Jump to content
tbardalen

BMW E61 - Diverse utfordringer

Recommended Posts

Legg på 100kkm så er man på min kilometerstand. Og sikkert et par år. Om ikke traversforingene er helt gåene innbiller jeg meg at det skjer litt med de også over tid og ikke har vondt av å byttes til noen nye. Har allerede byttet 3 forskjellige stag i bakstilling grunnet slakk i kuler som merkeverksted aldri oppdaget 😒

Fjærbeinslagrene, dempere og bærebruforing både foran og bak bli byttet når alle deler for det er ankommet. Skal også sjekke tilstand på alle kuler og ledd der framme og skifte det som skiftes bør. Etterfulgt av en skikkelig firehjulskontroll. Litt lei av å ha en bil jeg ikke liker å kjøre :(

Kanskje lurt å bytte de eksentriske camberboltene bak i samme slengen. Når er bilen din noen år nyere enn E39en min, men en av mine bolter ble knekt da det skulle justeres under firehjulskontroll. De fant heldigvis en bolt som vi fikk banket inn så jeg kom meg hjem, bestilt nye, byttet og dratt til firehjulskontroll igjen, men det er en fordel at boltene går an å justere på. Sjekk eventuelt selv at du får de løs uten at de knekker før du leverer inn til justering.

Edited by E.C.