Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Skulebollen skrev:

Syns rekkevidde på en fossilbil er dens siste bastion 😅 

At folk mener 35 mil er rikelig rekkevidde er for meg uforståelig. Ja, i det daglige holder det.. Men hva med dagene man skal litt lenger? Og ikke føler for og stoppe? Eller ferdes i Kyst-Norge der man før pauser på ferger, og ikke minst skal rekke fergene.

Rekkevidden på elbil er jo ikke god nok enda! 

Man klarer da fint kjøre mer enn 4 timer i strekk om man ferdes uten barn.. 

Helt enig. Jeg har bestilt I4, men måtte gå mange runder med meg selv før jeg skrev under på en bil til 750k som man ikke har 100% frihet til å kjøre hvor man vil uten å være redd for at ladestasjoner skal være ute av drift.

Allikevel, etter å ha prøvd bilen og sett hvor mye bil for pengene dette er i Norge, så ble det bestilling. Regner med ladenettverket blir større og større med tiden. Hvis vi får negative opplevelser på dette er det ikke verre enn å gå tilbake til fossilbil igjen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier litt om interessen for denne bilen.. :) Jeg er bare glad for at flere oppdager Gran Coupé-konseptet til BMW, har følt meg ganske så alene om det nå. En haug med F30'er på forumet, men F36 er det lite av. Så gledelig å se at det kommer til å rulle litt G26'er her etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømt om Gran coupe 4 serie helt siden den kom jeg :) Men nå blir den nok veldig vanlig! ;)

Elbil passer nok ikke for alle enda, spesielt de som kjører mye, spesielt langt og fort. Men etter å ha kjørt tur/retur Levanger - Ålensund en 4 - 5 ganger de siste 2 årene (Ganske nøyaktig 100 mil om man kjører over Dovre) Så er det lengste jeg klart i ett strekk Levanger - Dombås (25 mil ca). Da var det så vidt jeg rakk å komme meg på do på Dombås (Lang tur ned fra Dovre! :D) Når bilene lader såpass fort som de gjør nå, så hadde jeg fort fått 20 mil ekstra med ett dobesøk og oppfylling av drikke osv. Så for min del, så håper jeg det blir greit på langtur også.

Men noen har nok bedre blære enn meg også, samt at det er litt begrenset med ladere i enkelte områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Iver92 skrev:

Skal ikke si at jeg gleder meg veldig til langturer med elbil nei, men når bompengekravet kommer så hjelper det litt. Å ikke minst hviletid som raskt blir glemt for å komme frem raskere 😅

Hvilken bil brukte du da? @mslello

Kjørte G20 330e da. Så det var kun blæra og litt liten bensintank som gjorde at jeg måtte stoppe ett par ganger på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Iver92 Hvilken farge har du bestilt?

Ved bestilling av Dravit Grey, Portimao Blue eller Aventurine red, får du denne ettersom disse per definisjon er Individual-farge. Når det er sagt, blir det mildt sagt spennende å se hvordan det blir for bilene som har vanlig lakk og som blir opplakkert med tiden. Virker jo som om lakktykkelsen her er det store issuet for at alle funksjonene skal være intakt.

2066889717_Skjermbilde2022-01-20kl_17_29_08.png.9ea2b87332b240523ad0cc6c8f656874.png
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen Bestilte Portimao Blue til å begynne med, bare så denne koden på den avtalen, endret ganske nylig til Sanremo Green.

Litt skuffende, var fortsatt usikker på fargevalg så.

Edit: Ser nå at Sanremo er også Individual... Ikke gøy, er ikke så fristende å miste funksjon på grunn av fargevalg heller da.

Endret av Iver92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Sier litt om interessen for denne bilen.. :) Jeg er bare glad for at flere oppdager Gran Coupé-konseptet til BMW, har følt meg ganske så alene om det nå. En haug med F30'er på forumet, men F36 er det lite av. Så gledelig å se at det kommer til å rulle litt G26'er her etterhvert :)

Jeg kan love deg en ting min venn: At jeg angrer på at jeg ikke bestilte 4'er Gran Coupe 430i i stedet for 330'n den dagen jeg gjorde det. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skulebollen skrev:

Syns rekkevidde på en fossilbil er dens siste bastion 😅 

At folk mener 35 mil er rikelig rekkevidde er for meg uforståelig. Ja, i det daglige holder det.. Men hva med dagene man skal litt lenger? Og ikke føler for og stoppe? Eller ferdes i Kyst-Norge der man før pauser på ferger, og ikke minst skal rekke fergene.

Fair nok at det er uforståelig. Folk har totalt forskjellig bruksmønster. 

Ettersom du lærer deg bruk av elbil er det overkommelig for alle. 15 minutters pause, hver 3t?  Greit å strekke på beina og bytte veskeinnhold. 

Jeg kjørte Vestlandet rundt et par ganger med en etron50!!. Rekkevidde rundt 30 mil. Mindre over fjellene. Aldri noe problem. Hurtiglader stort sett over alt. (gjelder ikke nord for Trondheim 😅)

Ladehastighet langt viktigere enn et stort batteri.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Saltkjelen said:

@Iver92 Hvilken farge har du bestilt?

Ved bestilling av Dravit Grey, Portimao Blue eller Aventurine red, får du denne ettersom disse per definisjon er Individual-farge. Når det er sagt, blir det mildt sagt spennende å se hvordan det blir for bilene som har vanlig lakk og som blir opplakkert med tiden. Virker jo som om lakktykkelsen her er det store issuet for at alle funksjonene skal være intakt.

2066889717_Skjermbilde2022-01-20kl_17_29_08.png.9ea2b87332b240523ad0cc6c8f656874.png
 

Fikk denne på Tanzanite også…. Betyr det at driving assistan pro blir degradert til vanlig driving assistant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Fikk denne på Tanzanite også…. Betyr det at driving assistan pro blir degradert til vanlig driving assistant?

Beklager. Ja, den ser ut til å ligge på både Brooklyn, Tanzanite og Sanremo også. For meg virker det nesten mer som mangel på noe annet enn at det er Individuallakk. Jeg har også denne i min kontrakt, men jeg er jo forberedt på det ettersom jeg skal ha Individuallakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bytte farge til Dravit Grå for noen uker siden. Ser nå at det står "8TR Decoding additional functions" under Ekstrautstyr Trafikkmontert. Har ikke reagert på det før jeg leser om dette nå. Selgeren sa ikke ingenting om at jeg mistet denne funksjonen. Synes det er skikkerlig dårlig av selger/BMW!!! Dette irriterer meg voldsomt da jeg synes det er en viktige funksjon😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Beklager. Ja, den ser ut til å ligge på både Brooklyn, Tanzanite og Sanremo også. For meg virker det nesten mer som mangel på noe annet enn at det er Individuallakk. Jeg har også denne i min kontrakt, men jeg er jo forberedt på det ettersom jeg skal ha Individuallakk.

Gjelder Sunset Orange også, ser ut som om nesten alle fargene på i4 M50 er definert som individual farger...

Edit: Googlet litt, og fant følgende:
"Lane change assistant is not "lane keeping assistant" they are two different things.
Lane keep - prevents wandering out of your lane
Lane change is a feature that allows the driver to use a touch of the turn signal for the car to evaluate available space and make the lane change autonomously."

"I suspect that they have only tested the sensors with certain paint colors. There have been instances where certain paints confuse the system due to reflections.I think there was a factory color for the x5 that precluded some of the driver assist systems."

"This is exactly it. They remove it from the list of individual colors as they have not done the testing/certification on it for the various colors."


(https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1825651)

Da er det ikke så kritisk for min del, 'Lane keep' er viktig, 'Lane change' not so much...

Endret av torsteinvh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...