Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, gregus skrev:

Tror de gjør det på denne måten for å håndtere mange bestillinger hurtig. Har i hvert fall lagt inn en bestilling for å reservere en bil i «køen», og så skal jeg og selger ta en gjennomgang med tilvalg og farger til uka. 

Men, det er ikke veldig mye ekstra å velge om man tar SC. Savner nappaskinn, nightvision og B&W på utstyrslista, men det er vel prisen for å være tidlig ute. 
 

Hva ville dere valgt av farge? Står foreløpig på grønn/mocca, men er ikke sikker. Cognac interiør er aktuelt, men må passe med eksteriør, og der er jeg litt usikker. 

Jeg tenker i samme baner. 💸🍾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2021 den 15.59, Snagg30 skrev:

Jeg måtte sjekke ut, og nå er jeg livredd for en ny smell! Men se vekta, er du glad i mat å trening som meg så blir totale vekta mer en en SUV. 

 

670.000kr for absolutt alt utstyr, selger spekket bilen for meg så jeg har ikke valgt sort skinn. Er man mer sparsom på utstyr tror jeg man kan få en hyggeligere sum. Men jeg må si 670.000kr for det her er innafor altså. 

AC9C3A35-8B7F-4304-907A-9BE755EC5520.jpeg.8d17a4e7193cfa945b81166c5ebb8512.jpeg
 

Kjenner det er litt irriterende at man ikke har oversikt over hva som faktisk er inkludert i de forskjellige pakkene og hva som finnes utenom. Er du sikker på at nevnte bil inneholder alt? Jeg har fått pristilbud på i4 M50 SC med absolutt alle kryss, og i tilbudet mitt er utstyret priset til kr. 202 100,- (før rabatter). Får for øvrig beskjed fra forhandler at det kun er sort og cognac som kan velges om man skal ha M-sportsseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Kjenner det er litt irriterende at man ikke har oversikt over hva som faktisk er inkludert i de forskjellige pakkene og hva som finnes utenom. Er du sikker på at nevnte bil inneholder alt? Jeg har fått pristilbud på i4 M50 SC med absolutt alle kryss, og i tilbudet mitt er utstyret priset til kr. 202 100,- (før rabatter). Får for øvrig beskjed fra forhandler at det kun er sort og cognac som kan velges om man skal ha M-sportsseter.

Enig, man må få konfigurere bilene selv å ikke minst få vite hva som inneholder i hver av pakkene. Noe snodig at iX konfigurator kom tvert ved lansering men i4 har de ikke peiling på når eller om faktisk det blir en mulighet fikk jeg inntrykk av. 
 

Og nei jeg ikke sikker nå som du nevner det der, mitt inntrykk var at dette var da "alt" utstyr. Men jeg legger ved bilde av utstyrs listen. 

 

3A962D71-4D4C-4FC2-B824-0ABD2A9E9A00.thumb.jpeg.6f773fe419e0d44c15cbe32d5805fdd5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen i de to topp pakkene fc/sc er skinnseter, skinntrukket dashbord, el seter med memory, oppvarmede bakseter, mer avansert driving assist og noe annet div. Forskjellen er rundt 60.000kr. Vet på ix så koster skinn 60.000kr mer enn vanlig sensatec kunstskinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skiller det mellom ulike felger for eksempel? Pakken er en fra-pris og da antar jeg at de velger de minste felgene og ingen vinterhjul, ergo opp mot 40k ekstra utover det for å få 19" og vinterhjul. Jeg hadde greid meg uten takluke og førerassist f.eks., men ville gjerne ha den beste lydpakken og sete med M-logo i nakkestøtte og memory, men da må det være skinn (kunne ha tenkt meg alcantara egentlig).

Har noen fått noe inntrykk hvor lenge disse pakkene kommer til å være gjeldende? Tror kanskje ikke at det blir bestilling i år, men mulig litt senere. Får også håpe at konfiguratoren finner veien til nettsidene etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cbrooen skrev:

Forskjellen i de to topp pakkene fc/sc er skinnseter, skinntrukket dashbord, el seter med memory, oppvarmede bakseter, mer avansert driving assist og noe annet div. Forskjellen er rundt 60.000kr. Vet på ix så koster skinn 60.000kr mer enn vanlig sensatec kunstskinn. 

Ja, men man kan velge utstyr utover SC-pakken også. Ser av tilbudet til @Snagg30 og meg at jeg har noen ekstra options, hhv. M-setebelter, interiørlister carbonfiber, "galvanic embellisher for controls" (hva nå enn dette er), personal eSIM og M carbon eksteriørpakke. Det frister å bestille, men jeg tror jeg personlig vil vente til BMW Individual åpner opp for i4/4-serie.

Svært irriterende at bilen ikke leveres med B&W og de sexy høyttalerdekslene, og at jeg i så fall må ta både ombygging til touch-hendler, krystallelementer, integrert garasjeportåpner, avblendbart passasjerspeil og softclose fatt umiddelbart etter levering. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ja, men man kan velge utstyr utover SC-pakken også. Ser av tilbudet til @Snagg30 og meg at jeg har noen ekstra options, hhv. M-setebelter, interiørlister carbonfiber, "galvanic embellisher for controls" (hva nå enn dette er), personal eSIM og M carbon eksteriørpakke. Det frister å bestille, men jeg tror jeg personlig vil vente til BMW Individual åpner opp for i4/4-serie.

Galvanic er knapper i ish sølv, egentlig usikker på hva det spesifikt er men du slipper sorte plastikk knapper. Se bildene jeg legger ved av knappene på rattet. Jeg valgte bevist uten dette på G21 for jeg synes de ble veldig travle i syns vinkel, min mening var at det var mer behagelig med sorte knapper.
 

Støtter 100% i å vente til individual blir en mulighet, kan bare tenke meg hvor rå denne bilen kan bli da :) 

362B6943-4F4B-4191-94E6-0752F9F0A482.thumb.jpeg.2df896e2789e0c347acb57185a802e09.jpegA2C6052E-D6D0-4053-A7D6-046F4C5CA5CB.jpeg.5475fa77d307908a298c9a0a9ef86667.jpeg

 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, riktig! Synd de ikke videreførte krystallknapper/elementer fra konseptet. Ser også nå at vinterhjul er ekstrautstyr og koster den nette sum av kr. 29 900,- for noen stusselige 18" felger. I mine øyne er det en altfor høy pris for så kjedelige hjul, og skal man kjøre originale 19" eller 20" på vinteren blør man jo fort på kr. 50 000,- for et ekstra hjulsett. Med produksjon fra november og levering på vinteren er det jo selvsagt at vinterhjul må medfølge, men her har BMW åpenbart trukket ut dette for å få bilen til å virke billigere enn den er. Litt småirriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...