Gå til innhold

Verdi på E21 323i?


Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en E21 men sliter litt med å finne ut hva den kan være verdt som den står.

Urestaurert og generelt ganske shabby, motor fra en E30 323i inkl innsprøytning, det meste er der og eneste kjent rust er i etpar jekkfester men demontering er vel garantert pandoras eske..
Lite å gå på, jeg vet, men noen som har tanker om hva man bør betale for noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med deg angående synsing på pris. Utrolig vanskelig å sette en pris på E21 323i da de virker tungsolgte. Ser det er flere optimister der ute som forsøker å få 75-120k for disse i variabel tilstand her i Norge, tilsynelatende uten napp.

Tror Tyskland er det eneste landet på denne siden av dammen hvor du kan få gode penger for disse. 

Pris for en urestaurert, shabby og rusten 323i? 30k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom ikke en E30, 3-serien som alle vil ha. Har den ikke en spesiell og god historie om et langt og hyggelig liv blir det enda verre.

Litt småshabby med E30-motor og rustne jekkfester.. Jeg vil si mellom 20 og 30 et sted. Egentlig litt mye det og. Sett at det slettes ikke er noen originalbil med en god historie. Det stiller seg fort annerledes om den viser alderen på en verdig måte, men har en historie og fortelle, og at den er klin original, lakk og det hele.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, FredrikE24 skrev:

Er liksom ikke en E30, 3-serien som alle vil ha. Har den ikke en spesiell og god historie om et langt og hyggelig liv blir det enda verre.

Litt småshabby med E30-motor og rustne jekkfester.. Jeg vil si mellom 20 og 30 et sted. Egentlig litt mye det og. Sett at det slettes ikke er noen originalbil med en god historie. Det stiller seg fort annerledes om den viser alderen på en verdig måte, men har en historie og fortelle, og at den er klin original, lakk og det hele.

Der er vi ca enige. Den har stått noen år så trenger nytt fludium over det hele og sikkert skiver/klosser osv men er bare å hente ut skiltene og kjøre. Tror Nesten jeg blir nødt til å redde den fra å stå seg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Kvasi said:

Der er vi ca enige. Den har stått noen år så trenger nytt fludium over det hele og sikkert skiver/klosser osv men er bare å hente ut skiltene og kjøre.

 

Godt jobbet hvis du redder denne fra låve-døden.

Bare husk at E21 ikke er verdt sin vekt i gull, så selv om du koster på denne 100k og mange arbeidstimer kan du ikke forvente å få gull tilbake når du skal selge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Werther skrev:

 

Godt jobbet hvis du redder denne fra låve-døden.

Bare husk at E21 ikke er verdt sin vekt i gull, så selv om du koster på denne 100k og mange arbeidstimer kan du ikke forvente å få gull tilbake når du skal selge. 

Jeg vet, ironisk at de ikke har noen verdi ift E30.  Hatt ca like mange E21 og E30 og jeg er ikke i tvil om hvilken av de som er kulest.
Tenker ikke å kaste store summer på den men få en fin bruksveteran, hvis jeg kjøper den,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro 20-30 er "riktig" pris i dette tilfellet - for en strøken bil, så er nok 150++ oppnåelig.

Jeg hadde en pen en som jeg solgte for 130 for 6 år siden.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2020 den 21.16, Kvasi skrev:

Jeg vet, ironisk at de ikke har noen verdi ift E30.  Hatt ca like mange E21 og E30 og jeg er ikke i tvil om hvilken av de som er kulest.
Tenker ikke å kaste store summer på den men få en fin bruksveteran, hvis jeg kjøper den,

Jeg har tenkt samme tanken mer enn en gang, hva er greia med E30 foran E21?  I min ungdom på 90-tallet var E21 typisk ungdomsbil så det har kanskje noe med det å gjøre. Pedi som var aktiv her tidligere hadde flere av disse og de var utrolig tøffe, jaja nok nostalgi :)   Håper du kjøper den slik at den overlever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...