Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Dette gjelder i grunn alt opp til og med 4-serie. Der er det kun memoryfunksjon på førersetet og ingen elektrisk rattstamme. 

Hold on nå…får man ikke elektrisk justerbart ratt med minne og easy exit funksjon på 3/4-serie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Saltkjelen skrev:

Nei, verken på E9x, F3x eller G2x fikk man elektrisk rattstamme. 

Herregud for noen olabiler…🤪 Dette er faktisk undervurdert utstyr som virkelig hever premiumfølelsen mange hakk. Ja da blir det 5-serie på meg igjen da..  Jeg er egentlig ikke så fin på det, jeg lever fint uten skinn på dashbordet og sånn krystallfjas men el justerbart ratt skal jeg jaggu meg ha i en premiumbil.

Nå ble jeg egentlig litt skuffet, dette trodde jeg virkelig man fikk hvis man f eks brukte langt over en million på en M340i/M440i. Fås vel ikke på M3 eller M4 heller da? Men på min tidligere firmabil, en Ford Mondeo til 400 000,- så hadde jeg el justerbart ratt med minne. Forstå det den som kan 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Tenker at her ville jeg beholdt 5-serien :) 545e er en meget komplett pakke. Dog handler dette mye om behov og hva som gir kjøreglede. Men antar at siden du kjører 5 serie er det mere en til og fra jobb/butikk :) Kjører selv i4 og er en fantastisk bil på mange måter, og angrer således ikke på valget :) Jeg bytta ut en tilårskommen F10, med 3l 6’er. Så kjenner til det Fredrik skriver om en klasse ned. Og 545e stod på opsjonslista, men ble rett og slett for kostbar sett opp mot introduksjonstilbudet på i4. I dagens marked, hadde valget vært vanskeligere :)

her har du fordel med både rekkevidde på langtur, og en nydelig lyd ved pådrag

Det var mine betraktning, lykke til med valget

Takk for det 😊 Har nok godt over snittet interesse for bil og det gjør jo at det ikke kun blir et fremkomstmiddel. Hadde det vært det, hadde nok ikke 545e vært modellen som ble kjøpt 🙈😆 Kombinasjonen av det beste fra to verdener er vel det som tiltaler meg mest med den bilen. Fornuftig i hverdagen, men veldig artig og nydelig motor om man ønsker det. Vi får se hva det blir, men det er nok en stor sannsynlighet for at 5'eren forblir her er par år til altså 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Herregud for noen olabiler…🤪 Dette er faktisk undervurdert utstyr som virkelig hever premiumfølelsen mange hakk. Ja da blir det 5-serie på meg igjen da..  Jeg er egentlig ikke så fin på det, jeg lever fint uten skinn på dashbordet og sånn krystallfjas men el justerbart ratt skal jeg jaggu meg ha i en premiumbil.

Nå ble jeg egentlig litt skuffet, dette trodde jeg virkelig man fikk hvis man f eks brukte langt over en million på en M340i/M440i. Fås vel ikke på M3 eller M4 heller da? Men på min tidligere firmabil, en Ford Mondeo til 400 000,- så hadde jeg el justerbart ratt med minne. Forstå det den som kan 😅

Veldig enig der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Herregud for noen olabiler…🤪 Dette er faktisk undervurdert utstyr som virkelig hever premiumfølelsen mange hakk. Ja da blir det 5-serie på meg igjen da..  Jeg er egentlig ikke så fin på det, jeg lever fint uten skinn på dashbordet og sånn krystallfjas men el justerbart ratt skal jeg jaggu meg ha i en premiumbil.

Nå ble jeg egentlig litt skuffet, dette trodde jeg virkelig man fikk hvis man f eks brukte langt over en million på en M340i/M440i. Fås vel ikke på M3 eller M4 heller da? Men på min tidligere firmabil, en Ford Mondeo til 400 000,- så hadde jeg el justerbart ratt med minne. Forstå det den som kan 😅

Hehe, jeg er for så vidt ikke uenig med deg, selv om jeg helt klart mener skinntrukket dashbord er et like stort must på en premiumbil som det elektrisk justerbar rattstamme er. Et dashbord ser man hele tiden, mens rattet justeres stort sett aldri. Elektrisk rattstamme er en 5-serie og opp greie, så ingen M3 eller M4 har dette heller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, jeg er for så vidt ikke uenig med deg, selv om jeg helt klart mener skinntrukket dashbord er et like stort must på en premiumbil som det elektrisk justerbar rattstamme er. Et dashbord ser man hele tiden, mens rattet justeres stort sett aldri. Elektrisk rattstamme er en 5-serie og opp greie, så ingen M3 eller M4 har dette heller. :) 

Sikker på at ikke f80 har det 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, jeg er for så vidt ikke uenig med deg, selv om jeg helt klart mener skinntrukket dashbord er et like stort must på en premiumbil som det elektrisk justerbar rattstamme er. Et dashbord ser man hele tiden, mens rattet justeres stort sett aldri. Elektrisk rattstamme er en 5-serie og opp greie, så ingen M3 eller M4 har dette heller. :) 

Jeg har nytte av el justerbart ratt med minne ca hver gang jeg kjører bilen etter at kona ha kjørt den. Noe som vil si nesten hver dag. Jeg har rattet lavt, hun har det så høyt som mulig 😅 Jeg er helt enig i at skinntrukket dashbord er fint og premium, men for min del er det ikke en nødvendighet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Herregud for noen olabiler…🤪 Dette er faktisk undervurdert utstyr som virkelig hever premiumfølelsen mange hakk. Ja da blir det 5-serie på meg igjen da..  Jeg er egentlig ikke så fin på det, jeg lever fint uten skinn på dashbordet og sånn krystallfjas men el justerbart ratt skal jeg jaggu meg ha i en premiumbil.

Nå ble jeg egentlig litt skuffet, dette trodde jeg virkelig man fikk hvis man f eks brukte langt over en million på en M340i/M440i. Fås vel ikke på M3 eller M4 heller da? Men på min tidligere firmabil, en Ford Mondeo til 400 000,- så hadde jeg el justerbart ratt med minne. Forstå det den som kan 😅

Akkurat dette tok jeg opp med selger, og han sa skal du ha elektrisk rattstamme må du opp i 5 serie. Jeg ble mildt sagt skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke noe nytt? Må opp på 5-serie/X5 skal du få elektrisk rattstamme med minne, det er ganske deilig som @Fredrik 90 sier at rattet stiller seg inn sammen med setene når jeg går inn i bilen med min nøkkel. Mange hakk opp på premiumstigen fra vår 4-serie der både seter og ratt må stilles manuelt. Egentlig burde innerspeilet også vært motorisert i den komfortsetepakken på 5-serie som innehar elektrisk rattstamme, det hadde tatt bort alt behov for justering etter at noen andre har kjørt bilen. 
 

@Fredrik 90 da, du har jo ikke hatt premium BMW før du har hatt huuuudtrukket dashboard og litt keramikk på knottene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vurderer i4 eDrive40 (og evt. i4 eDrive35 eller andre 4-serier for den saks skyld), er det verdt å nevne at det frem til i alle fall januar 2023 ikke er mulig å få laserlys på disse.

"Available for M440i, M440i xDrive and i4 M50. Expected to be available for all engines from January 2023."

315985118_10159697020479177_675618826159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maxmek skrev:

Hei, har hatt det så travelt denne uka at har ikke fått sjekket noe mer, men vet at på mandag var fremdeles bilen i Drammen.

Skjønner! Selger mente at jeg skulle få min neste uke, men har ikke hørt noe mer siden tirsdag. Prøver å få fastsatt en dag, men usikker på hvor mye det er innafor å mase 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hl98 skrev:

Skjønner! Selger mente at jeg skulle få min neste uke, men har ikke hørt noe mer siden tirsdag. Prøver å få fastsatt en dag, men usikker på hvor mye det er innafor å mase 😂

Du har lagt mange hundre tusen i et objekt du har kjøpt, bare å mase! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...