Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, mslello skrev:

Tror det er mye klipp og lim fra M440i. Men tenkte om det er noe ekstra kjøling av batteripakke. Ellers så er det vel bare bremser. Må ha større vinterhjul også sikkert 🤔

I den tyske prislista - BMW i4_Gran_Coupe_Katalog_November_2021 - står det "større bremser med forhøyet varmekapasitet", så den norske teksten er nok bare en dårlig oversettelse.

image.thumb.png.f8fae5f86207a9022ea1820e830083f5.png

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det diskuteres vinterhjul til 30k. 

Min forhandler viste frem ett skriv fra Bmw Norge om at man måtte kjøpe originale vinterhjul for og få storkunderabatten.. Men er tydeligvis mange som snor seg unna den? 

 

Meen, er 30k egentlig så ille? Om man får 18" piggdekk av premium merke og OEM felger med OEM dekktrykksensorer? Med 5 års garanti. Bare sensorer koster vel 5-6k for Bmw sine. 

Jeg kom frem til at det ikke var så ille med 30k likevel.. Har dog vurdert tanken på og bruke sommerhjula på vinter og kjøpe noen nye sommerfelger for penger som er til overs.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ser det diskuteres vinterhjul til 30k. 

Min forhandler viste frem ett skriv fra Bmw Norge om at man måtte kjøpe originale vinterhjul for og få storkunderabatten.. Men er tydeligvis mange som snor seg unna den? 

 

Meen, er 30k egentlig så ille? Om man får 18" piggdekk av premium merke og OEM felger med OEM dekktrykksensorer? Med 5 års garanti. Bare sensorer koster vel 5-6k for Bmw sine. 

Jeg kom frem til at det ikke var så ille med 30k likevel.. Har dog vurdert tanken på og bruke sommerhjula på vinter og kjøpe noen nye sommerfelger for penger som er til overs.. 

Det er vel det BMW har tatt for vinterhjul i mange år nå. Nå skal vel vinterhjul til el bil være MVA fritt etter det jeg har skjønt, så de burde jo vært litt billigere sånn sett.

Ellers så kjøpte jeg GS Split til G20'n jeg hadde. Fikk de i 18" med continental piggfritt til 14.000,- 

Ser du får samme pakke til G30 med dimensjon som skal passe i4.  Men det spørs litt på innpress og ikke minst vekt på i4 da, om det blir godkjent?

Annen side er jo hva som er kledelig og kvalitet. Men mine GS felger så ut som nye etter 2 vintre.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mslello

Betalte du bare 14k ink. Dekktrykksensorer 🤔

Må sies at på vår tidligere f11 med uoriginale vinterhjul, så sluttet dekktrykksensor og fungere, kjøpte da 4 nye originale til den nette sum av 6k. + Styret med omlegging osv. 

Så 5 års garanti og det faktum at man får originale hjul, så syns jeg ikke prisen er såå ille.. men er dyrt nok😅 Prisen er vel heller ikke fastlåst på vinterhjula før man får sett hjulpakkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2021 at 2:29 PM, f1-gubben said:

Jeg har ventilerte komfortseter i min E60 og der merker jeg godt om jeg setter på ventilasjonen. Sikker på at dine virker?

Nei, jeg burde kanskje sjekket ut om de virker. Kjørte hjem fra ferie en skikkelig varm dag - merket ikke forskjell om ventilasjonen var av eller på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kler både sort og hvitt godt, men subjektivt mener jeg Mineral Hvit er en ufin farge. Hvit Metallic, får en anelse sølv i seg. Alpin Hvit derimot er helt hvit og veldig pent, sparer deg for noen kroner også. 

Sapphire Sort eller Alpin Hvit om det står mellom sort og hvitt, heller dog mot sort her 👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

@mslello

Betalte du bare 14k ink. Dekktrykksensorer 🤔

Må sies at på vår tidligere f11 med uoriginale vinterhjul, så sluttet dekktrykksensor og fungere, kjøpte da 4 nye originale til den nette sum av 6k. + Styret med omlegging osv. 

Så 5 års garanti og det faktum at man får originale hjul, så syns jeg ikke prisen er såå ille.. men er dyrt nok😅 Prisen er vel heller ikke fastlåst på vinterhjula før man får sett hjulpakkene?

Jepp,  med dekktrykksensorer. Ettersom det forhåpentligvis blir levering før det blir vår,  så tror jeg nok jeg tar med vinterhjul jeg også, selv om det er dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har iallfall jeg lagt inn bestilling. Tror denne blir skikkelig bra, gleder meg! Portimao blå med det meste av utstyr. Valgte 19” felger av type 859. Liker også 860, så kan være jeg bytter.  
Selgeren påpekte at man ikke sparer noe på ‘supercharged’ utgaven, så man kan velge den under og velge vekk det man ikke ønsker. 
Forhandler vil ikke gi rabatt uten å selge vinterdekk, og det er jo greit nok, men syntes ikke prisen på 34 000 eks mva var på noen måte fair. Ser at konfiguratoren nå har priser på vinterdekk og at de er på 22 000, mye mer fornuftig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maxmek skrev:

Er det noe som har prøvd på innbytte ved kjøp av ny I4?? Når levering er så langt frem i tid.

Du får vel ett estimat på hva de kan gi for bilen, men med forbehold. Er vanskelig for en forhandler å skulle gi en innbytte pris så langt frem, men på en annen side så hadde jeg ikke vært helt komfortabel med å bestille bil uten å ha fått en fast innbyttepris. 

Skal du handle? Trodde du var svoren 5-serie mann 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2021-7-31 den 19.28, Fredrik 90 skrev:

Du får vel ett estimat på hva de kan gi for bilen, men med forbehold. Er vanskelig for en forhandler å skulle gi en innbytte pris så langt frem, men på en annen side så hadde jeg ikke vært helt komfortabel med å bestille bil uten å ha fått en fast innbyttepris. 

Skal du handle? Trodde du var svoren 5-serie mann 😅

Hei, ja jeg hadde vel egentlig aldri trodd jeg skulle ha noe annet enn rekkesekkser og 5 serie., har hatt 5 stk nå. Finnes ikke bedre bil å kjøre.

Hadde jo egentlig tenkt på 545e, men ble litt skuffet over elektrisk batteri/rekkevidde. Pendler litt Arendal -Kristiansand, og da ble den rekkevidden for dårlig synes jeg. Men når man ser hva man får for pengene her på en fullpakket M50 er det vanskelig å overse, er vel fort 5-600K i rabatt kontra bensin/diesel. Er jo penger det og.

Når det gjelder innbytte var det den lange tiden til levering jeg tenkte på vil bli et problem. Kan jo selvfølgelig prøve å selge privat, men ser jo enkelte får problemer i etterkant av salg. Nå tror jeg "selvfølgelig" at min bil er strøken, hehe. Har ihvertfall fulgt alt av servicer , oljeskift hver 15K og skiftet olje på gear og diff. Min bil er bare gått nesten 110K så den er jo snaut innkjørt 😃, men den begynner jo å dra på åra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...