Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Zappod skrev:

Jeg håper virkelig ikke det 😂

Ikke jeg heller. Har jo hørt at kode 150 er låst for produksjon.
Men siden jeg bestilte 4. mars 2022 så er jeg jo skeptisk før den går videre til neste kode, som er planlagt neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som har mottatt bil - hvordan er det løst med 5 år/200 000km? Tidligere gikk dette på førstegangsregistreringsdato, men på i4 har dette gått på bestillingsdato. Dvs biler bestilt i 2021 har 5 år/200 000km, mens biler bestilt i 2022 og senere har 5 år/100 000km. Gitt at det ikke f.eks står i utstyrslisten på bilen, så blir jo dette et salig kaos om de forskjellige garantivilkårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Saltkjelen said:

Til de som har mottatt bil - hvordan er det løst med 5 år/200 000km? Tidligere gikk dette på førstegangsregistreringsdato, men på i4 har dette gått på bestillingsdato. Dvs biler bestilt i 2021 har 5 år/200 000km, mens biler bestilt i 2022 og senere har 5 år/100 000km. Gitt at det ikke f.eks står i utstyrslisten på bilen, så blir jo dette et salig kaos om de forskjellige garantivilkårene.

Man må bruke kjøpekontrakten da? Det blir sikkert lett å holde oversikt over når bilene har byttet eier en gang eller to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Til de som har mottatt bil - hvordan er det løst med 5 år/200 000km? Tidligere gikk dette på førstegangsregistreringsdato, men på i4 har dette gått på bestillingsdato. Dvs biler bestilt i 2021 har 5 år/200 000km, mens biler bestilt i 2022 og senere har 5 år/100 000km. Gitt at det ikke f.eks står i utstyrslisten på bilen, så blir jo dette et salig kaos om de forskjellige garantivilkårene.

Jeg har ikke fått enda, men det forklarer hvorfor selgeren min ikke har lagt det til sammen med utstyrskodene, men legger det til ved registrering. Så hos meg er det i kontrakten som "ekstrautstyr ettermontert"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere I4-eiere der ute 😊 Vurderer vagt å bytte 2021 545e i en supercharged M50. Er superfornøyd med 5'eren, men det var I4 som egentlig skulle bestilles den gang 5'eren ble bestilt. I4 kom ikke til bestilling før tidligere leasingbil måtte leveres tilbake, og landet derfor på en ny hybrid. Fikk tilbud og var på nippet til å bestille I4 da det ble åpnet for bestilling i fjor, men da var 545e'en bare 3 måneder gammel. Det ble feil på mange måter. Valgte derfor å si at man var happy med valget, og er jo egentlig fremdeles det. I mellomtiden har jo imidlertid prisene på bruktbil gått litt bananas, og 5'eren har dermed lagt godt an i markedet dersom den skulle byttes inn. I4 er eg. en billigere bil, men vurderer nå et likt bytte i tilfelle. Det gir et tap, men til gjengjeld byttes jo da en bil på halvannet år i en ny i tilfelle. Det blir da første rene elbil, og kjenner at lysten er der, men lurer jo også på om det har rablet helt siden jeg er sykt fornøyd med 5'eren også. Noen råd for/i mot herfra? 

Endret av Rita G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rita G skrev:

Spørsmål til dere I4-eiere der ute 😊 Vurderer vagt å bytte 2021 545e i en supercharged M50. Er superfornøyd med 5'eren, men det var I4 som egentlig skulle bestilles den gang 5'eren ble bestilt. I4 kom ikke til bestilling før tidligere leasingbil måtte leveres tilbake, og landet derfor på en ny hybrid. Fikk tilbud og var på nippet til å bestille I4 da det ble åpnet for bestilling i fjor, men da var 545e'en bare 3 måneder gammel. Det ble feil på mange måter. Valgte derfor å si at man var happy med valget, og er jo egentlig fremdeles det. I mellomtiden har jo imidlertid prisene på bruktbil gått litt bananas, og 5'eren har dermed lagt godt an i markedet dersom den skulle byttes inn. I4 er eg. en billigere bil, men vurderer nå et likt bytte i tilfelle. Det gir et tap, men til gjengjeld byttes jo da en bil på halvannet år i en ny i tilfelle. Det blir da første rene elbil, og kjenner at lysten er der, men lurer jo også på om det har rablet helt siden jeg er sykt fornøyd med 5'eren også. Noen råd for/i mot herfra? 

Veldig interessant situasjon. Vedkommende eier av i4 eller om det er forhandler får jo da en særdeles hyggelig pris for i4 og dere får et kjipt og solid tap for en glimrende hybrid. i4 er kanskje fremtiden, men det er en mindre bil på innvendig plass om dere trenger den. Bagasjerommet derimot er jo større. Hvis du føler det å bytte til i4 er riktig, synes jeg du skal gjøre det. Det er en glimrende bil, litt mer up to date og med vassere fartsressurser. Men det er jo mulig å få ganske så solide ytelser ut av B58-motoren som sitter i bilen deres, om det er slik man er på utkikk etter. Ble kanskje noe tvetydig dette svaret, beklager det. Men 5'ern får nok kanskje styggere tap om et år eller to enn det i4 ser ut til å få.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rita G skrev:

Spørsmål til dere I4-eiere der ute 😊 Vurderer vagt å bytte 2021 545e i en supercharged M50. Er superfornøyd med 5'eren, men det var I4 som egentlig skulle bestilles den gang 5'eren ble bestilt. I4 kom ikke til bestilling før tidligere leasingbil måtte leveres tilbake, og landet derfor på en ny hybrid. Fikk tilbud og var på nippet til å bestille I4 da det ble åpnet for bestilling i fjor, men da var 545e'en bare 3 måneder gammel. Det ble feil på mange måter. Valgte derfor å si at man var happy med valget, og er jo egentlig fremdeles det. I mellomtiden har jo imidlertid prisene på bruktbil gått litt bananas, og 5'eren har dermed lagt godt an i markedet dersom den skulle byttes inn. I4 er eg. en billigere bil, men vurderer nå et likt bytte i tilfelle. Det gir et tap, men til gjengjeld byttes jo da en bil på halvannet år i en ny i tilfelle. Det blir da første rene elbil, og kjenner at lysten er der, men lurer jo også på om det har rablet helt siden jeg er sykt fornøyd med 5'eren også. Noen råd for/i mot herfra? 

Jeg har nettopp bytta inn min 530e sedan med en i4 M50 sc. Er din også sedan? I så fall er de temmelig like, men min hadde selvsagt ikke den fantastiske 6'eren din har. Og min hadde leasingavtale som gikk ut nå.

Så langt er jeg godt fornøyd. Den kjører veldig fint, mye mer fossil-likt enn en del andre el-biler jeg har prøvd, ingen ulemper sånn sett i forhold til den gamle. Effekten er selvsagt hinsides, og på 19" vinterdekk er det egentlig mer enn den klarer å håndtere. Blir bedre på 20" sommerdekk. Den største forskjellen ellers er bagasjeplassen. Bagasjerommet på 530/545 er nokså stusselig, og det hjelper ikke så mye å legge ned setene p.g.a. hattehylla, det blir veldig trangt. På i4 er det bakluke, og fjerner man hattehylla blir den enormt mye mer lastbar enn 530/545. Plassen oppleves som mye større og mer praktisk. Dessuten får jeg tilhengerfeste. Oppdatert infotainment er også et pluss. Merkbart mindre, (men brukbart) baksete om du ofte kjører med voksne baki. 

For meg er det også et pluss at den er mer miljøvennlig, selv om jeg alltid kommer til å savne en god BMW rekke-6'er, har hatt det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fupsaker skrev:

Veldig interessant situasjon. Vedkommende eier av i4 eller om det er forhandler får jo da en særdeles hyggelig pris for i4 og dere får et kjipt og solid tap for en glimrende hybrid. i4 er kanskje fremtiden, men det er en mindre bil på innvendig plass om dere trenger den. Bagasjerommet derimot er jo større. Hvis du føler det å bytte til i4 er riktig, synes jeg du skal gjøre det. Det er en glimrende bil, litt mer up to date og med vassere fartsressurser. Men det er jo mulig å få ganske så solide ytelser ut av B58-motoren som sitter i bilen deres, om det er slik man er på utkikk etter. Ble kanskje noe tvetydig dette svaret, beklager det. Men 5'ern får nok kanskje styggere tap om et år eller to enn det i4 ser ut til å få.. 

Takk for svar 😊 Det er i tilfelle kun forhandler og innbytte som er aktuelt her. Orker ikke tanken på å legge den ut til salgs privat. Fikk en solid avtale da den var ny, og vet jo hva prisen på I4 spekket etter ønske var om den hadde blitt bestilt i fjor. Med et likt bytte ville reelt tap ligge i størrelsen 50+ om jeg er litt snill på tallene. Det kunne jeg leve med mot å få en ny I4 tilbake. Ser kun på de som er "helt nye" nå. Noe annet ville være galskap. Imidlertid ser det ikke ut for at det er en forhandler som har lyst på 5'eren i innbytte, dessverre. Det er jo ingen volummodell, og skal jo ikke være det heller, men det har vært lunken holdning, selv til et ganske generøst forslag om å bytte likt på en rundt 800'. Det er definitivt ikke noe must å bytte, 5'eren passer ypperlig til mitt bruk hvor over 80% av kjøringen foregår på el. i veldig fornuftige former. Plassmessig er jeg klar over at 4'eren er mindre, men det er stort sett kun 2 voksne som bruker bilen (eller kun undertegnede) og av alle ting 545e har og ikke har, så er ikke bagasjerom en av de 🤣 Lite skal derfor til for å trumfe akkurat det! Jeg vet ikke helt hvor vi lander om et par år på 5'eren, men det virker som om det er den veien det går og at jeg kommer til å finne ut av det da, om ikke noen forhandlere kommer på innbyttebanen 😎 Fartsmessig har 5'eren kraft nok til dagliglivet om man bare pirrer den litt, så det er ikke et must i seg selv. Det er jo også bittelitt lyd å hente, så det er selvsagt også en liten smilefaktor alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Serratus skrev:

Jeg har nettopp bytta inn min 530e sedan med en i4 M50 sc. Er din også sedan? I så fall er de temmelig like, men min hadde selvsagt ikke den fantastiske 6'eren din har. Og min hadde leasingavtale som gikk ut nå.

Så langt er jeg godt fornøyd. Den kjører veldig fint, mye mer fossil-likt enn en del andre el-biler jeg har prøvd, ingen ulemper sånn sett i forhold til den gamle. Effekten er selvsagt hinsides, og på 19" vinterdekk er det egentlig mer enn den klarer å håndtere. Blir bedre på 20" sommerdekk. Den største forskjellen ellers er bagasjeplassen. Bagasjerommet på 530/545 er nokså stusselig, og det hjelper ikke så mye å legge ned setene p.g.a. hattehylla, det blir veldig trangt. På i4 er det bakluke, og fjerner man hattehylla blir den enormt mye mer lastbar enn 530/545. Plassen oppleves som mye større og mer praktisk. Dessuten får jeg tilhengerfeste. Oppdatert infotainment er også et pluss. Merkbart mindre, (men brukbart) baksete om du ofte kjører med voksne baki. 

For meg er det også et pluss at den er mer miljøvennlig, selv om jeg alltid kommer til å savne en god BMW rekke-6'er, har hatt det før.

Takk for svar og erfaringer 😊 545e er kun levert som sedan, så de er veldig like i så måte. Følger deg dermed på alle områder! Sekseren er nydelig, og hele bilen er egentlig perfekt (om man velger å se bort i fra at det ikke går to store kofferter i bagasjen en gang, og det gjør jeg), så jeg beholder også gjerne den et par år til. Gir den definitivt ikke bort i alle fall.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...