Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Cbrooen skrev:

Sikler fælt på I4 M50 selv, men hvordan tror folk denne blir som familiebil med 2 småunger? Blir vel litt dårlig plass for to barneseter, vogner osv her? Ser bagasjerom er 470liter, men ser litt smalt ut. Eventuelt noen med småbarn som vurderer bestille, eller har bestilt? 

Jeg bestilte nå, har en på 3 og en på 8 mnd. Bruker Tesla model 3 i dag og det er ikke noe problem, regner med det skal gå fint med i4 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cbrooen @KireS

Ja, har en F36 GC som familiebil, og en gutt på litt over 1,5 år. Jeg kunne fint hatt barnestolen bak førersetet med meg selv på 178cm som sjåfør, med setet litt lengre framme enn jeg ville hatt det uten noen bak. Kona er noe lavere, så ingen plassproblemer i lengderetning. 

Breddemessig er F36 definert som en 4+1 seter av BMW, så humpen av et midtsete er ubrukelig egentlig, også pga at ISOFIX-festene står såpass langt inn mot midten at det ikke er plass til en full size person i midten. Sikkert plass til et barn, men vi har aldri prøvd :) .

i4 er vel definert som en 5-seter, men når jeg ser på 360graders-visningen ser det ut som veldig markerte 2 seter bak, som på vår. Men mulig innvendig bredde er bedre. Så ser det også ut som at siderutene bak er høyere på i4. På vår er de ganske smale, og kombinert med at poden sitter ganske lavt, blir utsynet noe begrenset. Han foretrekker klart F20’en og den Minien vi hadde når det kommer til å sitte i bil.

Bagasjerom. Vi har Emmaljunga NXT60 med ergodel, og den går sammenslått inni bagasjerommet i lengderetning, med ergodel lagt opp ned oppå understellet, alt under hattehylla. Da tar den ca halve bagasjerommet i bredden. Tar du bort hattehylla kan det lastes mer oppå også. Vi har måttet ty til takboks på ferier og helger med mye aktiviteter (=bæremeis med osv), men i pinsehelga pakket vi oss til en langhelg, med all bagasje inkludert reiseseng under hattehylla. 
Når vi hadde bagdel til vogna vurderte vi å bytte bil, men nå ser vi ikke behovet for større bil. Hadde revurdert om jeg trengte to vogner, men med ett barn ferdig med vogn så skal det gå helt fint om en pakker smart. Og takboks funker jo :)

Ta av hjula på vogna under, så er det enda bedre plass. 
Bagasjerommet er vel 480 liter i F36, men det er volum under hattehylla som kan tas vekk. Er mye mer praktisk og mer plass enn G20 og TM3 som har koffertlokk.
A9B96CBD-93C7-4778-AC8A-12C1BF7ED2F2.thumb.jpeg.b1078e1fc62a5fbc6dc3eeee1d5fa370.jpeg

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt inn ordre på en Portimao blå supercharged med Msport seter i svart skinn og 19" felger. 

Synes den ser litt høy ut på bildene, så redd 20" kommer til å skrike senk. Har mest lyst på oyster skinn, men om man ikke får Msport setene i den fargen kan det bli endring på alt. Ettersom vi har Portimao blå nå, ville jentene i huset helst ha sunset orange,  så for å få Portimao, fikk de lyst skinn. Screenshot_20210604-183557_Chrome.thumb.jpg.fa5e802193cbc5a3967a4144cffcda33.jpg

 

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

@Cbrooen @KireS

Ja, har en F36 GC som familiebil, og en gutt på litt over 1,5 år. Jeg kunne fint hatt barnestolen bak førersetet med meg selv på 178cm som sjåfør, med setet litt lengre framme enn jeg ville hatt det uten noen bak. Kona er noe lavere, så ingen plassproblemer i lengderetning. 

Breddemessig er F36 definert som en 4+1 seter av BMW, så humpen av et midtsete er ubrukelig egentlig, også pga at ISOFIX-festene står såpass langt inn mot midten at det ikke er plass til en full size person i midten. Sikkert plass til et barn, men vi har aldri prøvd :) .

i4 er vel definert som en 5-seter, men når jeg ser på 360graders-visningen ser det ut som veldig markerte 2 seter bak, som på vår. Men mulig innvendig bredde er bedre. Så ser det også ut som at siderutene bak er høyere på i4. På vår er de ganske smale, og kombinert med at poden sitter ganske lavt, blir utsynet noe begrenset. Han foretrekker klart F20’en og den Minien vi hadde når det kommer til å sitte i bil.

Bagasjerom. Vi har Emmaljunga NXT60 med ergodel, og den går sammenslått inni bagasjerommet i lengderetning, med ergodel lagt opp ned oppå understellet, alt under hattehylla. Da tar den ca halve bagasjerommet i bredden. Tar du bort hattehylla kan det lastes mer oppå også. Vi har måttet ty til takboks på ferier og helger med mye aktiviteter (=bæremeis med osv), men i pinsehelga pakket vi oss til en langhelg, med all bagasje inkludert reiseseng under hattehylla. 
Når vi hadde bagdel til vogna vurderte vi å bytte bil, men nå ser vi ikke behovet for større bil. Hadde revurdert om jeg trengte to vogner, men med ett barn ferdig med vogn så skal det gå helt fint om en pakker smart. Og takboks funker jo :)

Ta av hjula på vogna under, så er det enda bedre plass. 
Bagasjerommet er vel 480 liter i F36, men det er volum under hattehylla som kan tas vekk. Er mye mer praktisk og mer plass enn G20 og TM3 som har koffertlokk.
A9B96CBD-93C7-4778-AC8A-12C1BF7ED2F2.thumb.jpeg.b1078e1fc62a5fbc6dc3eeee1d5fa370.jpeg

Den plassen så jo ikke ille ut. Burde være mulig å få akseptabel plass til kjøtern vår med et bur som deler rommet i to, hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, KireS said:

Den plassen så jo ikke ille ut. Burde være mulig å få akseptabel plass til kjøtern vår med et bur som deler rommet i to, hmm..

Nei det er nokså romslig sånn egentlig - noen venner har F48 X1, der vogna (med bag) tar HELE bagasjerommet, da rommet er mye grunnere så den må inn på tvers. Lasterommet i F36 er nesten en kvadrat, 95cm mellom hjulhusene og 90-100cm fra bakseterygg til innlastingsterskel. Vil anta at i4 har noe tilsvarende. Men det er også en del plass tilgjengelig om en tar bort hattehylla.

0BFE9F34-35B0-4647-8DA5-2B56E5B1C856.thumb.jpeg.78a5b327ef1b3bc41288c34ab46dc4a6.jpeg

Så hadde ikke sett svart på dette, men alt kommer an på pakkingen - og din bedre halvdels medgjørlighet på dette området 😛 . Vi har lært etterhvert. 
 

Jeg ser av yttermålene at i4 har vokst litt i alle retninger i forhold til F36, så forventer bedre innvendig plass. 
Den har også luftfjæring bak, noe som hjelper godt på ved tung lasting.

G26 i4: LxWxH = 4783x1852x1448mm, akselavstand = 2856mm

F36: LxWxH = 4638x1825x1389mm, akselavstand = 2810mm. 
 

Så førstnevnte er nesten 15cm lengre, nesten 3cm bredere og ca. 6cm høyere. Akselavstanden er 4,5cm lengre. 
Burde gi rom for en romsligere kupé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@mslello 

Gratulerer med bestilling! 

Men din 330e er da ikke så gammel, var du ikke fornøyd med G20?

Takk 😊 Den rekker å bli 2,5 år før i4 dukker opp. Så den er ikke det. Veldig fornøyd med hybriden. Men det er jo så vanskelig og forutse med norske politikere når det kommer avgifter.  

 

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mslello skrev:

Takk 😊 Den rekker å bli 2,5 år før i4 dukker opp. Så den er ikke det. Veldig fornøyd med hybriden. Men det er jo så vanskelig og forutse med norske politikere når det kommer avgifter.  

 

Tiden flyr med andre ord 😅 Ja det kan nok være lurt å sikre seg en slik bil mens det enda er avgiftsfritak. Selv om ikke momsen utgjør mye så tror jeg litt av kjøpsargumentet forsvinner for mange likevel. Jeg føler jeg hører flere veier at folk kjøper elbil fordi de vil gjøre det før det eventuelt skulle bli dyrere. Også er det dem som er i motsatt ende, som hiver seg rundt å kjøper M bil eller liknende nå før slike biler blir "forbudt". Sjefen til en bekjent har nettopp kjøpt ny sort X6 M, siste sjanse kalte han det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tiden flyr med andre ord 😅 Ja det kan nok være lurt å sikre seg en slik bil mens det enda er avgiftsfritak. Selv om ikke momsen utgjør mye så tror jeg litt av kjøpsargumentet forsvinner for mange likevel. Jeg føler jeg hører flere veier at folk kjøper elbil fordi de vil gjøre det før det eventuelt skulle bli dyrere. Også er det dem som er i motsatt ende, som hiver seg rundt å kjøper M bil eller liknende nå før slike biler blir "forbudt". Sjefen til en bekjent har nettopp kjøpt ny sort X6 M, siste sjanse kalte han det 👍

Ja, hadde det ikke vært for at vi kjører så mye, hadde jeg nok tenkt sånn jeg også.  Vi får alltids kjøre el bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...