Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Maxmek skrev:

Så var det skilter da, skal man velge EE skilt eller vanlige PD skilt som gjelder her i Arendal.

Fordeler ulemper med noe av dette?

Samme igrunn, fordelen med E-skilter er at man ikke trenger å sjekke opp om bilen er elbil for noen som ikke er bilkyndig i saker hvor dette er relevant(f.eks. dedikerte elbilparkeringer). Noen vil gjerne ha vanlige bilskilt, her PD, uten at jeg ser noen grunn til dette. Kjør på med EE🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Maxmek said:

Så var det skilter da, skal man velge EE skilt eller vanlige PD skilt som gjelder her i Arendal.

Fordeler ulemper med noe av dette?

Kjørt 16' km med VJ skilter på min. Funker helt fint på ferger, bomveier, blitt gjenkjent som el-bil overalt og fått de fordelene det er. Også kjørt i kolektivfelt der det er lov, uten at det har skapt noen utfordringer. Så gå for PD :) hvorfor skal en el bil ha andre skilter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Maxmek skrev:

Så var det skilter da, skal man velge EE skilt eller vanlige PD skilt som gjelder her i Arendal.

Fordeler ulemper med noe av dette?

Gå for PD skilter, eller egentlig alt annet enn elbil skilt. Spesielt i4 er en bil som tar seg utrolig mye bedre ut med normale skilter, nettopp fordi den ikke ser ut som en typisk elbil. Så fort du får EE på denne så tar det bort litt av "glansen" og den går i samme haugen med alle andre intetsigende elbiler på veien. 

Det er ikke lenger noen bakdeler med vanlige skilt på elbil, dette er ryddet opp i nå. Videre så ser jo alle om du har gammel eller ny bil, om noen måneder er EE kombinasjonen brukt opp og da er man over til neste E kombinasjon. Alle vet at en bil med EK begynner å bli gammel, mens vanlige skilt gjør det vanskeligere for folk flest å bedømme.

Må legge til at jeg er "skiltnerd" og lokalpatriot, for meg er det en selvfølge å ha PD skilt på bilen på min ferd rundt i det ganske inn og utland 😅

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mslello skrev:

Denne var tøff! Screenshot_20221114-193752_Facebook.thumb.jpg.dc3a59de43a9146702916dd6e44c7583.jpg

Screenshot_20221114-193743_Facebook.thumb.jpg.65bff623dac17e2ed5bc46b60a91c53b.jpg

Bakkeklaring 8cm?? Her vil jeg tro det er viktig med GOD forsikring på batteripakke når man flyr over fartsdemperne, 😎 Er vel ikke mye bruklig på våre veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Maxmek Hvor får du 8cm bakkeklaring fra? All den tid man godkjenner senkesettet i bilens vognkort og ikke har ansvarsforsikring, så er eventuelle skader uproblematisk. 

Hehe, 8cm er jo bare gjett da, men bilen har originalt 12,5cm. Jeg sett senkesett med ihvertfall 3-4cm senk. Jeg vil jo tro at om man slår ned i fartsdumper og får skade i batteripakken pga senk at man har et problem med garanti hos BMW, men kanskje det er ok hvis settet er godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maxmek skrev:

Hehe, 8cm er jo bare gjett da, men bilen har originalt 12,5cm. Jeg sett senkesett med ihvertfall 3-4cm senk. Jeg vil jo tro at om man slår ned i fartsdumper og får skade i batteripakken pga senk at man har et problem med garanti hos BMW, men kanskje det er ok hvis settet er godkjent?

Altså, hvis du selv forårsaker en skade på din egen bil så går det ikke på garantien til BMW. Da blir det en forsikringssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maxmek skrev:

Hehe, 8cm er jo bare gjett da, men bilen har originalt 12,5cm. Jeg sett senkesett med ihvertfall 3-4cm senk. Jeg vil jo tro at om man slår ned i fartsdumper og får skade i batteripakken pga senk at man har et problem med garanti hos BMW, men kanskje det er ok hvis settet er godkjent?

Bilen har 125mm bakkeklaring (til laveste punkt - det er naturlig å tenke at batteriet sitter noe høyere opp enn dette) og med senk fra AC Schnitzer, så har man bakkeklaring på 100-105mm. Går man opp et hakk i profilen på dekkene, vil man ende opp med en bakkeklaring på 115-120mm - med andre ord ikke veldig langt unna originalt, og hjulene vil fylle de enorme hjulhusene bedre. En vinn-vinn situasjon.

Garanti har aldri dekket selvforskyldte skader, men forsikring vil derimot være gjeldende. Det essensielle her er nok å få godkjent senkesettet, for da kan dem ikke påberope seg at det er gjort ulovligheter som har medført denne type skade. Bilens underside tåler forresten en skrape eller ti, men det man må unngå er massive slag (som man også ville unngått på en ICE-bil sin bunnpanne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Bilen har 125mm bakkeklaring (til laveste punkt - det er naturlig å tenke at batteriet sitter noe høyere opp enn dette) og med senk fra AC Schnitzer, så har man bakkeklaring på 100-105mm. Går man opp et hakk i profilen på dekkene, vil man ende opp med en bakkeklaring på 115-120mm - med andre ord ikke veldig langt unna originalt, og hjulene vil fylle de enorme hjulhusene bedre. En vinn-vinn situasjon.

Garanti har aldri dekket selvforskyldte skader, men forsikring vil derimot være gjeldende. Det essensielle her er nok å få godkjent senkesettet, for da kan dem ikke påberope seg at det er gjort ulovligheter som har medført denne type skade. Bilens underside tåler forresten en skrape eller ti, men det man må unngå er massive slag (som man også ville unngått på en ICE-bil sin bunnpanne).

Ja enig i at man bør nok ha senkesett godkjent i vognkort, så får man bare sjekke at forsikringsselskapet ikke har noe med liten skrift vedrørende batteripakke og endringer på bil.

Men den bilen på bildet jeg kommenterte så jo veldig lav ut da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...