Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, ogee1 skrev:

Samme tenker egentlig jeg. Kan ikke fordra å snakke til ting, hverken mobilen eller smarthus eller annet. Er egentlig ikke så glad i å snakke med folk heller alltid. Men i bilen er det faktisk utrolig praktisk. Trenger ikke å ta henda vekk fra rattet en gang for å justere varme, legge inn rute i navigatoren eller andre ting som kan være greit å få gjort under kjøring.

Da er vi ganske like :D Får vel sette på engelsk tale i G20'n så jeg får testet. Skal vistnok være ganske bra den assistenten også. Men jeg ikke gitt den sjansen enda. Skjønner egentlig ikke hvorfor de ikke kan sette opp den til å fungere på engelsk, selv om du har norsk tekst i displayene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er det bekreftet at rattet i iX blir slik i produksjon som på det de viser her?

Ja.

Syns skjermen var langt mer elegant enn MB sin første planke. Den omfavner sjåføren og gjør det til sitt eget formspråk.

Syns dette blir bra, trenger noe mer specs, skal vel komme noe tester idag også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutes ago, mslello said:

Nei,  var skuffende lite fakta. Var vel en liten undertekst med forbruk på i4 40. Men rakk ikke å lese. Men M50 så jo lekker ut utvendig iallfall. 

eDrive 40: 20-16 kWh/100km, up to 590km range, up to 250kW, 0-100 km/h under 6.0 sec.

M50: 24-19 kWh/100km (provisional, based on forecast).

Skal vi ha en elektrisk nr 1 bil i de nærmeste årene, så står nå i4 på en soleklar førsteplass hos meg. Gikk rett hjem hos meg! Men fargevalg og kombinasjon har alt å si med tanke på grillen. M sport pakken ser veldig bra ut, og jeg likte hvor rent interiøret fremstår nå. Skjermen var mindre prangende enn jeg hadde fryktet, og selv om den «flyter» oppå dashbordet er den såpass langt nede at den ikke bryter siktlinja fremover og ligger dermed lavere enn toppen av dashbordet, og dermed ser den mer integrert ut fra førerposisjon. Absolutt noe jeg kan leve med. Men jeg misliker sterkt at de flytter hurtigknapper og klimaknapper inn på skjermen, selv om jeg heller ikke er fan av knappeløsningen for temperaturjustering i G20 sammenlignet med hjulene i vår F36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når iX og cybertruck kommer på veiene så blir det en ny epoke med biler på veiene som ligner på noe fra sciencefiction filmer som ble sendt på 1990-2000 tallet. Kan ikke si meg overbevist i det hele tatt, men dette må vær gode nyheter for de som eier gamle klassiske biler fra da BMW lagde BMW. Det er bare å tviholde på de bilene tror jeg :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, papertiger skrev:

eDrive 40: 20-16 kWh/100km, up to 590km range, up to 250kW, 0-100 km/h under 6.0 sec.

M50: 24-19 kWh/100km (provisional, based on forecast).

Skal vi ha en elektrisk nr 1 bil i de nærmeste årene, så står nå i4 på en soleklar førsteplass hos meg. Gikk rett hjem hos meg! Men fargevalg og kombinasjon har alt å si med tanke på grillen. M sport pakken ser veldig bra ut, og jeg likte hvor rent interiøret fremstår nå. Skjermen var mindre prangende enn jeg hadde fryktet, og selv om den «flyter» oppå dashbordet er den såpass langt nede at den ikke bryter siktlinja fremover og ligger dermed lavere enn toppen av dashbordet, og dermed ser den mer integrert ut fra førerposisjon. Absolutt noe jeg kan leve med. Men jeg misliker sterkt at de flytter hurtigknapper og klimaknapper inn på skjermen, selv om jeg heller ikke er fan av knappeløsningen for temperaturjustering i G20 sammenlignet med hjulene i vår F36.

Ja, M50 i frozen portimao blå var skikkelig tøff synes jeg. Og skjermen er helt klart bedre som buet enn det Mercedes hadde. Blir nok en i4, men usikker på når. Frykter de to utgavene som ble presentert i dag blir dyrere enn hva jeg vil betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Ja.

Syns skjermen var langt mer elegant enn MB sin første planke. Den omfavner sjåføren og gjør det til sitt eget formspråk.

Syns dette blir bra, trenger noe mer specs, skal vel komme noe tester idag også?

 

Er dessverre uenig her, MB sin planke er mye bedre for den er integrert i dashbordet. Den kom i 2014, og er bedre enn det BMW kommer med nå snart åtte år senere. 

968189960_2014Mercedes-BenzS-ClassScreenRodaInternational.jpg.9a2ad999c4acc9082f03e627c9fe8442.jpg

Hos BMW virker det som om de har designet dashbordet også kommer de på at "nei, men faen - vi har jo glemt skjermer, la oss bare plassere en planke her". Ser riktignok bedre ut på i4 enn iX, men fortsatt ikke bra. 

Dessverre får vi vel se dette på det som er igjen av morsomme og pene BMW'er fremover, som G20 og G05 (som også er skikkelig lekre interiørmessig). Nok et steg i feil retning for BMW i mine øyne. Godt jeg kan kose meg med F11 og F82 videre :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer denne dildoen her til å koste da? 

Jeg ser M50 utgaven får 544 hk, ett tall som ikke lenger er særlig imponerende når det er snakk om elektiske biler. En stempelmotor med 544 hk vil av de fleste betegnes som kult, men man har liksom blitt vant med at vanlige folk kjører rundt i elbiler med 600-700 hk. Jeg tenker at min 540d med orignalt 320 hk er en moderat motorisert bil, er liksom ikke spess med over 300 hk lenger....og det gikk fort. For få år siden så var alt over 200 hk tøft, men så kom el og hybrid bilene for fullt. Det som dog nyanserer bildet er jo forholdet mellom hestekrefter og vekt.

@Snagg30

Cybertruck kommer aldri på veien i Norge (eller Europa). Med egenvekt på 3 tonn så må den registreres som lastebil, med fartsperre på 90 km/t 😀iX er det bare å grue seg til begynner å florere på veiene, den er så fæl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter ikke vi i off-topic, så kan ikke du la være å oppsøke tråden om en elbil for å slenge rundt ting som "dildobil"? Enkelte andre prøver faktisk å diskutere relevante ting her.

Det er leit å høre at kraft fra elektrisitet ikke imponerer deg like mye som kraft som utvinnes direkte fra forbrenning. De fleste som tenker slik er som regel butthurt fordi før kunne man le av folk i Buddy og Leaf som måtte på lasteplanet til Viking om de tok en omvei hjem som var 2 km lengre enn vanlig, men nå har de samme folka kjøpt seg "kjedelige" biler som ikke koster all verden og banker deg og premiumbilen din på veien ut av lyskrysset. Teknologien burde heller feires, her får man masse hestekrefter på billigsalg! Alternativet for å slutte å bruke masse råolje hadde vært å begrense salg og bruk, samt innføre enda mer avgifter. Hvis elbilene ikke hadde kommet så hadde ikke akkurat miljøkrav blitt lettet og vi hadde sittet med 3 sylindra motorer i alle de nye bilene i stedet. Utviklingen går videre og på samme måte som at stearinlys og ved ikke lengre er primærkilder til lys og oppvarming så er også forbrenningsmotoren sakte på vei ut. Heldigvis finnes det enorme mengder med superkule biler med forbrenningsmotor på markedet og prisene per i dag er ikke så gale heller. E46 M3 er nede mot halvparten av en gjennomsnittslønn i Norge nå. Så kan man la folk som ikke bryr seg så mye om bil kjøre de elbilene fram og tilbake til jobb kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, KireS said:

Hvor? "Det oppstod en feil" på alle sider som inneholder priser/bygg og pris.

 

Edit: 

Fra-priser Charged, Fully Charged og SuperCharged

i4 eDrive 40: 523k (C), 592k (FC), 650k (SC)

i4 M50: 573k (C), 600k (FC), 660k (SC).

Prisforskjellen er jo absolutt størst på Charged, på de to øvre FC og SC klarer jeg ikke se noen som helst argumenter for å velge eDrive40 fremfor M50, med 8-10 lapper opp til toppmodellen. 

For meg ser det ut som at du får en rimelig bra utstyrt bil til 660-700k før rabatter.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...