Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Grillen er nå som den er. Kommer ikke bort fra tanken om at den hadde vært flottere med det mer klassiske nyredesignet, men bilen som helhet virker faktisk overraskende fin, og den var priset ca der jeg ville tippet også. Dette er nok bevisst av BMW. Passe avstand til Taycan, og midt i matfatet til 330e, der man alt har et greit grep om kundene.

Liker ikke å være først ut, og er ikke i markedet nå heller, men den kan absolutt vurderes ved neste bilbytte.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper da inderlig at så mange som mulig av dere får disse bilene før nyttår. Det ligger an til regjerings skifte (dessverre) og da kommer det moms på elbiler over 600 000 kr. Det vil si at en i4 M50 med full pupp vil koste langt over 800 000 kr i stede for 670 000 kr. Fortsatt billig ytelsene tatt i beregning, og tro ikke at de sparer fossilbilene... De kommer til å øke prisen på disse også, slik at elbiler fortsatt er like billig i sammenliknet med vanlige biler. Kort fortalt, etter nyttår kommer alt av biler til å bli vesentlig dyrere. Fantastisk politikk 👎 

Så skal årsavgiften for elbil opp, de skal betale mer i bom og forsikringene blir dyrere fordi man ikke kan reparere bilene innenfor rimelighetens grenser. Da sitter man igjen med smuler i forhold til hva man gjorde før ved kjøp av elbil. Dette er så sleipt og utspekulert at man kan bli kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg håper da inderlig at så mange som mulig av dere får disse bilene før nyttår. Det ligger an til regjerings skifte (dessverre) og da kommer det moms på elbiler over 600 000 kr. Det vil si at en i4 M50 med full pupp vil koste langt over 800 000 kr i stede for 670 000 kr. Fortsatt billig ytelsene tatt i beregning, og tro ikke at de sparer fossilbilene... De kommer til å øke prisen på disse også, slik at elbiler fortsatt er like billig i sammenliknet med vanlige biler. Kort fortalt, etter nyttår kommer alt av biler til å bli vesentlig dyrere. Fantastisk politikk 👎 

Så skal årsavgiften for elbil opp, de skal betale mer i bom og forsikringene blir dyrere fordi man ikke kan reparere bilene innenfor rimelighetens grenser. Da sitter man igjen med smuler i forhold til hva man gjorde før ved kjøp av elbil. Dette er så sleipt og utspekulert at man kan bli kvalm.

Nei blir ikke slik. Er snakk om at det blir mva på beløpet over 600k. Koster bilen 700k betaler du 25% mva på 100k, så blir ikke fullt så ille heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, KireS skrev:

Nei blir ikke slik. Er snakk om at det blir mva på beløpet over 600k. Koster bilen 700k betaler du 25% mva på 100k, så blir ikke fullt så ille heldigvis:)

Ja jeg håper da inderlig det er slik! Dette er en prisøkning de fleste kan leve med vil jeg tro, så kompenserer også importørene litt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok som @KireSsier i så fall. Jeg husker det var noen som prøvde å forhandle lønn og havne rett under toppskatt før i tiden fordi de trodde at toppskatt ville da gjelde hele lønna, så de trodde at om man ligger 5k under toppskattgrensa i årslønn så får man mer penger utbetalt enn ved å ligge 20k over. Dette var selvfølgelig feil og man kan egentlig lure på hvordan såpass økonomisk uopplyste individer har greid å få såpass høy lønn i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss nå ikke glemme at dette er ett Arbeiderparti forlag, så det vil komme mer avgift på en eller annen måte. Skal ikke forundre meg om de legger opp til en gradvis økning av denne avgiften, som til slutt vil kulminere i full moms på alle elbiler. Glem ikke at det var disse folka som i 2006 la opp til at avgiftene for dieselbiler skulle senkes, før de gradvis ble økt igjen når folk begynte å kjøpe diesel. Det er dette vi ser konturene av her nå, folk kjøper elbiler som aldri før. Å tro at staten ikke skal ha litt større profitt på dette etterhvert er som å tro på julenissen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men la oss nå ikke glemme at dette er ett Arbeiderparti forlag, så det vil komme mer avgift på en eller annen måte. Skal ikke forundre meg om de legger opp til en gradvis økning av denne avgiften, som til slutt vil kulminere i full moms på alle elbiler. Glem ikke at det var disse folka som i 2006 la opp til at avgiftene for dieselbiler skulle senkes, før de gradvis ble økt igjen når folk begynte å kjøpe diesel. Det er dette vi ser konturene av her nå, folk kjøper elbiler som aldri før. Å tro at staten ikke skal ha litt større profitt på dette etterhvert er som å tro på julenissen 😅

Men åpne opp en politisk tråd isteden for å forsøple denne Fredrik. 
😅

Hvem som styrer etter høstens valg og evt politikk de fører har pr nå ingen relevans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt regjeringens budsjettforslag i 2020 ble stoppet, ellers hadde jeg neppe kjøpt ny hybrid nå:

"Tidligere i høst la regjeringen frem sitt forslag til statsbudsjett for 2021. Her er det flere nyheter som betyr endringer for landets bilister.

For det første ønsker regjeringen å innføre årsavgift for elbilene – og at den skal være lik avgiften for motorsykler, en avgift på 2.135 kroner i 2021.

Samtidig skjerpes kravene til de ladbare hybridene. I dag får disse maksimalt vektfradrag i engangsavgiften dersom de klarer 50 kilometer på ren strøm.

Nå vil regjeringen øke dette kravet til 75 kilometer. Det betyr i praksis at en rekke ladbare hybrider vil merkbart dyrere – dersom dette budsjettet vedtas. I dag er det nemlig svært få av de ladbare bilene som går så langt på strøm."

https://www.tv2.no/a/11752404/

Det store flertall på Stortinget er for å øke avgiftene på elbil og hybrid fremover, så da blir det tilsynelatende moms på en elektrifisert 5-serie i 2023 dessverre.

Men, tilbake til i4: Nydelig bil i M-Sport og kan dra 1600kg.  Syretesten for meg er å putte min like store guttunge i baksetet for å sjekke plass til hode og ben samt hvor enkelt det er å komme inn/ut døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte sjekke ut, og nå er jeg livredd for en ny smell! Men se vekta, er du glad i mat å trening som meg så blir totale vekta mer en en SUV. 

 

670.000kr for absolutt alt utstyr, selger spekket bilen for meg så jeg har ikke valgt sort skinn. Er man mer sparsom på utstyr tror jeg man kan få en hyggeligere sum. Men jeg må si 670.000kr for det her er innafor altså. 

AC9C3A35-8B7F-4304-907A-9BE755EC5520.jpeg.8d17a4e7193cfa945b81166c5ebb8512.jpeg
 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sluquet skrev:

Hvordan bestiller du? Har du allerede blitt kontaktet av forhandler eller har du bare sendt inn det interesseskjemaet?

Ringte til forhandler jeg har kjøpt bil fra tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Snagg30 skrev:

Jeg måtte sjekke ut, og nå er jeg livredd for en ny smell! Men se vekta, er du glad i mat å trening som meg så blir totale vekta mer en en SUV. 

 

670.000kr for absolutt alt utstyr, selger spekket bilen for meg så jeg har ikke valgt sort skinn. Er man mer sparsom på utstyr tror jeg man kan få en hyggeligere sum. Men jeg må si 670.000kr for det her er innafor altså.
 

Du er iallfall ikke impulsiv 😂 Solgte ikke du nettopp en flett ny 330e fordi du skulle ha M3 og billigere bruksbil?

Bare å handle, lever kun en gang vet du 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du er iallfall ikke impulsiv 😂 Solgte ikke du nettopp en flett ny 330e fordi du skulle ha M3 og billigere bruksbil?

Bare å handle, lever kun en gang vet du 👍

Hahaha, jeg har mine svakheter😂 Men det var nok mest på spøk, men skal innrømme jeg ble litt gira og enset det en tanke. Men det er uaktuelt å selge M3 for å kjøpe El bil uansett hvor mange HK/NM den måtte ha, jeg er såpass glad i lyd og biler som smeller girene inn at hadde jeg byttet ut M3 så hadde savnet etter akkurat den biten blitt så stort det hadde blitt et nytt bomkjøp for meg og mine behov ved å eie bil. 
 

Men gratulerer til alle som har bestilt og skal bestille, dette tror jeg dere kan glede dere enormt til :D og til info så sa min selger at de har ikke peiling på når det kommer mulighet for å konfigurere bilen helt selv. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, E.C. skrev:

Kommer det snart noe skikkelig konfigurator der man kan bestille og styre alle valg? Den demo siden er bedre enn ingenting, men man bestiller tross alt ikke før man har lest og sammenlignet specs og utstyr på tvers av utgavene. Vet på en måte ikke hvor mye ekstra det er for større felger, soltak, etc. M50 starter tross alt på 540k.

Tror de gjør det på denne måten for å håndtere mange bestillinger hurtig. Har i hvert fall lagt inn en bestilling for å reservere en bil i «køen», og så skal jeg og selger ta en gjennomgang med tilvalg og farger til uka. 

Men, det er ikke veldig mye ekstra å velge om man tar SC. Savner nappaskinn, nightvision og B&W på utstyrslista, men det er vel prisen for å være tidlig ute. 
 

Hva ville dere valgt av farge? Står foreløpig på grønn/mocca, men er ikke sikker. Cognac interiør er aktuelt, men må passe med eksteriør, og der er jeg litt usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...