Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

På 2021-8-22 den 20.16, sluquet skrev:

Sånn blir min. Tror jeg må få oppdatert bestillingen til å ikke ha M-merker på sidene.

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/df7172b

 

 

G26_no_Villa_day_cam_04.jpeg

Den er omtrent identisk med førsteutkastet mitt, med unntak av M-setebelter. Men kona ville ikke ha grønn bil, så vi går for Dravitgrå. Men samme interiør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg bestilt en i4 M50 Sc idag. med Portimao blå farge og sort interiør.

Den kom på 750' inkl 19"hjul, minus storkunderabatt (ønsker ikke å oppgi rabatt da jeg tenker det kan være etisk feil, og at jeg jobber i et stort konsern). Er jeg for gammeldags med dette valget?

Vinterdekk tok jeg ikke med da de ville ha 33.900,- for 18", horribelt!! 

Men har med 6 år service.

Det utstyret jeg ikke har valgt er vel: e-sim (de vet ikke hva det kan brukes til), M bremser da de originale er blå som passer til bilfargen, og active protection (jeg tror det er ubehagelig at beltene "snurper deg fast i setet# eller??

 

Så desverre da går snart krembilen (F10) min snart ut på salgsmarkedet. Jeg tror den er en av Norges best utstyrte F10, det har vært en utrolig god bil, det eneste er at jeg har byttet 2 døhåndtak. Sjekk WBAFV31040DW18875

Kom gjerne med innspill, jeg skal kanskje legge ut noe bider som viser bilen etterhvert.

Edit: Glemte å nevne at leveransen nå er estimert til august 2022!!

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer @Maxmek med noe som kommert til å bli en meget flott bil 👍

Men du kommer til å savne rekkesekseren 😅

 

Ja Fredrik, det er helt sikkert.

I dag så jeg for gøy på forbruksmåleren fra Kristiansand til Arendal, under 0,6 i forbruk på en bil som veier ca 2100kg 4WD og 286hk. lå i 113 i 100 sonen fra dyreparken til grimstad.  Det er bare å ta av seg hatten på hva BMW har fått til med den motoren. Kanskje den er litt billiger i forbruk med Powerkitet?

Med det forbruket, og dieselpris her i agder på ca 13,- er det ikke mye billigere med EL-bil, og strømmen, ja den tror jeg vi snart ser 2,- pr kwh på. Ja da er EL-bil fort på 4-6 kroner mila. Mens 0,6 i diesel x 13,- =ca 8,- pr mil. Samtidig når jeg fyller tanken får jeg rekkevidde på 110mil, kontra 50mil i medvind og god temp.

Men jeg følte jeg måtte bytte nå, og synes at å kjøpe fossilbil kanskje vil bli risiko på restverdi etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Maxmek skrev:

Ja da har jeg bestilt en i4 M50 Sc idag. med Portimao blå farge og sort interiør.

Den kom på 750' inkl 19"hjul, minus storkunderabatt (ønsker ikke å oppgi rabatt da jeg tenker det kan være etisk feil, og at jeg jobber i et stort konsern). Er jeg for gammeldags med dette valget?

Vinterdekk tok jeg ikke med da de ville ha 33.900,- for 18", horribelt!! 

Men har med 6 år service.

Det utstyret jeg ikke har valgt er vel: e-sim (de vet ikke hva det kan brukes til), M bremser da de originale er blå som passer til bilfargen, og active protection (jeg tror det er ubehagelig at beltene "snurper deg fast i setet# eller??

 

Så desverre da går snart krembilen (F10) min snart ut på salgsmarkedet. Jeg tror den er en av Norges best utstyrte F10, det har vært en utrolig god bil, det eneste er at jeg har byttet 2 døhåndtak. Sjekk WBAFV31040DW18875

Kom gjerne med innspill, jeg skal kanskje legge ut noe bider som viser bilen etterhvert.

Edit: Glemte å nevne at leveransen nå er estimert til august 2022!!

Vi bestilte i juni og fikk estimert Q1, følger opp dette med forhandler. Blir jeg kvitt eTron i mellomtiden vil jeg ha noe annet mens jeg venter. Jeg tok med vinterhjul, men har sagt jeg skal ha 19" om jeg er i nærheten av å akseptere prisen de satte i starten.. Uansett, gratulerer med nydelig bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Vi bestilte i juni og fikk estimert Q1, følger opp dette med forhandler. Blir jeg kvitt eTron i mellomtiden vil jeg ha noe annet mens jeg venter. Jeg tok med vinterhjul, men har sagt jeg skal ha 19" om jeg er i nærheten av å akseptere prisen de satte i starten.. Uansett, gratulerer med nydelig bil!

Hei, den prisen de har satt på vinterdekk er jo helt ute i det blå, de forlangte 33.900,- for 18" så vet ikke hva de vil ha for 19". Men man mister rekkevidde med større hjul, så derfor tenker jeg 18" er ok på vinter da rekkevidden detter uansett pga temp.

Jeg fikk nå beskjed om levering i Q3.

 

Jeg har tenkt litt som deg, skal ha gamlebien på EU i slutten av september, og vil legge den ut for salg da, og kjøper noe gammalt shit å bruke i mellomtiden hvis jeg får pris jeg kan leve med.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Maxmek said:

Ja Fredrik, det er helt sikkert.

I dag så jeg for gøy på forbruksmåleren fra Kristiansand til Arendal, under 0,6 i forbruk på en bil som veier ca 2100kg 4WD og 286hk. lå i 113 i 100 sonen fra dyreparken til grimstad.  Det er bare å ta av seg hatten på hva BMW har fått til med den motoren. Kanskje den er litt billiger i forbruk med Powerkitet?

Med det forbruket, og dieselpris her i agder på ca 13,- er det ikke mye billigere med EL-bil, og strømmen, ja den tror jeg vi snart ser 2,- pr kwh på. Ja da er EL-bil fort på 4-6 kroner mila. Mens 0,6 i diesel x 13,- =ca 8,- pr mil. Samtidig når jeg fyller tanken får jeg rekkevidde på 110mil, kontra 50mil i medvind og god temp.

Men jeg følte jeg måtte bytte nå, og synes at å kjøpe fossilbil kanskje vil bli risiko på restverdi etterhvert.

Ser man strømme på 2kr/kwh, ser man gjerne også drivstoffpris på 20kr/l.

Med dagens reelle prisnivå er el-bilen langt rimeligere i hvertfall.

2-2,5kr/mil sammenlignet med 9-10kr/mil for dieselbilen ved 0.6l/mil forbruk. 
 

For ikke å snakke om servicekostnader 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, CrZyWiz skrev:

 

For ikke å snakke om servicekostnader 😎

Det er et interessant punkt synes jeg - servicekostnader for I4n virka veldig lave/greie. Ser på Kia Soul'n som samboeren eier krever Kia service hvert år eller hver 15000km. Servicene koster flukterer fra ca 3000 til ca 4500 annet hvert år på Bertel O. Sten hvor vi bor. 

Til I4 ser jeg at du kan velge mellom 4 og 6 års serviceavtale til enten 5300, - totalt eller 8400,- for 6 år. Ser også ut som det er uavhengig av kjørelengde. Om du kjører litt over gjennomsnittet årlig utgjør det fort en ganske stor forskjell i kostnad om du for eksempel sammenligner med Hyundai Ioniq som ser ut til at de samme servicekravene som Kia. 

 

Edit: Så kudos til BMW for å ikke melke servicekua. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Ser man strømme på 2kr/kwh, ser man gjerne også drivstoffpris på 20kr/l.

Med dagens reelle prisnivå er el-bilen langt rimeligere i hvertfall.

2-2,5kr/mil sammenlignet med 9-10kr/mil for dieselbilen ved 0.6l/mil forbruk. 
 

For ikke å snakke om servicekostnader 😎

Ja, jeg var kanskje litt grov i regnestykket, men en elbil bruker vel ikke noe mindre enn 2kwh pr mil i snitt, dagens strømpris er ca 1,5 dvs 3,- pr mil og hvis man da må ha en tur innom hurtiglader går prisen per kwh straks betydelig opp.

Service kostnader blir nok et hyggelig regnestykke kontra fossilbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @CrZyWiz, skal dere regne forbruk så ta reelle tall. 6kr/mil med 2 kr/kwh er 3 kwh/10km. Ergo 300wh/km. Det er MYE og så dyr er ikke strømprisen i løpet aråt (i snitt). Da kan man ikke sammenligne med billigste dieselpris og langturforbruk. Jeg kan også få den ene dieselen ned mot 0.5L/mil, men på vinteren med kjøring til jobb var det nærmere 1L/mil. Ta literpris på opp mot 17kr/L som det har vært her så blir det ikke tilnærmet likt forbruk. Ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...