Gå til innhold

Min 2016 F30 330e


Anbefalte innlegg

Da er luftfilter bestilt også. Snakket med selger i dag. Bilen blir sendt med biltransport på fredag, så får den ikke før tidlig neste uke... 
Her er forresten bilen jeg har brukt det siste året, mens jeg har spart litt penger. Honda Jazz 2004 modell, grusom bil, men har da kommet meg til og fra jobb. Blir greit å sette seg inn i en bil og ha lyst til å kjøre i stede for å spy.

A96FEB69-A775-4619-BEA4-937BFD798700.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil!

Har virkelig sansen for F30 330e. 

Vurderer å gå til innkjøp av en selv. Har hørt mye bra om B48 som virker svært robuste. 

Jeg tror nok at 330e er mulig det beste kjøpet man kan gjøre til ca 300. 

Følger med her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Clarity. 
Ja det virker som de er veldig bra. 
Uten tvil det beste kjøpet til den prisen. Fant ut at det er m-sport bremser også på den, det var jeg ikke klar over, et stort pluss!
Gøy at du følger med! 
Ser ut som jeg har de nest største bremsene.

1B3C610A-8E80-49DA-9298-3267DCA9EB9A.jpeg

Endret av Thomas_325i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått seg en velfortjent vask. Har fått kjørt noen mil allerede, og bilen står til forventningene. Bare noe småtterier som jeg skal ta med selger. Alt i alt, meget fornøyd! 
Blir montering av leppe og grill til helgen. 
 

A4842ED3-66C4-443A-9A91-84D9F5F956C5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått montert m-performance leppa også. Ikke helt fornøyd med passformen, kjøpte den på GS. Skal prøve å ta på noen ny teip, den var dårlig den som satt på originalt. Blir nok en original BMW leppe etterhvert. Fornøyd med looken nå. 
Møkkete og fæl etter en tur på 47 mil nordover fra Trondheim til en liten plass utenfor Brønnøysund. Bilen fungerte utmerket. 
Bilen skal få seg en vask i morgen, da er det meldt bra vær. 

0F3BBEC2-4B7F-41DA-B77F-E534DFA1AD49.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik GS-leppe liggende selv. Ikke somlet meg til å montere ennå. Dårlig passform altså? Satte du den på ubehandlet? Ser flere har gjort det. Lurte på å plastidippe min. Synes også den originale tapen så litt puslete ut, så tenkte å supplere med litt ekstra 3m-tape. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjørt 180 mil siden jeg fikk bilen. Den står til forventningene. Ble en tur i selv-vasken på Tiller i Trondheim i dag. Knallbra vær her nå, så fint å cruise rundt i nyvasket bil.

Luftfilter fra Burger Tuning skal komme i posten til uken, spent på om det blir mye forandring i lyden. 

Har også bestilt time til Ditec behandling hos Bilhjelp Trondheim, de hadde fullt opp med arbeid, så fikk ikke time før den 23 Juni. Da skal jeg også fjerne 330e merket på bakluka, usikker på om jeg skal fjerne edrive merkene også. 

Leppa foran skal jeg få tatt av en dag, må ha på bedre og mer teip, da den ikke sitter helt på plass på venstre side.
 

8FF53067-F9F4-4899-AD75-829EC406766A.jpeg

0B62F42D-CFA9-46AD-852C-8840CA9DAC91.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg montert luftfilter. Ble en del mer turbosus nå. Eneste jeg er litt redd for er å ta livet av MAF’en, vet tidligere bmw’er jeg har hatt, da har MAF’en tatt kveld pga luftfilter med olje. Vet AEM selger en dryflow type. Mulig jeg går for en sånn etterhvert. 
Har ikke hatt sånn lyd siden jeg hadde en Sierra Cosworth for noen år siden, den ladet vel 1,3 bar om jeg husker rett. Morsom bil det også. 
Nå får jeg spare litt penger til bootmod og downpipe. 

16ECDF90-34AA-42D9-AEA0-612B231EDB64.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fjernet 330e merket og Edrive merkene. Gikk greit uten å varme først. Brukte fiskesnøre, så sitrus rens. Ble bra nå! Så nå er den klar for Ditec behandling 23 juni. Fjernet også skilt-holder bak, monterte skiltet med borrelås. Har aldri prøvd det før, men det virker som det sitter godt fast. 
Hentet bilen fra Sulland i dag, den har vært inne for reparasjon av tanklokk som ikke åpner av og til. Ble kalibrert tank-sensor i den forbindelse. Så har de bestilt et kamera som er dårlig på fangeren, så da blir det bra. 
Nå håper jeg at jeg får kjørt 180mil før sommerferien, da de ikke kunne ta oljeservice før 2000km varsel. Har lyst ril å få gjort dette før ferien. 

9CF2E2BC-4D12-4541-B0B9-7060F211E247.jpeg

A994DC8B-E6C9-43DE-8905-6E9B92EDAE95.jpeg

1C59C32E-4594-4CC5-8ADB-2DF1C754FFFE.jpeg

C41F0730-7F8F-4553-A692-46EB01E5686D.jpeg

A545B525-E723-4E40-A5FD-90462E88551D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...