Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Iver92 skrev:

Tror ikke det, var selgeren min som fortalte det meg det. Han mistenker at det kan ha vært at de prøver å ha likt utstyr etter hverandre på rullbåndet. Nå vet ikke jeg hvilke endringer eller hva vedkommende ha av utstyr da men.

Skjønar... Hmm... Så selgar veit ikkje på førehand om endringar som blir lagt inn fører til forsinka produksjon og levering? Det høyres jo litt trasig ut 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, justemann skrev:

Skjønar... Hmm... Så selgar veit ikkje på førehand om endringar som blir lagt inn fører til forsinka produksjon og levering? Det høyres jo litt trasig ut 😳

Det var det han sa ja. Synes ikke det er helt greit, ha vært innafor med en advarsel. Også har man de selgerene som nekter endringer frem til produksjonsdato er satt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Iver92 skrev:

Det var det han sa ja. Synes ikke det er helt greit, ha vært innafor med en advarsel. Også har man de selgerene som nekter endringer frem til produksjonsdato er satt 😅

Ja, det er det min selgar har sagt. Han vil vente til produksjonsdatoen er sett. Eg får gi han ein lyd og høyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2021 den 16.49, Juul skrev:

Snakket med min selger i går. Han fortalte deres i4 M50 demobil står i Oslo klar for å bli sendt. Venter bare på klarsignal fra BMW.

Regner med at det blir Lanseringen som forhåpentligvis blir neste måned...? 

De skulle visst lande den kommende uken, så antar at lansering brått er mot slutten av kommende uke eller starten av neste. Så blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

De skulle visst lande den kommende uken, så antar at lansering brått er mot slutten av kommende uke eller starten av neste. Så blir spennende!

Det vil bli som julekvelden ganger tre 🥳🤩

Reiser på en tre ukers til nordsjøen 8 des. Hadde vært toppers og fått sett M50`n live før den tid. Er et par ting jeg vil få sett nærmere på før jeg gjør de siste forandringer på min bestilling😎. Har en følelse av at det kan være lurt å få gjort det nå med tanke på chip mangel og ekstrautstyr som kan bli tatt bort?.....🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juul skrev:

Det vil bli som julekvelden ganger tre 🥳🤩

Reiser på en tre ukers til nordsjøen 8 des. Hadde vært toppers og fått sett M50`n live før den tid. Er et par ting jeg vil få sett nærmere på før jeg gjør de siste forandringer på min bestilling😎. Har en følelse av at det kan være lurt å få gjort det nå med tanke på chip mangel og ekstrautstyr som kan bli tatt bort?.....🤔

Det hviskes at M50 blir prioritert men ingen vet sikkert. @Saltkjelen er uten tvil orakelet her. Mister jeg endel utstyr avbestiller jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Det hviskes at M50 blir prioritert men ingen vet sikkert. @Saltkjelen er uten tvil orakelet her. Mister jeg endel utstyr avbestiller jeg. 

Ganske sikker på at vi ikke mister noe av det vi allerede har bestilt. Det blir nok tatt bort fra konfiguratoren først, noe som enda ikke har blitt gjort. I værste fall må vi vente noen uker ekstra... BMW er nok fult klar over at det blir masseavbestillinger hvis de fjerner noe fra oss som allerede har en bestilling inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestile en I4, og har gjort meg noen tanker vedrørende det og strømprisene vi nå ser.

Jeg har ingen erfaring med EL-bil, men har jo lest en del. Ta feks at vinterstid så bruker EL bilen 2,7Kw/mil, ganger man dette med en kraftpris på 4,0kr pr/Kw, så koster det  10,80 kr pr mil i strøm, Min 530d bruker på langkjøring ca 0,6 når jeg ligger i ca 110km/t, snittforbruket mitt ligger på 0,71. Her i Arendal fyller vi diesel for ca 14,- pr/liter, da blir kostnaden pr mil på 8,40 pr mil. Dvs godt og vel 2kr billiger pr mil med diesel, og det værste er at jeg tror vi vil få se strømpriser denne vinteren som kan doble seg fra dagens ekstrempris.

Så da lurer jeg på om jeg bare må sette I4 til utstilling og beholde dieselen. Blir som @Fredrik 90tenker diesel er best, og når man fyller tanken har man mer enn 100 mil rekkevidde, og sparer penger for hver km man kjører.

 

PS, dette er jo satt litt på spissen, men våre politikere har etter min mening solgt arvesølvet vårt (strømmen) til EU, og vi stakkars forfrosne nordboere må betale for gildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del virker 4 kroner pr kWh litt vel pessimistisk, men hvis du vil at svaret skal være at dieselbil er best, så gir det jo mening.

Jeg synes du burde sammenligne snittforbruket ditt, altså 9,94 kr/mil, med snittforbruket på en elbil, som for de fleste modeller er godt under 2,7 kWh/mil. Til og med vår Volvo XC40, som er en av de tørsteste elbilene, bruker en del mindre enn 2,7 kWh/mil med ladetap. Da ender jeg med at elbil og diesel, i rene drivstoffutgifter, blir omtrent like dyre når strømprisen blir 4 kr/kWh i snitt.

For min del kjører jeg ikke elbil fordi jeg sparer penger, men fordi jeg liker det. Deilig med umiddelbar gassrespons, god akselerasjon og uavbrutt skyv.

Jeg er forresten enig i at privatisering av kraftverkene i Norge var en veldig dårlig idé.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Maxmek

Jeg tror nok de høye strømprisene er kommet for å bli, å tro at dette skal normalisere seg igjen er som å tro på julenissen. Så der har du nok rett i dine betraktninger. Men dieselprisen kommer jo også til å stige, jeg har ikke troa på at denne skal ned. Vi ser riktignok dieselpriser opp mot 18 kr litern, men senest i dag fylte jeg for nede på 14 tallet så det svinger her som på strømprisen. Besparelsen ved å gå over til elbil blir uansett stadig mindre her vi bor iallfall, jeg sparer bare 19 000 kr i året på å bytte ut G30 med i4 M50. Det er for lite med tanke på hva jeg bruker bilen til på tur osv. 

Men man må jo alltid gjøre en vurdering på hva man skal gjøre. Noen foretrekker elbil og andre har vanskelig med å se noe annet alternativ enn fossilbil. Er jo ikke verre enn at du selger i4en om dette ikke faller i smak, bør jo ikke være noe problem å få god pris på den når ventetiden er som den er. Så finner du deg en ett år gammel G30 540d LCI 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...