Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Hl98 skrev:

På en lørdag også? 

Ja de jobber jo ofte lørdager så hvorfor ikke? Har opplevd å få mail både kveld og i helger med forespørsel om jeg ikke har lyst å legge inn bestillingen vi snakket om snart så dette må gå begge veier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har fått i4’n eller andre med bmw digital key, fungerer minne funksjonen på setet med min nøkkel(tlf) til mine innstillinger? Eventuelt visst 2 stk med nøkkel/tlf på seg, hvilke minne velger den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Z800 skrev:

Dere som har fått i4’n eller andre med bmw digital key, fungerer minne funksjonen på setet med min nøkkel(tlf) til mine innstillinger? Eventuelt visst 2 stk med nøkkel/tlf på seg, hvilke minne velger den da?

Litt usikker hva du mener, men jeg jeg forsøker: om du skal låse opp med mobilen eller key-card så må du legge mobilen eller key-cardet borti dørhåndtaket(med mindre du åpner via app). Key-card eller mobilenhet er koblet opp til en bruker. For å kjøre uten nøkkel, må mobil eller kort legges frem i det rommet hvor trådløs lading er i midtkonsollen. Ergo vil alltid den mobilen/kortet som du låser opp med og legger frem på platen der være gjeldende, selv om dere er to i bilen som har hver deres bruker og hver deres mobil koblet opp :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere investert i lakkforsegling og behandlig av vinduer og lykter? Møtte en som hadde gjort dette for å beskytte lakken og for at vannet skulle prelle av ruter/lykter.. Noen som har erfaring med noen i Oslo området som er gode på slikt? Har forhørt meg på Bavaria, men de (mulig det bare er selgeren min) virka sånn passelig intressert. Så da vurderer jeg å gjøre det på egenhånd :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zappod skrev:

Har noen av dere investert i lakkforsegling og behandlig av vinduer og lykter? Møtte en som hadde gjort dette for å beskytte lakken og for at vannet skulle prelle av ruter/lykter.. Noen som har erfaring med noen i Oslo området som er gode på slikt? Har forhørt meg på Bavaria, men de (mulig det bare er selgeren min) virka sånn passelig intressert. Så da vurderer jeg å gjøre det på egenhånd :)

 

Jeg er ikke noen spesialist, men polerer selv - det trenger ikke være vanskelig eller veldig dyrt å komme igang. Det sagt, så spanderte jeg på iX3 en keramisk behandling hos Vollen Autospa for ca 10 000 kroner. Ny bil som ble polert ble et veldig godt resultat. 

Jeg synes effekten begynte å gå av bak hjulene etter 10-15 000 og ble kanskje ikke overbegeistret for hvor lenge det satt, men det kan likegjerne være meg som ikke bruker riktig vedlikeholdsmetode. Jeg kommer nok ikke til å beyntte meg av noe sånt igjen, uten at det var direkte bortkasta penger imo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt keramisk på B10’n og gjorde det samme på i3’n rett fra Billia til Coating etter kjøp. Lokalt verksted her som gjorde det. Husker ikke helt hva dem brukte men fornøyd ble jeg jo så. 
 

må si det er verdt investeringen. 
polere selv har jeg å hatt en plan om lenge men tålmodigheten er ikke der for topp resultatt. . Kjøpte meg en skikkelig maskin fra Rupes med en haug med middler for 2år tilbake, enda ikke tatt ut av esken 😂 litt teit … 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, liffi skrev:

Tatt keramisk på B10’n og gjorde det samme på i3’n rett fra Billia til Coating etter kjøp. Lokalt verksted her som gjorde det. Husker ikke helt hva dem brukte men fornøyd ble jeg jo så. 
 

må si det er verdt investeringen. 
polere selv har jeg å hatt en plan om lenge men tålmodigheten er ikke der for topp resultatt. . Kjøpte meg en skikkelig maskin fra Rupes med en haug med middler for 2år tilbake, enda ikke tatt ut av esken 😂 litt teit … 

Jeg kjøpte nylig en rimelig maskin fra en klargjører i Bavarria, 500,- med en drøss med puter. Tanken er å prøve meg frem på X2'n til kona før salg. Så får vi se, viktigst er at den er EU OK i to år til og har nye bremseklosser bak. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed idag om at I4'en er kom til Bavaria Arendal i går isammen med 21 andre ny biler!!

De måtte få ut bilene så fort som mulig fordi de ventet et nytt lass med biler.

Så da blir det kanskje ny bil i løpet av uka da 😊👍 Utstyr bilen ikke fikk var Active protecion og Personal eSim. Allers alt annet. Jeg krysset av for alt unntatt ventilerte seter.

47 registrerte idag, og 355 hittil i november, så bilene "pøser" på 👍 https://elbilstatistikk.no/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente bil i morgen, så kom jeg plutselig på at jeg ikke har spurt om bilen står på vinterdekk. Det er vel ingen fare for at den blir levert med sommerdekk? Med kjøreforholdene på Østlandet de siste dagene, burde det jo være en selvfølge. 

Endret av Hl98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Hl98 skrev:

Skal hente bil i morgen, så kom jeg plutselig på at jeg ikke har spurt om bilen står på vinterdekk. Det er vel ingen fare for at den blir levert med sommerdekk? Med kjøreforholdene på Østlandet de siste dagene, burde det jo være en selvfølge. 

Ja, det blir den. Det er en selvfølge, med mindre du ikke har bestilt vinterdekk da...😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...