Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Kvasi skrev:

Er dette pga høyere rulleomkrets eller vekt på større felger?

Rulleomkrets antar jeg er tilnærmet lik. Det er vekta som utgjør forskjellen. 
 

Større felg vil kompensere med bredere dekk, men vekta vil fortsatt ha mer og si. Jeg sier ikke at mindre hjul er alltid best uansett for til slutt vil hjulet bli så smalt at grepet for et større og bredere dekk vil utkonkurrere vekt. 
 

For å oppnå lik akselerasjon for en 19» eller 20»  felg som tilsvarende i 18» må man ha en annen legering. 19» magnesiumfelg vs 18» alu kan kanskje utjevne hverandre. 
 

edit: jo større motor jo mindre forskjell også. Jeg la på 0.1s når en øker fra 18». 

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ingen oversikt over det per nå, men M3 fåes med Merino, så det ville vært merkelig om så ikke skulle vært tilfellet her.  Man kan uansett benytte utstyrskode 940 og 944 (Individual Manufaktur Handcrafted), som uansett lar deg spesifisere utover "pakke-Individual" - til en høyere pris. Antar jeg får mer informasjon om dette nærmere mars, men tukling med Individual innebærer jo også en produksjonstid på 12-20 uker ekstra. :)
 

Tja, vi skal jo uansett ha iX3 så lenge. Så jeg får gå i dialog med deg. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jarod skrev:

Rulleomkrets antar jeg er tilnærmet lik. Det er vekta som utgjør forskjellen. 
 

Større felg vil kompensere med bredere dekk, men vekta vil fortsatt ha mer og si. Jeg sier ikke at mindre hjul er alltid best uansett for til slutt vil hjulet bli så smalt at grepet for et større og bredere dekk vil utkonkurrere vekt. 
 

For å oppnå lik akselerasjon for en 19» eller 20»  felg som tilsvarende i 18» må man ha en annen legering. 19» magnesiumfelg vs 18» alu kan kanskje utjevne hverandre. 
 

edit: jo større motor jo mindre forskjell også. Jeg la på 0.1s når en øker fra 18». 

To ting som bør nevnes. Det er dekkbredden og ikke diameteren som er den viktigste grunnen til at vekta øker når felgdiameter øker. Hvis dekkbredden holdes konstant vil felgen bli tyngre, mens dekket ofte blir lettere fordi det får lavere dekksider. Videre er felgdesignet like viktig som diameter for vekta på felgen. Som eksempel finnes det 19-tommers felger som veier fra rundt 10 kilo og opp til over 20. 

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ref. saksing fra ETK i går - Forhandler bekreftet at Individual Merino Tartufo, Elfenbenshvit, Trøffel og Fionarød/svart blir tilgjengelig fra mars 2022. Pakkene blir som de velkjente, i "Extended" og "Full", hvorav sistnevnte får skinn i interiørets farge på nedre del av dashbord. Dvs. "Full" Individual Merino Tartufo får nedre del av dashbord i Tartufo, mens Extended får sort underdel slik alle andre også får med skinntrukket dashbord. Usikker på midtkonsoll og dørtrekk ennå, da dette ikke var spesielt synlig på bildene som kom opp.

Her er et par Individual "listefarger". Kjenner det skal bli vanskelig å plukke utifra dette.

Ellers er det bare å få byttet ut airbagen til en ICE-airbag (uten blå ring) og erstatte de blå elementene med krystallelementer, så snakker vi. :) 

Lime Rock Grey
949683970_Skjermbilde2021-12-15kl_21_17_06.thumb.png.f6c0c67fef7cf96c37e8b3b85e000be7.png
 

Urban Green
1064965619_Skjermbilde2021-12-15kl_21_17_40.thumb.png.c8a7aed9fe7ac3426bfbdfe22098563a.png

Nardo Grey1782322304_Skjermbilde2021-12-15kl_21_17_54.thumb.png.135ea7a6e81a9799a769d0bb7d91b182.png

Sepang Bronze
139132359_Skjermbilde2021-12-15kl_21_18_12.thumb.png.61bf11a865ee5a79fcb165b78f23c552.png


Full merino Tartufo
1678725064_Skjermbilde2021-12-15kl_21_24_29.thumb.png.c6a4767438bf298746424a36a9ba3fbd.png
 

Full merino Ivory White
955902828_Skjermbilde2021-12-15kl_21_24_43.thumb.png.0412ef41d2b67eac4945b89b854a2ab9.png

Tartufo er litt mørkere enn Cognac? Og da får man skinn på nedre del også? 

Vet du om invidual bestilling blir 12 uker ekstra totalt? Dvs. Jeg som bestilte i juni og sikkert får bil i mars/april, kan vente 12 uker ekstra og få full individual? 

 

Kjenner jeg er lite gira på og bytte ut g11en med alcantara og utvidet skinn til en bil som knapt har skinn på dashbordet 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skulebollen skrev:

Tartufo er litt mørkere enn Cognac? Og da får man skinn på nedre del også? 

Vet du om invidual bestilling blir 12 uker ekstra totalt? Dvs. Jeg som bestilte i juni og sikkert får bil i mars/april, kan vente 12 uker ekstra og få full individual? 

 

Kjenner jeg er lite gira på og bytte ut g11en med alcantara og utvidet skinn til en bil som knapt har skinn på dashbordet 🙄

Tartufo er grise lekkert, det kommer ikke ordentlig frem på bilder men det er utrolig mørkt og deilig farge kan ikke sammenlignes med Cognac. Vakreste jeg har eid på lik linje med det hvite merino skinne jeg har nå :) 

3F55D36A-1E2F-42DF-8174-B4A3F34E8419.thumb.jpeg.76714d428438aa5d2cace855406ac5b2.jpegBB20B966-510C-4668-AAAE-6A3FDC74C833.thumb.jpeg.c963707d21379041d0f0602c4b71c750.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Vet du om invidual bestilling blir 12 uker ekstra totalt? Dvs. Jeg som bestilte i juni og sikkert får bil i mars/april, kan vente 12 uker ekstra og få full individual?

Når jeg bestilte Individual på interiør på F90 ,var det 20 uker ekstra, det ble også etter at bilen var produsert, ny 4 uker på M. Den var først estimert at skulle sendes 4 uker etter produsert, men det ble 8 uker. Min bil ble bestilt i Februar 19 og bekreftet produksjon var juli 19, kom til Norge første uka September 19.

De som ønsker å bestille Individual utover prislisten, Kode 944, må nok vente ca 6 mnd før de får bil, etter bekreftet ordre.

En annen ting også for de som ønsker å bestille, er at de må betale et forskudd, Individual bekrefter ikke produksjons uke før dette er innbetalt til forhandler.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Saltkjelen skrev:

Utvilsomt. Nesten litt overrasket over at den var priset under 800 000,-.

Solgt på mindre enn et døgn. Frister å sette min på Finn med en gang jeg får den. Annonsert pris er jo langt over det jeg ga. Bestilte første dagen det var mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som får i4 først kan nok gjøre noen raske penger her, men så må man jo vente over ett år på ny bil igjen da. Men med en fortjeneste på nesten 100 000 kr så går det kanskje greit om man har en grei bil å kjøre med fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Tartufo er litt mørkere enn Cognac? Og da får man skinn på nedre del også? 

Vet du om invidual bestilling blir 12 uker ekstra totalt? Dvs. Jeg som bestilte i juni og sikkert får bil i mars/april, kan vente 12 uker ekstra og få full individual? 

 

Kjenner jeg er lite gira på og bytte ut g11en med alcantara og utvidet skinn til en bil som knapt har skinn på dashbordet 🙄

Nå åpner jo ikke produksjon og bestilling av Individual før mars 2022, så du må nok få produksjon og bekreftelse av bilen din etter dette. Enig, og spesielt skuffende at skinntrukket dashbord ikke gir skinn på øvre del av dørtrekk. Man får hele dashbordet i skinn per nå, men da er det kun svart skinn på øvre og nedre del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nå åpner jo ikke produksjon og bestilling av Individual før mars 2022, så du må nok få produksjon og bekreftelse av bilen din etter dette. Enig, og spesielt skuffende at skinntrukket dashbord ikke gir skinn på øvre del av dørtrekk. Man får hele dashbordet i skinn per nå, men da er det kun svart skinn på øvre og nedre del.

Om du velger Vernasca cognac på konfigurator nå får du Cognac på nedre del i visualizeren til BMW..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som ønsker 944 (Individual Manufaktur Handcrafted).

Steg 1 er å sende et ønske om hva du ønsker. 

Steg 2 er at du får et forslag fra dem, tok 3 uker,  om dette er ok så vil de komme med pris.

Steg 3 de kommer med pris, i mitt tilfelle var utgangspunkt fra prislisten BMW Individual helskinn Merino  kr. 75.300 + hva tillegg for hva 944  som var for min del kr. 196.600. 

Steg 4 skriv kontrakt, betal forskudd for 944, så kunne de gi antall uker som var 20 uker for 944, produksjon.

 

Når de åpner i mars for Individual så skal det bli interessant å se hvilke grunnpris de kommer med. 
 

Totalt tok hele min prosess , tilbud M5 C Individual i des.18, endelig utkast og pris slutten januar 19, kontrakt feb.19, betalte forskudd, bekreftelse på produksjon juli 19, Norge august, ble utsatt til september, bilen hentet 20 september 19.

Det er i dag lang ventetid, men skal dere bestille og få levert Individual må nok på normal leveringstid legg på 5 måneder.

Det er nok mulig jeg gjør dette en gang til, men er i tvil om jeg vil dette på en I4 M50.

Det hadde vært moro om noen her inne kjører denne prosessen.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ampera skrev:

Til dere som ønsker 944 (Individual Manufaktur Handcrafted).

Steg 1 er å sende et ønske om hva du ønsker. 

Steg 2 er at du får et forslag fra dem, tok 3 uker,  om dette er ok så vil de komme med pris.

Steg 3 de kommer med pris, i mitt tilfelle var utgangspunkt fra prislisten BMW Individual helskinn Merino  kr. 75.300 + hva tillegg for hva 944  som var for min del kr. 196.600. 

Steg 4 skriv kontrakt, betal forskudd for 944, så kunne de gi antall uker som var 20 uker for 944, produksjon.

 

Når de åpner i mars for Individual så skal det bli interessant å se hvilke grunnpris de kommer med. 
 

Totalt tok hele min prosess , tilbud M5 C Individual i des.18, endelig utkast og pris slutten januar 19, kontrakt feb.19, betalte forskudd, bekreftelse på produksjon juli 19, Norge august, ble utsatt til september, bilen hentet 20 september 19.

Det er i dag lang ventetid, men skal dere bestille og få levert Individual må nok på normal leveringstid legg på 5 måneder.

Det er nok mulig jeg gjør dette en gang til, men er i tvil om jeg vil dette på en I4 M50.

Det hadde vært moro om noen her inne kjører denne prosessen.

For min del blir det for drøyt og gjøre dette på en i4m50. Teknologien skyter vel fart, og det er ikke mange årene før i4 blir knust i rekkevidde osv. Da er det kjedelig og betale og vente såpass ekstra, for en melk og brød bil man gjerne har i 3-4 år maks.. 

På en M5 derimot🥰 

 

Tipper min kommer for salg med en gang jeg får prod.dato😅 

 

Har vert inne på tanken og selge kontrakten men det er kanskje ikke så enkelt🤔 Kunne vel vert en fordel for evt. Kjøper, så kunne han fått specet bilen slik han vil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...