Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Snagg30 skrev:

Vil si at dere som har bestilt med sprek farge har gjort et godt valg! Mye penere en sort/sort som denne.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=245897355

Sykt mye høyere pris enn jeg ga for min supercharged i50 i juni med Tekna-rabatt. 
 

Dette er vel i4 annonse nr 4 på Finn. De 3 andre gikk samme dag. 
 

Kanskje man burde kutte ut eiendom og aksjer og heller bestille nye elbiler første dagen de åpner for bestilling. Angrer på at jeg ikke bestilte to…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer selv på at jeg ikke bestilte to, tror det kunne blitt bra. Nå er det også slik at av de heldige tolv som fikk tildelt produksjon og levering i fjor er blitt til åtte. Så spørs jo hva BMW selv synes om den praksisen. Men klart, det frister å gjøre det samme selv. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha forsvunnet fort... Hvor mye lå den ute til?

Man angrer jo litt på at man ikke bestilte for et halvt år siden når man leser anmeldelser osv.

Nå har det blitt "for seint", ihvertfall med den produksjonstakta som er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lars89 skrev:

Må ha forsvunnet fort... Hvor mye lå den ute til?

Man angrer jo litt på at man ikke bestilte for et halvt år siden når man leser anmeldelser osv.

Nå har det blitt "for seint", ihvertfall med den produksjonstakta som er nå. 

Oisann, se der ja! Gikk kjapt. Den låg ute for 725.000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2022 den 10.42, Haroni skrev:

Kommer nok ikke til å bytte Tanzanite, 20" og rød kalipper, men blir litt i tvil når du ser så vakker bil i Brooklyn. Har kjørt hvit bil nå i 7 år, og ønsker å gå over til noe mørkere.  Du har en Tanzanite i40 M50 med ordinære og en i440 med M-seter på Bilia Skøyen. Dog uten 20" og skjermbreddere. Her har du noen lysglimt, men bilen fremstår mye finere i virkeligheten.

20211227_163348.jpg

20211227_163411.jpg

20211227_163429.jpg

Jeg har også bestilt denne med røde kalippere. Tror det blir veldig bra. Ulempen er at karbonpakka blir mindre synlig på denne sammenlignet med for eksempel brooklyn grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, torsteinvh skrev:

Fascinerende hvordan lyset påvirker Tanzanite Blue. 
Her er samme bil på Bygdøy i dag litt før klokka 0900:

2D3D2766-D091-45BB-A0CC-49EB333FEEB1.thumb.jpeg.9fd6db728c98f4e9edc94a40cfb9481a.jpeg

Er hvertfall tydelig at jeg liker den bedre i sollys enn sånn som dette. Uansett stilig, men synes den blir mer sporty når blåfargen popper litt ekstra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har sannelig jeg også fått prøvekjøre bilen alle snakker om. En kamerat kom ut til meg kveld med en i4 M50 som jeg fikk meg en god runde i. Var mørkt ute så fikk ikke tatt noe bilde, men den gikk på 19" piggfrie vinterdekk.

Først og fremst vil jeg si…for en utrolig rå bil å kjøre!! Dette er virkelig det nærmeste man kommer BMW kjøreegenskaper uten en ordentlig motor. Man kjenner den sender mye krefter ut bakhjula, og at hekken vrikker litt på seg når man trøkker til. Selv om den er 400 kg tyngre enn min G30 540d så føltes det ikke sånn, altså man kjenner at dette er en tung bil men ikke 2,2 tonn tung…føles som den veier 1700 kg. Det imponerte meg litt faktisk litt, denne øvelsen er BMW verdensmestere i. Sammenliknet med M340i så var styringen noe vag, men helt on par med G30en min og det er godt nok for meg. M340i føles også en del mer dynamisk og lett på foten, men dette har med vektforskjellen å gjøre. Bilen går styggfort, den sparker i fra mye bedre enn M340i (og da også M440i) men hele akselerasjonen blir veldig kjedelig til slutt. Så etter ett par ganger så lar man være å akse hardt, fordi man mister litt motivasjonen når dette heftige skyvet kommer uten lyd….dessuten går det ut over rekkevidde. Så selv om bilen er kul å kjøre, så uteblir den ordentlig gode kjørefølelsen…som jo er naturlig for en elbil og ikke til forkleinelse for i4. Jeg eier jo ikke skrupler så jeg testet også Autobahn egenskapene og akselerasjonen begynner å avta når man passerer 160 km/t, mens en M340i eller min egen bil egentlig gir deg følelsen av å bare gå bedre jo fortere man kjører. Og hele tiden kikker man på rekkevidden som daler som en stein, så dette er ikke en Autobahn stormer. Men med cruisecontrollen på så fant jeg bilen svært komfortabel og støysvak, M setene passer min slanke kropp veldig bra. Tror jeg kunne levd greit dem dem. Bilen er veldig behagelig og lun å kjøre, man finner seg godt til rette bak rattet og man merker at BMW har bygget inn trivselsfaktoren i denne bilen. "Skjermplanken" med alle touch funksjonene synes jeg er både stygg og upraktisk..denne ble jeg ikke venn med. Bedrøvelig at BMW har flytter klimakontrollene opp i en skjerm. Kvalitetsinntrykket er veldig bra, dog ett hakk under min G30, er litt billig plast på steder hvor G30 har finere materialer. Den adaptive regenereringen var finurlig, men etter en stund synes jeg dette fungerte ganske så bra. Bakseteplass skal jeg leve med tror jeg, litt liten døråpning mens bagasjerommet er langt lettere å utnytte enn på G30 og G20. Lukkelyden i døra var fæl, dette var på Fiat nivå i forhold til hva vi BMW folk er vant til.

Men totalt sett…herrejesus for en flott elbil BMW har klart å lage her. Hadde det ikke vært for mine lange turer, og at jeg er fossilhead så hadde jeg nok sterkt vurdert en i4 M50 i dag (det før vi har sett i5 riktignok). Når man tar innover seg totalpakka og hva dette koster så er dette en kjempedeal. Selv om jeg skal holde meg unna elbil så lenge det er mulig så betyr ikke det at kona ikke kan ha elbil, hun vil ikke ha noe annet heller. Så nå kan jeg drive litt lobbyvirksomhet 😅 Men jeg vil også si en annen ting, å gå ut å kjøpe en Porsche Taycan eller Audi e-tron GT nå er kun for å imponere andre i såfall. i4 M50 leverer så bra at den prisforskjellen opp til disse to ikke lenger kan forsvares. En Taycan gir deg flere likes på sosiale medier, men i mine øyne tar en i4 M50 med riktig spekk seg vel så bra ut i oppkjørselen. Nei denne likte jeg virkelig, 8/10 poeng fra meg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...