Gå til innhold

Min BMW garasje - I3S, F15 40e og E93 320i + Garasjebygging


 Share

Anbefalte innlegg

NY BIL (LES: Nytt Prosjekt / redningsoppdrag)

Planen etter salget på 525d var å fokusere på ny jobb og kjøpe bolig, men planer fungerer bedre i teorien enn praksis. Så da ble det jaggu ny bil, da jeg ikke klarte å la denne sjansen gå fra meg

Regner med det ikke er for vanskelig å se hvilken modell jeg har gått for her? 

Screenshot_20210724_203156_com.android.gallery3d.thumb.jpg.425af4c57c23156af17b1a6b22e89021.jpg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Carlsius skrev:

Skulle tydligvis ikke så mye mer til!

Prøve å selge en bil uten feil og godt vedlikeholdt bryr kjøpere seg lite om, men med m-sportsfangere da er interessen høy :lol:

Skjønner dette 😄 Får hive på noen M-Sport fangere på E61 min når den skal selges igjen da 😂

 

Jeg tipper at du har kjøpt .... 635d? 🤔

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med et herlig utgangspunkt. Gleder meg til å se hva du finner på med denne! :) 

Takk for det, vi får se om det blir å dra denne like langt som forrige eller ikke 😕 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med ny bil 😀 Gøy å ha noe å henge fingrene i, hva er planene med denne?

Takk! Savnet min gamle 645ci og n62 motoren etter jeg fikk se din 545 i fjor!

Planen videre er rimelig usikre da bilen ikke var som beskrevet ved kjøp, så er stadig i tenke boksen 😕 

54 minutter siden, sveigis skrev:

Ja Calsius ,jeg liker det jeg ser 😊🙏

Gratulerer med flott doning og så gøy når noen kaster seg over disse noe sære modellene .

Knalltøffe er de og ser frem til oppgraderingene dine .😊

Takk! Jeg har et svagt øye for den sære E63 modellen som noen virkelig ikke liker, og jeg virkelig liker så da ble det kjøp av denne :D

52 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Lekker 🔝 E63 & E64 er en av mine BMW favoritter 🙌 Gratulerer 👍

Takk for det, herlige modeller både E63 og E64! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videre planer for E63 645ci

Planen var i utgangspunktet å fikse opp det som var feil med E63 645ci og deretter selge den trofaste F11'n til fordel for å deretter bruke V8 coupe som bruksbil. MEN etter kjøp av bilen fra en hyggelig, men slu østfolding som kun hadde hatt bilen i 1 måned for å flippe den videre med fortjeneste så viste det seg at bilen har mange flere feil enn beskrevet. Etter litt søking på nettet viser deg seg at han har mistet retten å drive bilbutikk på grunn av svindel og korrupsjon, så jeg er tydeligvis ikke første som blir ''lurt''. Klage tilbake til selger er foreløpig ikke aktuelt siden det er mange små feil og hele prosessen med det orker jeg ikke ta på meg, samtidig som jeg kjøpte bilen under markedsverdi. 

Planen med å ha 645ci som bruksbil er dermed utelukket og jeg står ovenfor følgende valg:

  1. Fikse & Selge: Fikse bilen mekanisk å få den eu-godkjent og selge den videre til neste mann som vil ta på seg de litt mer kosmetiske feilene?
  2. Søndagsbil: Avskilte bilen, fikse alt som er galt for deretter å beholde bilen og ta alle de oppgraderingene som jeg har lyst til samtidig som jeg beholder f11 som bruksbil?

Har foreløpig ikke bestemt skjebnen for videre eierskap men deler har i hvert fall blitt bestilt inn i øst og vest for å fikse det som er galt for å få den eu-godkjent, som har frist 30.9.2021 :D

Mens jeg venter på deler prøvde jeg på style 172 felgene som jeg har tilbake fra salget av E60'n, og tross for liten dekk dim for 6 serien samt litt høyt innpress så ble ikke resultatet så ille som jeg fryktet:

IMG_20210727_154249.jpg

IMG_20210727_154330.jpg

IMG_20210727_154353.jpg

IMG_20210728_094655.jpg

IMG_20210728_094640.jpg

IMG_20210728_103344.jpg

IMG_20210728_103422.jpg

IMG_20210728_103443.jpg

IMG_20210728_103449.jpg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke feil er det på den da, og hva var skjult?

Style 172 ser ikke så gale ut på E63, nei. Fant et (dårlig) bilde av dette for en stund siden.
Større dekk + en liten spacer bak hadde gjort seg :D

Skulle nesten ha kjøpt de av deg for å få vekk de som står på bilen min. Tror du ser hvorfor 😂

Spoiler

image.thumb.png.becfd761f032f92dedd3cb08774c3936.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ikke fått med meg ditt svar @Daniel., beklager det. Angående feilene på bilen så fikk jeg beskjed om en ripe på støtfanger og sprekk i frontrute ellers var alt bra. Spurte selger om igjen, da det kan ikke stemme at en bmw fra 2005 ikke har mer feil(😂) men det var ikke mere feil enn det på denne bilen insisterte selger på. 

Oppdaget fort at det ikke stemte når jeg var å så på den, og mer har dukket opp i etterkant. For å nevne noe av feilene jeg kommer på i farten: Oljelekkasje fra motor(hele Motor er dekt av olje), olje lekkasje dynamic drive (2dl per 10 min 😮), sølt bensin inne i bilen, skinn på rattet er løst, ødelagt speilglass høyre side, begge speil ødelagt folde mekaniske og bilen har fått en tilfeldig grå sprayboksmaling forskjellige steder på bilen. 

Du skulle kjøpt style 172 hjulsett mitt ja, det hadde kledd E61’n :D  Men det ble dessverre solgt forrige uke til en fersk sjåfør på 18 år 😕 

Har nå et 6 serie hjulsett du kan få rimelig ;) Det eneste positive jeg kan si er vel at det har lavt ET så du trenger ikke spasere 😅
E2DC9F0D-7705-462E-980D-37CF35C66BF9.thumb.jpeg.98b9fe0532856172ab23600edbce278f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carlsius skrev:

Har ikke fått med meg ditt svar @Daniel., beklager det. Angående feilene på bilen så fikk jeg beskjed om en ripe på støtfanger og sprekk i frontrute ellers var alt bra. Spurte selger om igjen, da det kan ikke stemme at en bmw fra 2005 ikke har mer feil(😂) men det var ikke mere feil enn det på denne bilen insisterte selger på. 

Oppdaget fort at det ikke stemte når jeg var å så på den, og mer har dukket opp i etterkant. For å nevne noe av feilene jeg kommer på i farten: Oljelekkasje fra motor(hele Motor er dekt av olje), olje lekkasje dynamic drive (2dl per 10 min 😮), sølt bensin inne i bilen, skinn på rattet er løst, ødelagt speilglass høyre side, begge speil ødelagt folde mekaniske og bilen har fått en tilfeldig grå sprayboksmaling forskjellige steder på bilen. 

Du skulle kjøpt style 172 hjulsett mitt ja, det hadde kledd E61’n :D  Men det ble dessverre solgt forrige uke til en fersk sjåfør på 18 år 😕 

Har nå et 6 serie hjulsett du kan få rimelig ;) Det eneste positive jeg kan si er vel at det har lavt ET så du trenger ikke spasere 😅

Det går fint 😅

Var litt forskjell mellom det han sa og det som var sannheten ja 😬 Men du ordner nok opp i alt dette etterhvert, vil jeg tro? :) 

Jøss, en 18-åring som velger OEM framfor Japan Racing eller ESR felger? 😮

Hehe, så annonsene til både Style 172 og 92 felgene dine på Finn for en stund siden 😅 Ligger et sett av sistnevnte til salgs lokalt også, men da med dårlige dekk og felgene er matt svart 😬 Men nå har jeg jo handlet ny bil, så da frister det ikke å bruke noe mer penger på E61, så den blir vel bare lagt ut "as-is" med den råeste fitmenten.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2021 den 22.57, Daniel. skrev:

Det går fint 😅

Var litt forskjell mellom det han sa og det som var sannheten ja 😬 Men du ordner nok opp i alt dette etterhvert, vil jeg tro? :) 

Jøss, en 18-åring som velger OEM framfor Japan Racing eller ESR felger? 😮

Hehe, så annonsene til både Style 172 og 92 felgene dine på Finn for en stund siden 😅 Ligger et sett av sistnevnte til salgs lokalt også, men da med dårlige dekk og felgene er matt svart 😬 Men nå har jeg jo handlet ny bil, så da frister det ikke å bruke noe mer penger på E61, så den blir vel bare lagt ut "as-is" med den råeste fitmenten.

Ja jeg er igang med å fikse det som er feil med bilen så får jeg ta en vurdering på hvor mye jeg skal bruke på morsomme oppgraderinger på bilen 🤷🏻‍♂️ 
18 åring som velger style 172 er sjelden, men god vare! 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbil?😪

Dagens situasjon har blitt til at jeg pendler 1.000km i uka og alle de økonomiske aspektene peker mot å kjøpe en mindre elbil i størrelsesorden I3 eller E-golf. Vurdert model s til 250.000 ish men tror den blir fraskrevet grunnet høy risiko ved at ting går istykker på en gammel første gen-elbil. 

Jeg har med vilje interessert meg NullKommaNiks for elbil da det ikke interesserer meg og jeg ikke synes de er særlig pene, men nå står jeg her å kan ikke la vær med å vurdere det :wacko:

Her tas tips imot med åpne armer, både model S, bmw i3 eller e-golf eller andre modeller på dildodrivstoff

Her er bilder av en bil som snart kommer for salg

2350059D-14F2-4B93-92B6-C3FC83BAC300.jpeg

9C1289E4-0DF7-4D3D-9460-66761ACFBBA4.thumb.jpeg.34d0228c8901bb9f72394a47cf3592a9.jpeg

EFC60815-61E3-4977-85C5-D70D72668413.jpeg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Min BMW garasje - I3S, F15 40e og E93 320i + Garasjebygging

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...