Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, mslello skrev:

Ny video ute..

 

Synes de testene til denne gjengen er helt merkelig, hvorfor velger de å IKKE bruke launch controll på M3’n?! Det er tydelig på alle løpene de ikke bruker det, og dette må de da gjør for å vise hvor «rask» i4’n er. Men sannheten er jo at min SUV med samme motor med mindre effekt og mye mer vekt er raskere på 0-100 med vinterdekk på vått føre en det M3’n liksom er her i denne filmen. 0-60 mph går unna på 3.1 sekund, og ikke 4 sekund som i denne filmen 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, mslello skrev:

Ny video ute..

(...)

"Urettferdig test. Alle ser jo at M3en har feil dekk, er fylt med 95 blyfri, full tank og har motvind i sin kjørebane, mens i4en bruker både launch control og har fått lynstrøm på tanken" 🤪

10 minutter siden, Snagg30 skrev:

0-60 mph går unna på 3.1 sekund, og ikke 4 sekund som i denne filmen 

Viktig å holde tungen rett i munn når man snakker om akselerasjonstall her. 0-60mph = 0-96km/t. 0-100km/t gjør M3 Competition xDrive på 3,5 sekunder, mens M3 Competiton gjør den på 3,9 sekunder. i4 M50 gjør 0-100km/t på 3,9 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Saltkjelen skrev:

"Urettferdig test. Alle ser jo at M3en har feil dekk, er fylt med 95 blyfri, full tank og har motvind i sin kjørebane, mens i4en bruker både launch control og har fått lynstrøm på tanken" 🤪

Viktig å holde tungen rett i munn når man snakker om akselerasjonstall her. 0-60mph = 0-96km/t. 0-100km/t gjør M3 Competition xDrive på 3,5 sekunder, mens M3 Competiton gjør den på 3,9 sekunder. i4 M50 gjør 0-100km/t på 3,9 sekunder.

Er meget klar over forskjellen, tenkte ikke det var behov for å måtte forklare dette for alle da de aller fleste her inne vet forskjellen på 60mph (96kmt) og 100kmt. Og bilen bruker med stor sannsynlighet ikke 0,9 sekund fra 96-100km/t noe som var det jeg prøvde og poengtere.

Også må man få påpeke slike feil ved en test uten man merkelapper det med  "Urettferdig test. Alle ser jo at M3en har feil dekk, er fylt med 95 blyfri, full tank og har motvind i sin kjørebane, mens i4en bruker både launch control og har fått lynstrøm på tanken" 🤪 

Synes uansett testen ikke henger på greip så får du fortsette å komme med dine utspill som den ovenfor 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mslello skrev:

Ny video ute..

 

Merkelig at den M3 xDriven gjør dårligere 0-100 tider enn hva fabrikken oppgir, det skjer jo aldri med BMW. Denne bilen gjør stort sett 0-100 på det samme som bakhjulstrekkeren gjør, altså rett under 4 sek. M3 Xdrive har jo blitt målt til ned mot 3,3 sek til 100. I4en her ligger stort sett konsekvent rundt det fabrikken oppgir, mens M3en ligger rundt halvsekundet bak det fabrikken oppgir. Ikke for å drepe gleden, men dere ser at dette ikke henger på greip? eller vil dere ikke se det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 Jeg ville bare poengtere forskjellen, da det er svært mange som tror 0-60mph er det samme som 0-100km/t. Slik veksling medfører naturligvis at tallmaterialet ikke blir riktig. Det sagt, bruker jo M3en 0,4 sekunder på de 4km/t, så det er jo faktisk litt - om vi legger de offisielle tallene til grunn. :) 

 

Når det kommer til kommentaren min, var denne skrevet med en solid dose humor og ironi (noe jeg var sikker på at de fleste forstod), og ikke på noen som helst måte tilsiktet deg. Den slags kommentarer er gjerne det som går igjen på kommentarfeltene til YouTube og Facebook av den ene eller andres «fanboy». Så jo f.eks det samme på i4 M50 vs. TM3, der det haglet kommentarer om at det var den uoriginale aerodynamikken samt 20” felger på TM3 som gjorde at i4 M50 vant. At i4en som vant rullet på enda bredere 20” hadde liksom ikke så mye å si. :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fredrik 90 said:

Merkelig at den M3 xDriven gjør dårligere 0-100 tider enn hva fabrikken oppgir, det skjer jo aldri med BMW. Denne bilen gjør stort sett 0-100 på det samme som bakhjulstrekkeren gjør, altså rett under 4 sek. M3 Xdrive har jo blitt målt til ned mot 3,3 sek til 100. I4en her ligger stort sett konsekvent rundt det fabrikken oppgir, mens M3en ligger rundt halvsekundet bak det fabrikken oppgir. Ikke for å drepe gleden, men dere ser at dette ikke henger på greip? eller vil dere ikke se det?

I4 M50 ligger stortsett under det fabrikken oppgir, rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mslello skrev:

Ny video ute..

 

Her gjelder det og lage oppsiktsvekkende overskrifter… I4en går bra, ingen tvil om det, men M3en bruker ikke launch control og girkassa står heller ikke i raskeste modus ser jeg i dashbordet. Har ikke sett en eneste test hvor M3 xdrive bruker over 3,5 sek 0-100, pleier og ligge på 3,3 sek, hvert nede på under 3 sek på 0-60 mph, litt andre tall en her…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

@Snagg30 Jeg ville bare poengtere forskjellen, da det er svært mange som tror 0-60mph er det samme som 0-100km/t. Slik veksling medfører naturligvis at tallmaterialet ikke blir riktig. Det sagt, bruker jo M3en 0,4 sekunder på de 4km/t, så det er jo faktisk litt - om vi legger de offisielle tallene til grunn. :) 

 

Når det kommer til kommentaren min, var denne skrevet med en solid dose humor og ironi (noe jeg var sikker på at de fleste forstod), og ikke på noen som helst måte tilsiktet deg. Den slags kommentarer er gjerne det som går igjen på kommentarfeltene til YouTube og Facebook av den ene eller andres «fanboy». Så jo f.eks det samme på i4 M50 vs. TM3, der det haglet kommentarer om at det var den uoriginale aerodynamikken samt 20” felger på TM3 som gjorde at i4 M50 vant. At i4en som vant rullet på enda bredere 20” hadde liksom ikke så mye å si. :D 

 

Ok jeg kan vell egentlig forstå den! Men vi vet jo alle at de offisielle tallene ikke stemmer helt så nei den bruker ikke 0,4 sekund på de siste 4km/t

Da har jeg mistolket deg betydelig, og det beklager jeg :)

Også må jeg si at når jeg svarer slikt er det ikke for å snakke ned i4’n. Bilen er vanvittig rask for en svært billig penge om man skal ha tilsvarende fossil motor. Men jeg er lei av at de på død og liv skal gjør den bedre og raskere en hva den er, hadde vært mer respektabelt å se den holde ok følge med en M3 og ikke tester som er manipulert for å få de til å virke lik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snagg30 skrev:

Men jeg er lei av at de på død og liv skal gjør den bedre og raskere en hva den er, hadde vært mer respektabelt å se den holde ok følge med en M3 og ikke tester som er manipulert for å få de til å virke lik. 

Helt enig, det er å forvente at en 544 hesters i4 holder greit følge med en 510 hesters M3. Når man er til å holder tilbake på den ene bilen for å få ønsket resultat så blir det for dumt. Vi har en eier av en G80 M3 over her som ser at bilen ikke er satt opp for å yte maksimalt. Jeg spurte lenger opp om folket (i4 gjengen) ser at dette er bogus, men det ble veldig stille 😅 Dette er ikke ett forsøk på å snakke ned i4, men man må stikke fingeren i jorda noen ganger.

2 timer siden, CrZyWiz skrev:

I4 M50 ligger stortsett under det fabrikken oppgir, rett skal være rett.

Det er riktig, har heller ikke sagt noe annet. Det jeg skrev var i videoen over her så ligger i4 ca rundt det fabrikken oppgir…minus 0.1-0.2 sek. Den aktuelle M3en gjør det 0,5 sek dårligere enn hva fabrikken oppgir, og 0,8 sek dårligere enn hva denne bilen har vist at den kan prestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo ikke ta disse testene så seriøst. De lever jo av vi skal bli fristet til å se på og noen av å selge i4 i tillegg.

i4 M50 er jo også en Mperformance bil og ikke en ren M bil, som mange testere ikke får med seg.  På bane som jo er mye mer interessant  enn 0 -100, vil den jo bli grusa av M3 pga vekt og lav toppfart, men det blir jo moro å se likevel. Den vil jo ha bra trykk ut av svinger.

Men jeg synes det er litt artig at dette elbil kompromisset leverer såpass bra. Det er jo en glimrende bruksbil med god komfort og servicepriser som gjør det mulig for oss med vanlig inntekt å bruke bilen også. Bestandig varm bil og såpass rekkevidde at det fungerer greit på tur også. Snart vil jo Tesla åpne ladenettverket sitt for andre også. Jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å lade der når jeg er på tur, bare for å slippe å kjøre Tesla ;)

iM2 som kanskje dukker opp i år, vil jo bli veldig spennende, for oss som også liker biler uten lyd.

https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/bmw/im2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

@Snagg30 Jeg ville bare poengtere forskjellen, da det er svært mange som tror 0-60mph er det samme som 0-100km/t. Slik veksling medfører naturligvis at tallmaterialet ikke blir riktig. Det sagt, bruker jo M3en 0,4 sekunder på de 4km/t, så det er jo faktisk litt - om vi legger de offisielle tallene til grunn. :) 

 

Når det kommer til kommentaren min, var denne skrevet med en solid dose humor og ironi (noe jeg var sikker på at de fleste forstod), og ikke på noen som helst måte tilsiktet deg. Den slags kommentarer er gjerne det som går igjen på kommentarfeltene til YouTube og Facebook av den ene eller andres «fanboy». Så jo f.eks det samme på i4 M50 vs. TM3, der det haglet kommentarer om at det var den uoriginale aerodynamikken samt 20” felger på TM3 som gjorde at i4 M50 vant. At i4en som vant rullet på enda bredere 20” hadde liksom ikke så mye å si. :D 

 

Får litt flashback til denne @Saltkjelen 

Ellers blir jo dette store pissekonkurranser, i daglig liv, er disse parameterne ganske uvesentlig, det går mer en fort nok med 0-100 under 4 sek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om M3/4 går fra 0-100 på 3 eller 3.2 sekunder virker litt patetisk å snakke om.

Om da i4 slår denne tiden eller ei, eller er rigget for å gjøre det virker også i overkant fjollete.

i4 er ingen dedikert M bil, som M3/M4 er det, slik at sistnevnte skal «slå» i4.

Så sies det mye om elbil og bane osv, som later til å være fossilbilen siste bastion, for vi alle kjører jo ofte der..

M4 comp kjører vel Nurnburgring på 7:30 tallet, mens Porsche Taycan klarer det på ca 10 sekunder mer.

Slike tall er ganske meningsløse i den virkelige verden, men viser vel litt om hvor det ligger pr idag.
Kan vi ikke bare legge denne premature tall leken bak oss?


Morsom den lauch control videon fra mannen med sitatet « diesel is the fuel of satan».

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns rekkevidde på en fossilbil er dens siste bastion 😅 

At folk mener 35 mil er rikelig rekkevidde er for meg uforståelig. Ja, i det daglige holder det.. Men hva med dagene man skal litt lenger? Og ikke føler for og stoppe? Eller ferdes i Kyst-Norge der man før pauser på ferger, og ikke minst skal rekke fergene.

Rekkevidden på elbil er jo ikke god nok enda! 

Man klarer da fint kjøre mer enn 4 timer i strekk om man ferdes uten barn.. 

 

Ellers når det gjelder tester, overrasker det meg at g80 er så fantastisk mye bedre med Launch controll? 

På f80 var det bingo om Launch control gjorde den raskere eller saktere. Som også er mange andre enn meg sin erfaring.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ellers når det gjelder tester, overrasker det meg at g80 er så fantastisk mye bedre med Launch controll? 

Når man har xDrive så blir Launch control noe helt annet enn for RWD som en f80 som spinner bort starten. Har ikke prøvd Launch control på min G80, men gjorde det på min forrige M340ix og der var forskjellen nesten 1 sek til 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...