Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, nokiaas skrev:

Jeg fikk 10000,- + trafikkforsikringsavgift med 16000km kjørelengde fra If. Har 75% bonus

Glemte å nevne at det er med Superforsikring også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Haroni skrev:

Nito Bilforsikring Ekstra ink. maskinskade, trafikkulykke, leiebil inntil 1mnd etc. via Tryg Forsikring. 16.000 i kjørelengde og 2.000,- i egenandel. 12.625,- pluss trafikkavgift. Velg heller et selskap som har god dekning, renommé og er kundevennlig, enn å spare de 150-200,- i mnd. Her er noen sjekkpunkter.

Screenshot_20220525-085151_Outlook.jpg

Screenshot_20220525-085227_Outlook.jpg

Screenshot_20220525-085253_Outlook.jpg

100-200 i mnd? Med dine priser er det 2000 mer pr mnd altfor mye. Jeg har superforsikring på Porschen, og det er 950,- i mnd pluss trafikkavgift. Tryg er ikke billig, ei heller så bra. Gjensidige har også vesentlig kortere behandling av skader og utbetaling. Så kontakt meg gjerne på dm for kontaktinfo til min person i Gjensidige. :)

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker takk for tilbud. 😉 men gir Tryg en sjangs. Dekningsmessig er det ikke mye som mangler. Foreløpig har de vært helt topp på en del andre forsikringer jeg har måttet benytte meg av.

Mulig du misforstod litt, da den prisen jeg oppga blir 1.052,- pr mnd. pluss traffikavgift. Hadde jeg valgt en egenandel på 6.000,- som de aller fleste går for, hadde prisen vært betraktelig lavere, men vet at jeg kommer til å irritere meg over små parkeringskader og da er det greit med en lavest mulig egenandel. Håper det var litt mer oppklarende.

Og selvsagt, alle har sin preferanse på forsikringsselskap. Har hatt IF på den eGolfen som nå er solgt, og var kjempefornøyd med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så meg ferdig med ferdig forsikringsdiskusjonen rimelig kjapt 😅

men over til noe mer gøy!

fikk bilen i dag, en nydelig portimao blå farge, fikk ikke kjørt så mye da jeg ha nattvakt, men så langt et fantastisk kjøretøy! Vanskelig å ikke smile når man leker litt med gasspedalen 😁

men ser at jeg mangler remote camera i appen, er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Iver92 skrev:

Jeg så meg ferdig med ferdig forsikringsdiskusjonen rimelig kjapt 😅

men over til noe mer gøy!

fikk bilen i dag, en nydelig portimao blå farge, fikk ikke kjørt så mye da jeg ha nattvakt, men så langt et fantastisk kjøretøy! Vanskelig å ikke smile når man leker litt med gasspedalen 😁

men ser at jeg mangler remote camera i appen, er dette normalt?

Venter fortsatt må min "portimao blå m50" 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hva jeg skal gjøre med 868M-felgene. Prøvde bilen med disse nylig, de fungerte bra, spora null på dårlig asfalt og det var mindre støy enn fra 20" Pilot Sport3 dekkene jeg har på min G30 i dag. Det siste var ganske imponerende faktisk. Vil definitivt gjerne ha disse. Jeg vil gjerne ha skjermbredderne også. Nå ser jeg noen på FB som påstår at vi må vente til uke 44 for å få dem. Jeg skulle hatt produksjon nå i juni, å utsette til november blir drøyt. Hva tenker dere? Noen som vet om det er hold i ryktene?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Serratus I konfiguratoren på bmw.no, står det nå en varseltrekant på M868 med følgende tekst "kun tilgjengelig som ekstrautstyr". Antar dette har sammenheng med at det nå er manko på disse hjulene også. Jeg hadde lagt til vinterhjul i bestillingen og bedt forhandler ordne et sett M868 når de var ledig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Tror forhandlerne har mindre "makt" enn du forventer.. 

Som tidligere nevnt:

Hadde produksjon i veke 25, med bil levert i 29. Men p.g.a 868M hjula, så mistet min forhandler plassen til bilen.. Utsatt til neste utlevering av bil, 4 veker seinere.

 

Hver forhandler får tildelt ett gitt antall plasser hver mnd. Dei har attpåtil såpass lite kontroll, at min forhandler, fikk beskjed om at han mistet bilene som hadde 868M. ( I dette tilfelle 2 stk. ) 

Han fikk ingen tilbud om og endre konfigurator el. Bmw Norge bare fjernet to av de tildelte plassene.. Så nå venter vi på svar om Bmw kan garantere levering med 868M ved neste tildeling, evt. Vertfall få muligheten til og endre hjul. 

 

Elendig(!) system av Bmw. Latterlig at det er lovlig i det hele tatt.. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Serratus I konfiguratoren på bmw.no, står det nå en varseltrekant på M868 med følgende tekst "kun tilgjengelig som ekstrautstyr". Antar dette har sammenheng med at det nå er manko på disse hjulene også. Jeg hadde lagt til vinterhjul i bestillingen og bedt forhandler ordne et sett M868 når de var ledig igjen.

Min selger sa forrige uke det er ingen restriksjoner eller manko på de hjulene her, jeg spurte selv om dette pga det som står i konfigurator. Jeg var klar og tydelig på at det eventuelt ikke ble bestilt ny bil om dette ikke var mulig så om det spilte inn en rolle vet jeg ikke, men i følge han var det ingen problem å få felgene. 
 

@Skulebollen tror ikke nødvendigvis det stemmer at forhandler ikke har makt, min erfaring er det motsatte hvor de har strekt seg langt samt gitt løyve til ting som ikke er helt etter boka. Opplevde og dette ved bestilling av G21 hvor det var «umulig» å få levert med Michelin pilot sport 4s, men var de som dukket opp ved levering. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Skulebollen skrev:

@Saltkjelen

Tror forhandlerne har mindre "makt" enn du forventer.. 

Som tidligere nevnt:

Hadde produksjon i veke 25, med bil levert i 29. Men p.g.a 868M hjula, så mistet min forhandler plassen til bilen.. Utsatt til neste utlevering av bil, 4 veker seinere.

 

Hver forhandler får tildelt ett gitt antall plasser hver mnd. Dei har attpåtil såpass lite kontroll, at min forhandler, fikk beskjed om at han mistet bilene som hadde 868M. ( I dette tilfelle 2 stk. ) 

Han fikk ingen tilbud om og endre konfigurator el. Bmw Norge bare fjernet to av de tildelte plassene.. Så nå venter vi på svar om Bmw kan garantere levering med 868M ved neste tildeling, evt. Vertfall få muligheten til og endre hjul. 

Forhandler har nok noe begrenset makt, men det beror nok også på hvor entusiastisk selger også er på å gjøre det lille ekstra. Er f.eks flere selgere som ikke gidder ekstrastyret med Individual ettersom de aktivt må følge med på ordren for å se om den har fått produksjonsplass. Først når det er gitt, DA kan man specce den med Individual-utførelse.

53 minutter siden, Snagg30 skrev:

Min selger sa forrige uke det er ingen restriksjoner eller manko på de hjulene her, jeg spurte selv om dette pga det som står i konfigurator. Jeg var klar og tydelig på at det eventuelt ikke ble bestilt ny bil om dette ikke var mulig så om det spilte inn en rolle vet jeg ikke, men i følge han var det ingen problem å få felgene. 
 

@Skulebollen tror ikke nødvendigvis det stemmer at forhandler ikke har makt, min erfaring er det motsatte hvor de har strekt seg langt samt gitt løyve til ting som ikke er helt etter boka. Opplevde og dette ved bestilling av G21 hvor det var «umulig» å få levert med Michelin pilot sport 4s, men var de som dukket opp ved levering. 

Antar muligens at forhandleren din anså sannsynligheten for M868-manko et år frem i tid som lite sannsynlig (?). Men ellers helt enig med deg - jeg skal ikke ha noen i4 uten M868, for uten er den straks ganske anonym og kjedelig i forhold til det utseendet jeg foretrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...