadde sagt.(Selv uten mekaniker bakgrunn). Syntes det er rart at det er så dårlig kompetanse på steder man bestiller en tjeneste ifra. De virker jo ikke som de kan noe om å skru på biler. For å få et svar om at bakstilling deler må byttes og at abs modul var gåen så måtte jeg betale 4800kr for dette. Man føler seg jo lurt med hvordan de driver. Hadde jeg bare sagt ja så hadde det kostet 25k, uten å løse klunkelyd problemet. Tenk alle som gjør det og sier ja på verkstedene.

 

Bavaria erfaringer og opplevelser:

Har hatt flere biler inne hos Bavaria for service uten problemer og har vært fornøyd. Men når jeg hadde min z3m coupe inne ifjor for sjekk av vanos, oljeskift, lufting av clutch og generell sjekk av bilen. Så fikk jeg et papir med at bilen er i fin stand. De luftet clutchen og den ble umulig å bruke så jeg måtte få de til å gjøre det igjen da de tydelig hadde gjort det feil. Man begynner å lure på kompetansene til disse Bmw verkstedene og stedene man setter bilen sin. Man har stor tillit til de også. Jeg betaler gledelig for tjenestene med servicer osv, men forventer at det blir gjort riktig også.

Har også nylig snakket med Bavaria angående en e30 jeg har, jeg liker å ha servicer og papirer på vedlikehold av bilene mine, selv om jeg kunne gjort mye selv syntes jeg det er greit å ha dokumentasjon. Mye gjør jeg også selv av ting

Men når jeg nå nylig kontaktet verksmester på Bavaria angående bytte av olje og filter på min e30, oljeskift, ny bremsevæske, ny register reim og ventil justering fikk jeg en pris på rundt 12.600kr. Hadde glemt at han skulle ta med bytte av termostat og bensinfilter også(bensinfilter har jeg kjøpt). Så sendte ny mail med ønske om pris inkludert disse to tingene. Fikk ingen svar, sendte flere mailer uten svar.

Så til slutt kontaktet jeg Bavaria kundeservice hoved mailen. Fikk da svar av en annen servicemedarbeider med en pris på over 26.000kr. Skal det koste over 13.000kr mer bare for bytte av termostat og bensinfilter? (Som egentlig ikke er en stor jobb)

Folk må jo bli lurt av disse verkstedene sånn de holder på!

Som Bmw entusiast syntes jeg det er altfor dårlig hvordan verksted kan drive sånn, når man setter bilene vi har lidenskapen for bort til folk som skal ha peiling. Tenk alle som faktisk sier ja til sånt og blir lurt på pris! En medarbeider sier en pris og en annen sier noe annet. Blir for dumt

Hva erfaringer har andre med Bmw verksteder? Noen som føler mye av det samme?

Kanskje dette kan være en gode og dårlige erfaringer Bmw verksteder tråd

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Strandveien auto og det er sjeldent de faktisk klarer å gjøre alt 100%. Som oftest er det noe smuss i interiøret, mangler noen klips, kanskje noe plast er brekt og slike små ting. Feilkoblede ledninger har også skjedd.

Totalt sett er jeg sånn passelig skeptisk til de fleste bilverksteder og bruker de ikke, før jeg faktisk må bruke de.

Har feks hatt 2, 4-hjulskontroller på samme verksted og det ble ikke bra. Så et annet som nesten fikk det bra, men knakk en bolt i bakstillinga, så jeg måtte inn 2 ganger der å. Men da ble det faktisk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Bilia Kongsvinger ett par ganger, og er strålende fornøyd. Skulle ta hjulkontroll etter at ett lokalt verksted hadde prøvd seg, og det ble helt jævlig. Sendte den dit, ble oppringt senere på dagen fra mekanikeren som så på bilen angående endeledd som de anbefalte å bytte i front. De fikk jeg god rabatt på, og bilen har aldri vært bedre å kjøre. Prisen var heller ikke avskrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min foretrukne på BMW i Stavangerregionen er uten tvil Moe Auto som kun driver med BMW. Nå har vi serviceavtale på BMWen i all overskuelig framtid så det blir å bruke merkeverksted videre også nå etter at garantien har gått ut, men har alltid vært fornøyd med både priser, service og kvaliteten hos han. 

Merkeverkstedet i Stavanger - stort sett flinke og greie å ha med å gjøre. De har generelt vært svært medgjørlige på garantisaker utenom et par ting som jeg ikke var fornøyd med, men de fleste av disse har ikke inne «feilsøkingsmentaliteten», det er stort sett «bytt alt».
Merkeverksted på Bryne framstår som mer down to earth, påkoblet faglig sett (dvs det går an å diskutere med de vedrørende problemer og potensielle feilkilder og løsninger, gjerne direkte med mekaniker) og generelt sett hyggelige folk. Ekte jærbuer. 

Ellers har det dessverre mye med hvilken kundebehandler en treffer på; Bavaria Stavanger  har noen som er skikkelig «trå» å prate med og alt er vanskelig, men på en annen side har de også en dame som yter fabelaktig service og virkelig gjør at du får lyst til å komme igjen. Hun har også vært innom MINI Stavanger en periode, og det er en sann fryd. Rett og slett skoleeksempelet på god kundebehandling.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter @papertiger med Moe auto. Utmerket fra pris til service og kunnskapsrik. God på dialog og gjør aldri mer enn han får beskjed om - før han har konferert med deg som kunde.

Mye dårlige erfaringer med Bavaria Stavanger, men også noen gode. Er nok (dessverre) personavhengig og ellers typisk merkeverksted.

Hellestø karrosseri gjorde en strøken spot-repair for meg nylig. De opererer med fastpriser og er konkurransedyktige vs andre jeg har brukt. Kjappe også.

 

Brukte Arne Gulbrandsen, mener jeg det het, i Oslo. Var stort sett fornøyd der. Dette er noen år siden og jeg skjønner de har vokst litt nå, men de var kunnskapsrike med høy oppløselighet tidligere.

Ingen gode eller dårlige erfaringer med merkeverkstedene i Oslo. De er som Bavaria Stavanger typisk merkeverksted med stor variasjon. Dog veldig fornøyd med Autoskade i Lillestrøm/Lørenskog? Brukes på karrosseri av Skøyen mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Otis skrev:

Jeg bruker Strandveien auto og det er sjeldent de faktisk klarer å gjøre alt 100%. Som oftest er det noe smuss i interiøret, mangler noen klips, kanskje noe plast er brekt og slike små ting. Feilkoblede ledninger har også skjedd.

Totalt sett er jeg sånn passelig skeptisk til de fleste bilverksteder og bruker de ikke, før jeg faktisk må bruke de.

Har feks hatt 2, 4-hjulskontroller på samme verksted og det ble ikke bra. Så et annet som nesten fikk det bra, men knakk en bolt i bakstillinga, så jeg måtte inn 2 ganger der å. Men da ble det faktisk bra.

Artig at du nevner det med 4-hjulskontoll som ikke blir bra.. Jeg har vært på 3 forskjellige verksteder med M3en min for å ta 4-hjulskontroll. Og da har jeg vært med på kontollen selv og ingen av de ble bra. Da snakker vi apparater med laser osv. Ga faktisk bare opp hele greia. Så kjenner jeg en som har et helt manuelt 4-hjulkontroll apparat.. Først når vi brukte det så ble hjulvinklene riktige. 

Poenget mitt er at jeg ikke tror at det alltid er verkstedet eller maknikeren som er problemet. I mine tilfeller var det faktisk apparatet som er for dårlig og feil. Apparatet viser riktig på skjermen, men på bilen blir det feil.. Veldig spesielt. 

IMG_20190601_103829.thumb.jpg.ef76a4f8d6ac1d1f35f860a65a9d4033.jpg

IMG_20190601_103838.thumb.jpg.da96319e2861c9e0d889f9c43fd4804d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Otis skrev:

Det er svært uheldig om apparatet er feil på da. Men dette bør jo uansett verkstedet fange opp?

To av apparatene jeg var på var blitt kalibrert uka før jeg var der. Verkstedet stoler bare på det som står på skjermen. De tar ingen manuelle kontrollmålinger slik jeg gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Øyvind L. skrev:

To av apparatene jeg var på var blitt kalibrert uka før jeg var der. Verkstedet stoler bare på det som står på skjermen. De tar ingen manuelle kontrollmålinger slik jeg gjorde. 

Det igjen påpeker jo delvis det jeg mener, verkstedet bare gjør ting, men de følger ikke helt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Det igjen påpeker jo delvis det jeg mener, verkstedet bare gjør ting, men de følger ikke helt med.

Det er dessverre helt riktig. :(

Og jeg er som deg. Bruker ikke verksted før jeg absolutt må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, Øyvind L. said:

Artig at du nevner det med 4-hjulskontoll som ikke blir bra.. Jeg har vært på 3 forskjellige verksteder med M3en min for å ta 4-hjulskontroll. Og da har jeg vært med på kontollen selv og ingen av de ble bra. Da snakker vi apparater med laser osv. Ga faktisk bare opp hele greia. Så kjenner jeg en som har et helt manuelt 4-hjulkontroll apparat.. Først når vi brukte det så ble hjulvinklene riktige. 

Poenget mitt er at jeg ikke tror at det alltid er verkstedet eller maknikeren som er problemet. I mine tilfeller var det faktisk apparatet som er for dårlig og feil. Apparatet viser riktig på skjermen, men på bilen blir det feil.. Veldig spesielt. 

IMG_20190601_103829.thumb.jpg.ef76a4f8d6ac1d1f35f860a65a9d4033.jpg

IMG_20190601_103838.thumb.jpg.da96319e2861c9e0d889f9c43fd4804d.jpg

Er egentlig ikke spesielt for dette utstyret må jevnlig kalibreres. Om verkstedet ikke gidder bekoste det så blir det også dritt. Skal du måle i sekunder også så må du ta deg tid og være nøye. 1 sekund er 1/60*60 av en grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria Arendal

Jeg har egentlig bare positivt å si om Bavaria i Arendal. De er flinke, ting blir som avtalt og de har fortsatt noen mekanikere der som faktisk kan skru noe på min gamle E34. Dog bruker jeg mest Bavaria på mine nyere BMWer. De er veldig løsningsorienterte, du får en følelse at de strekker seg litt for å ordne det så greit de kan om du skulle få en uventet stor påkost. Noe annet, for sånne som meg som er petimeter når det kommer til å holde bilen ren. Du får den tilbake i akkurat samme stand som du leverte den, ikke nedsmusset med fingermerker over alt. 

Batterielektro AS

Disse er gode på gammel BMW, de er partner med GS Bildeler og har god greie på BMWer eldre enn 5 år. De er raske, billige og kommer forte med råd og tips til utbedring hvis de kommer over noe under veis. Jeg bruker disse mest til E34en, det jeg ikke klarer å fikse selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er mye bra verksteder rundt om i landet ut ifra hva folk skriver. Men synd det ikke finnes flere gode. Føles ut som flertallet er dårlige kontra gode.

Men i Oslo tar hvertfall Bavaria kaka. Bestilte egentlig time for min e30 og m3 e46. E30 skulle ha litt diverse fiks med service og reg reim osv. Men da jeg hørte med 4 andre steder merket jeg at Bavaria fikler med priser så jeg av bestilte timen. Følte meg lurt på pris så jeg avbestilte timen samme dagen for e30n. Da mente Bavaria Økern at jeg måtte betale delene da de allerede var bestilt. Og bilen skulle egentlig inn om 2uker fra idag. Snakk om useriøst verksted. Skulle også ha M3en inne for oljeskift, men da sluttet man benytte Bavaria etter sånn dårlig kundebehandling. At det går ann! Dette skal vites at dette er Bavaria Økern, de andre stedene vet jeg ikke om. Alle verksteder som Sulland, Bilia og noen andre små stedene har gitt meg riktig pris. Bavaria var 13.000kr dyrere. Da sluttet jeg benytte Bavaria for alltid
 

Endret av Cbrooen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...