Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

@Andreas_R Ingen Nappa som tilvalg, men Merino blir tilgjengelig. Ser ut til at Merino p.t. ikke blir tilgjengelig på M-sportssetene, sånn at her må man eventuelt over på Individual Manufaktur. Får ikke stort mer informasjon før nærmere mars om dette, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Andreas_R

Jeg har kjørt BMW med Dakota skinn i over 10 år nå og er enig i at dette er veldig slitesterkt, særlig hvis man behandler det litt så ser det egentlig nytt ut selv om bilen har gått langt over 100 000 km. Men som du sier så er det grovt, kunne egentlig tenkt meg enn annen skinntype. Vernasca fikk jeg ett bra inn trykk av, men tviler på at det holder seg like bra som Dakota..iallfall slik det så ut på den i4en jeg prøvde.

Hos meg så er det også den eldste BMWen som har det beste skinnet, min 1994 E34 520i har ett helt utrolig solid skinninteriør. Det ser egentlig nytt ut ennå på tross av 27 år og 300 000 km. Man fikk mer kvalitet for pengene når man kjøpte ny BMW før i tiden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaring @Saltkjelen:) Merino er jo mye finere kvalitet enn Vernasca. Er vel det skinnet som var det beste man kunne få til F8x osv tror jeg. Er jeg gal om jeg kunne driste meg til å ofre M-sportssetene til fordel for Merino skinn og vanlige sportsseter?? Har noen prøvd de vanlige sportssetene i I4? Eller er alle som er tatt inn bestilt med M-sportssetene? 😅

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Andreas_R skrev:

Takk for oppklaring @Saltkjelen:) Merino er jo mye finere kvalitet enn Vernasca. Er vel det skinnet som var det beste man kunne få til F8x osv tror jeg. Er jeg gal om jeg kunne driste meg til å ofre M-sportssetene til fordel for Merino skinn og vanlige sportsseter?? Har noen prøvd de vanlige sportssetene i I4? Eller er alle som er tatt inn bestilt med M-sportssetene? 😅

 

 

 

Merino er etter hva jeg vet det beste skinnet du får på alle biler som ruller ut av Tyskland. Det er fantastisk godt å sitte i, gir en skikkelig premium følelse. Er kun Alpina som har en skinn type som er høyere en merino skinnet. Det er etter min mening 100% verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke utseendet på de vanlige sportssetene, så jeg velger M-sportsseter selv om skinnkvaliteten ikke er der den burde være. Jeg fester min lit til at jeg får bestilt Merino i kombinasjon med M-sportsseter, og hvis ikke får jeg se på andre alternativer som f.eks M3-seter - men da må jeg bestille sort skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Andreas_R skrev:

Takk for oppklaring @Saltkjelen:) Merino er jo mye finere kvalitet enn Vernasca. Er vel det skinnet som var det beste man kunne få til F8x osv tror jeg. Er jeg gal om jeg kunne driste meg til å ofre M-sportssetene til fordel for Merino skinn og vanlige sportsseter?? Har noen prøvd de vanlige sportssetene i I4? Eller er alle som er tatt inn bestilt med M-sportssetene? 😅

 

 

 

Jeg har vanlig sportsseter. Kjørte også mange langturer med de setene i G20. Så jeg synes man sitter bra i de. Men Msport ser jo en del tøffere ut. Jeg gikk for vanlig sportsseter pga at jeg har med baksetepassasjer jevnlig. De gir bedre utsyn og mulighet for å feste f.eks. ipad i nakkestøtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mslello skrev:

Jeg har vanlig sportsseter. Kjørte også mange langturer med de setene i G20. Så jeg synes man sitter bra i de. Men Msport ser jo en del tøffere ut. Jeg gikk for vanlig sportsseter pga at jeg har med baksetepassasjer jevnlig. De gir bedre utsyn og mulighet for å feste f.eks. ipad i nakkestøtte. 

Bilde? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Merino er etter hva jeg vet det beste skinnet du får på alle biler som ruller ut av Tyskland. Det er fantastisk godt å sitte i, gir en skikkelig premium følelse. Er kun Alpina som har en skinn type som er høyere en merino skinnet. Det er etter min mening 100% verdt det

Merino er helt klart det som føles mest eksklusivt, gir helt riktig følelse og lukt i en premiumbil. Men jeg synes ikke det er særlig slitesterk, altså jeg som pleier skinnet en gang i året skal nok klare å holde det i skikk men synes det fort blir slitt. Kamerat kjøpte en F01 740d med dette og her måtte mye jobb til for å få det pent igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Merino er helt klart det som føles mest eksklusivt, gir helt riktig følelse og lukt i en premiumbil. Men jeg synes ikke det er særlig slitesterk, altså jeg som pleier skinnet en gang i året skal nok klare å holde det i skikk men synes det fort blir slitt. Kamerat kjøpte en F01 740d med dette og her måtte mye jobb til for å få det pent igjen

Merinoskinnet jeg har i e70’n virker langt mer solidt en det jeg har i f11.

 

f11 får lett riper og sprekker, e70’n gir fortsatt nybilfølelse og skinnet ser meget bra ut i finish selv etter 10 år.

begge er i veldig lys farge, nærmest hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet ned katalogen for I4 nå, der er lineupen for individual interiørene. Står også nederst at disse er tilgjengelig fra mars 22, som @Saltkjelen nevnte tidligere. Ble gira på å endre min bestilling fra Cognac til Individual extended Tartufo.. 

Utvendig farge er bestemt, blir nok Aventurin Rød.

image.thumb.png.48714363cd66380f77103490945fad98.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

@Andreas_R

Jeg har kjørt BMW med Dakota skinn i over 10 år nå og er enig i at dette er veldig slitesterkt, særlig hvis man behandler det litt så ser det egentlig nytt ut selv om bilen har gått langt over 100 000 km. Men som du sier så er det grovt, kunne egentlig tenkt meg enn annen skinntype. Vernasca fikk jeg ett bra inn trykk av, men tviler på at det holder seg like bra som Dakota..iallfall slik det så ut på den i4en jeg prøvde.

Dakota etter 18 år og 153k. Litt småskrukkete har de vært hele tiden. Dakota er kanskje litt hardt/grovt, men i hvert fall holdbar kvalitet. Disse er behandlet med BMW skinnbeskytter en sjelden gang (kanskje hvert 3. år i snitt).

Ser man på bildene fra demobilen er kanskje ikke kvaliteten helt som før. Kommer nok til å gå med litt skinnbeskytter, ja.

528634107_2022-01-3014_55.24_MOD.thumb.jpg.36135c3cb49bb750fe773808f8b62351.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Andreas_R skrev:

Lastet ned katalogen for I4 nå, der er lineupen for individual interiørene. Står også nederst at disse er tilgjengelig fra mars 22, som @Saltkjelen nevnte tidligere. Ble gira på å endre min bestilling fra Cognac til Individual extended Tartufo.. 

Utvendig farge er bestemt, blir nok Aventurin Rød.

image.thumb.png.48714363cd66380f77103490945fad98.png

Det er smått tragisk og provoserende hvordan BMW har satt sammen og markedsfører disse pakkene. Merino "Extended" til ca. 2 500 EUR kan ikke kombineres med skinntrukket dashbord. Skal man ha det blir man tvunget over på Merino "Full" til ca. 4 500 EUR og det eneste du da får ekstra med denne er skinn på dashbordet - som blir en tilleggsopsjon til ca. 1 000 EUR. Til gjengjeld blir bunn av dashbordet i setenes farge, og ikke svart sånn som skinntrukket dashbord er til Vernasca. At verken en Extended eller Fullpakke ikke inkluderer noe mer enn vanlig er i alle fall helt på trynet.

På G05 er gir f.eks Extended skinn på øvre og nedre del av midtkonsoll, mens Full gir skinn på nedre del av dashbord i tillegg. Da blir begge pakkene også utstyrt med skinn på øvre del av dørtrekk. På i4 får man ikke noe av det, til tross for at pakkenavnene burde tilsi at det er noe mer enn vanlig. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...