Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Bmw i4 har gått meg hus forbi😅 men dette er en bil jeg rett og slett fikk meget lyst på! Sliter litt med konfiguratoren til Bmw, får ikke opp m50 versjonen? Ei heller priser på utstyr osv... 

Når vil det vere mulig og se bil hos forhandler? Mest nysgjerrig på innvendig plass med to godt over snittet høge i forsetet og barnestoler bak.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Hvis man går fra 19 til 20 med samme dekk, mister man 5% rekkevidde. 

To av grunnene til dette er at dekkbredden oftest øker sammen med at felgvekten øker en del. Hvis man har samme dekkbredde og et lett felgdesign på 20-tommerne bør det ikke være stor forskjell i forbruk.

Men jeg ville uansett valgt de felgene som ser kulest ut. Hadde jeg vært avhengig av å tyne hver kilometer av rekkevidde ut av bilen hadde jeg kjøpt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Skulebollen said:

Bmw i4 har gått meg hus forbi😅 men dette er en bil jeg rett og slett fikk meget lyst på! Sliter litt med konfiguratoren til Bmw, får ikke opp m50 versjonen? Ei heller priser på utstyr osv... 

Når vil det vere mulig og se bil hos forhandler? Mest nysgjerrig på innvendig plass med to godt over snittet høge i forsetet og barnestoler bak.. 

Produksjonen starter vel i november, så de første som kommer til landet etter det er nok pressebiler og/eller demo/utstillingsbiler. Du må klikke på pila til høyre oppe der det står "BMW i blue" for å komme videre til M sport utgaver og deretter M50. Er som nevnt ikke laget en skikkelig konfigurator, er kun farger, setetrekk og listverk på interiør, samt fargevalg og felgvalg utvendig. Resten må tas hos forhandler.

Bilen har vokst litt i forhold til vår F36, så la oss anta at den plassmessig i baksetet er hakket bedre enn vår i lengderetning og bredde. Bakovervendt barnesete i vår går fint, og hadde også gått fint bak førersetet, jeg er 178cm høy, kona er noe lavere. Passasjersetet står et par hakk lengre framme enn jeg ville hatt det, men kan fint sitte der på langturer uten problem og det hadde ikke gjort meg noe å hatt førersetet i samme posisjon som dette. Er dere 185-190 ville jeg ha sett på andre biler med mindre ungene sitter forovervendt :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

Produksjonen starter vel i november, så de første som kommer til landet etter det er nok pressebiler og/eller demo/utstillingsbiler. Du må klikke på pila til høyre oppe der det står "BMW i blue" for å komme videre til M sport utgaver og deretter M50. Er som nevnt ikke laget en skikkelig konfigurator, er kun farger, setetrekk og listverk på interiør, samt fargevalg og felgvalg utvendig. Resten må tas hos forhandler.

Bilen har vokst litt i forhold til vår F36, så la oss anta at den plassmessig i baksetet er hakket bedre enn vår i lengderetning og bredde. Bakovervendt barnesete i vår går fint, og hadde også gått fint bak førersetet, jeg er 178cm høy, kona er noe lavere. Passasjersetet står et par hakk lengre framme enn jeg ville hatt det, men kan fint sitte der på langturer uten problem og det hadde ikke gjort meg noe å hatt førersetet i samme posisjon som dette. Er dere 185-190 ville jeg ha sett på andre biler med mindre ungene sitter forovervendt :)

Då eg snakka med forhandlar om i4, sa han at bakseta kom til å vera breiare og ha betre plass i lengderetninga enn dagens 3-serie. Hadde nett ein test med tre bakovervendte barnestolar (3x Britax Maxway) i ein kompis sin 330e. Det gjekk fint mtp breidde, men pga utforminga av seteryggen bak, måtte dei ytterste barnestolane setjast lenger ut på setet enn naudsynt. Dette resulterte i at førarsetet måtte stå litt lenger framme enn heilt ideelt, men for min del konkluderte eg med at det var til å leve med. Eg er 187 høg. Håpar det vert marginalt betre i i4. Ser òg ut til at bakdøra let seg opne ganske mykje, slik at det vert ok tilkomst til baksetet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Orjan skrev:

Er ikke mye forskjell på M440i GC og i4 M50..

Nei overraskende lite forskjell, er derfor jeg mener M50 utgavene er den eneste rette å gå for. Det vil si, M440i er den eneste rette 4-serien men for folk flest når det er snakk om i4 er M50 eneste valg. 

Jeg tror M440i blir ett spennende alternativ for oss petrolheads, jeg kjenner alt lysten på en 4-serie har steget godt etter å ha hengt med i denne tråden her. Nå er ikke elbil noe alternativ for meg, så da er det M440i som taler til meg. B58 motoren er nydelig, ett mesterverk av en motor. Jeg har kikka på M340i, men er redd plassen ikke strekker til på slikt. Også for meg som er godt vant med 5-serie så synes jeg 3-serien virket noe spartansk innvendig, selv M340i. Det var billig plast steder det ikke er det på 5-serien. Så mitt håp her er at 4-serien kan være en fin mellomting mellom 3-serie og 5-serie. Derfor er det så flott at det er så mange her som har kasta seg på en i4, som jeg håper vil dele sine erfaringer med 4-serie generelt sett. Så var det den fronten da, her trenger jeg tid kjenner jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett jævlig tøff 👍 Sykt hvor mye dekk og litt farger har å si her. Det interiøret er liksom prikken over Ien 😎 Bare å fjerne emblemene bak og velge vanlige skilter (det går nå an, trenger ikke elbil bokstaver)så er det ingen som tar dette for å være en elbil. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmerblog sammenlikner i4M50 vs M3, hvor i4 blir valgt som vinneren. Tipper i4 vil friste mange potensielle M3/4 kunder også, samt dra kunder fra 330i/e og den for dyre 340i.

 

https://www.bmwblog.com/2021/06/11/which-to-buy-bmw-i4-m50-or-bmw-m3-competition/

 

Winner: BMW i4 M50 — It’s not only cheaper, it’s more powerful, all-wheel drive, more high-tech, and comes with big tax incentives.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...