Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, 04530dat skrev:

Designet på frontlyktene minnet om måkevinger.

Slike litt spesielle begreper som f.eks "måkevinger" er litt vanskelige hvis man ikke kjenner historien, men tradisjonelt er det Mercedes-Benz W198 300 SL (anno 1954) som er kjent for å ha såkalte "måkevinge" dører eller "Flügeltür" på tysk (vingedører). Tesla Model X har imidlertid "falkevinge" dører pga knekken nederst på døren som er bevegelig som på en falk's vinger (som forøvrig er verdens hurtigste fugl i stup med en målt hastighet på hele 320 Km/t). Lamborghini Countach (og mange andre modeller som f.eks Koenigsegg Gemera) har imidlertid såkalte "saksedører" (scissor doors) fordi de ikke er hengslet på taket, men på A-søylen  og derfor åpner på skrått og lukker som en saks.

Uansett så er disse begrepene ikke knyttet til lyktene eller noe annet perifert. De er knyttet til dørene, men siden E60 er en normal bil og har tradisjonelle dører skjønte jeg ikke hva du mente.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fredrik said:

Uansett så er disse begrepene ikke knyttet til lyktene eller noe annet perifert. De er knyttet til dørene, men siden E60 er en normal bil og har tradisjonelle dører skjønte jeg ikke hva du mente.

Fullt forståelig det, hadde vært på sin plass med en liten forklaring. Blir jo veldig OT i4, men veldig kort så mener jeg å huske at disse lyktene ble sammenlignet med vingene på hjelmen til Asterix.

image.png.2b7ee81f274caa9e0a7cb0562e5db997.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg las nett Broom sin test av bilen, og der framgjekk det at bilen manglar Gesture Control. Gjer han verkeleg det? No har eg ikkje vore med på BMW-toget dei siste fem åra, men hadde inntrykk av at dette var nærast standard. Men eg skjønar at eg har gått på ein smell her? Eg klarar meg nok utan, men hadde gledd meg til å vifte og veive med nevane for å justere lyd og denslags... Nedtur 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har gått fra å synes Gesture Controll er noe tull til å faktisk digge det. Når man først blir vant til det så funker det faktisk. Jeg har forstått at man får Gesture Controll på vanlig 4-serie, men er det ikke tilgjengelig på i4 eller er der halvleder problematikken som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri hatt bil med Gesture Control sjølv, men har brukt det ein gong og to og kan lett førestille meg at det er praktisk. Har hatt Tesla dei siste åra, så alt over touchskjerm blir ein oppgradering. 

Eg antok at Gesture Control skulle vera sjølvsagt på iDrive 8, men kanskje ikkje... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg for min del har gått fra å synes Gesture Controll er noe tull til å faktisk digge det. Når man først blir vant til det så funker det faktisk. Jeg har forstått at man får Gesture Controll på vanlig 4-serie, men er det ikke tilgjengelig på i4 eller er der halvleder problematikken som gjør det?

 

4 minutter siden, justemann skrev:

Eg har aldri hatt bil med Gesture Control sjølv, men har brukt det ein gong og to og kan lett førestille meg at det er praktisk. Har hatt Tesla dei siste åra, så alt over touchskjerm blir ein oppgradering. 

Eg antok at Gesture Control skulle vera sjølvsagt på iDrive 8, men kanskje ikkje... 

Slapp av, det er Gesture Control på I4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Snakket med selgeren min på Bilia, han får sin M50 i uke 51, tror han er en av de første. Er i produksjon nå faktisk. 
😃

Pratet med min selger idag, han tvilte på jeg fikk bilen i mars... Tidligst April.. og jeg er vel blant første som får bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1254464197_Screenshot2021-10-14at21_29_16.thumb.png.d58c41c0b35d98891d72945e4f004b96.png

Føler det her er den beste vinkelen. Ikke så fan av den fargen (eller andre matte farger), men her ser bilen bra ut. Jeg ville fortsatt hatt den knekken langs siden MINIMUM opp til håndtakene, og den luftingen på forskjermen som denne her og flere andre modeller har bryter med alt av linjer. Dette kunne blitt gjort mye penere ved å følge hjulbuen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...