Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Er det virkelig alt dette vi mister??? Klippet ut ifra konfiguratoren...
"Lane Assist med aktiv sidekollisjonsbeskyttelse hjelper med å unngå kollisjoner. Frontkollisjonsvarslingen med bremsefunksjon reagerer ved behov med gradvis sterkere advarsler og nedbremsing. Hvis et medisinsk nødstilfelle oppstår kan nødstoppassistenten kjøre bilen i en kort periode og stanse den helt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Juul skrev:

Er det virkelig alt dette vi mister??? Klippet ut ifra konfiguratoren...
"Lane Assist med aktiv sidekollisjonsbeskyttelse hjelper med å unngå kollisjoner. Frontkollisjonsvarslingen med bremsefunksjon reagerer ved behov med gradvis sterkere advarsler og nedbremsing. Hvis et medisinsk nødstilfelle oppstår kan nødstoppassistenten kjøre bilen i en kort periode og stanse den helt."

Tror man bare mister 'Lane Change Assistance', og beholder alt det du nevner.
Kilde: https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1825651

Endret av torsteinvh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Juul said:

 

Bytte farge til Dravit Grå for noen uker siden. Ser nå at det står "8TR Decoding additional functions" under 

Ditto!

Har hatt Dravit fra start, men endret fra DA til DA Pro et par uker etter bestilling. Ser at 8TR da kom med på min oversikt også. Hvorfor blir ikke slikt opplyst!? "Additional functions" sier jo absolutt ingenting.

Hvis det viser seg at det kun er "Lane Change Assistance" som må kodes vekk så er det vel til å leve med. Hadde uansett vært knall om alle selgere hadde visst/opplyst om slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, mslello skrev:

Nå ryr det på med tester her 😊

 

Rett bil å teste mot, men testen var ikke rare greiene.
Taycan veier fra 2,140–2,305 kg, så at i4 får hets for å veie 2.2 tonn gir ikke mye mening. Premium Elbil med et batteri på denne størrelsen veier såvidt mye.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Rett bil å teste mot, men testen var ikke rare greiene.
Taycan veier fra 2,140–2,305 kg, så at i4 får hets for å veie 2.2 tonn gir ikke mye mening. Premium Elbil med et batteri på denne størrelsen veier såvidt mye.

Dette er en sannhet med ganske store modefikasjoner. Taycan er en ganske stor bil - mer på størrelse med en G30 (som du selv har påpekt i et annet innlegg) og er bl.a ca. 18 cm lenger og 11,5 cm bredere enn i4. Taycan har også en akselavstand som er ca. 4,5 cm lenger enn i4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er ikke alltid ytre mål har så mye å si. Hva gjelder innvendig plass er nok Taycan, e-Tron GT og i4 nokså like - kanskje til og med i i4ens favør.

Det tror jeg også for Taycan har vesentlig mindre plass innvendig enn man skulle tro når man ser bilen fra utsiden. Plassutnyttelsen er dårlig i forhold til bilens størrelse, men dette gjelder biltypen generelt. Mitt poeng var imidlertid at i4 utvilsomt er ganske tung i forhold til størrelsen på chassiset. Hvorvidt årsaken er at den deler plattform med variantene med stempelmotor vet jeg ikke, men dette er en plausibel forklaring i relasjon til struktur, forsterkninger etc.  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er ikke alltid ytre mål har så mye å si. Hva gjelder innvendig plass er nok Taycan, e-Tron GT og i4 nokså like - kanskje til og med i i4ens favør.

i4 har som du påpeker både bedre innvendig plass og større bagasjerom. Faktisk 60l større standard og bedre luke. Om du huker av for B&O på eTron GT mister du ytterligere 35-40l og da er det faktisk 100l som skiller samt mye bedre innlasting. Har kjørt eTron GT og det er en super bil. Men sabla trang med to bakovervendte barneseter. Batteriet i i4 og eTron GT/Taycan er nok relativt sammenliknbare og da tør jeg påstå at Audi/Porsche har bommet noe ettersom de er bygget på en dedikert elbilplattform. Samtidig er de bygget for forskjellige kundegrupper og bør kanskje ikke sammenliknes som epler og epler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg både e-Tron GT og Taycan er langt mer sexy enn i4, og jeg hadde nok også helst sett at i4 var en kopi av disse, med fire dører (uten tredje vindusrad) og normalt bagasjelokk. En Gran Coupe eller en 4-dørs coupe har ikke som hensikt å være en praktisk bil, så da synes jeg man like gjerne kan kjøre konseptet helt ut, og ikke kjøre en liten hybridvariant som BMW gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

… En Gran Coupe eller en 4-dørs coupe har ikke som hensikt å være en praktisk bil…

Eller man kan snu på det og kalle det en mer praktisk coupe. Med fire dører og bagasjeromsluke hengslet i tak, så er den upraktiske coupeen blitt straks mer familievennlig og en som da ellers hadde gått for stasjonsvogn kan faktisk brukte en GC. Jeg er ellers helt enig med deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Personlig synes jeg både e-Tron GT og Taycan er langt mer sexy enn i4, og jeg hadde nok også helst sett at i4 var en kopi av disse, med fire dører (uten tredje vindusrad) og normalt bagasjelokk. En Gran Coupe eller en 4-dørs coupe har ikke som hensikt å være en praktisk bil, så da synes jeg man like gjerne kan kjøre konseptet helt ut, og ikke kjøre en liten hybridvariant som BMW gjør.

Jeg tror de kommer til å selge mange ekstra i4 nettopp på grunn av kombiluka. Jeg var på jakt etter min første rene elbil, og hadde i4 hatt vanlig bagasjelokk hadde den vært uaktuell. Har kone og to barn og hatt fem stasjonsvogner på rad, men med kombiluka blir i4 praktisk nok for oss.

Og bra er det, det er ingen andre elbiler på markedet nå jeg egentlig har lyst på :)

Endret av torsteinvh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...