Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

41 minutes ago, Z800 said:

Noen som vet hvor lenge bilene kan stå på kaia i Tyskland? Fikk beskjed om at min kom der for snart 2 uker siden, men selger har ikke noe mer info….

Min blir produsert denne uka, skal være i drammen uke 50.. Så da burde jo ikke din være langt unna? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zappod skrev:

Min blir produsert denne uka, skal være i drammen uke 50.. Så da burde jo ikke din være langt unna? :)

 

Blir mer spennende enn man liker dette. Produksjon neste uke på min. Utrolig surt/dyrt om den kommer uka etter nyttår

Endret av Ranger1000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2022 den 12.48, nokiaas skrev:

Nå skjer det noe :) er på produksjonskode 153 i dag.
 

150 Production Started
151 Body Shop Started
152 Paint Shop Started

153 Assembly Started

Jada. Her går det unna :-) Er på 182 nå.

150 Production Started
151 Body Shop Started
152 Paint Shop Started
153 Assembly Started
155 Production Completed
160 Released to Distribution
168 AG Stock
170 Waiting Workshop
172 Planned for Workshop
174 Workshop Entry
176 Workshop Complete
180 Waiting for Export Dispatch
181 Waiting for Domestic Dispatch

182 Schedule for Carrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, nokiaas said:

Jada. Her går det unna :-) Er på 182 nå.

150 Production Started
151 Body Shop Started
152 Paint Shop Started
153 Assembly Started
155 Production Completed
160 Released to Distribution
168 AG Stock
170 Waiting Workshop
172 Planned for Workshop
174 Workshop Entry
176 Workshop Complete
180 Waiting for Export Dispatch
181 Waiting for Domestic Dispatch

182 Schedule for Carrier

Skulle likt å ha så detaljert oversikt jeg og :)

Men han selgeren min er så stressa at jeg tror det er like greit å ikke plage han for mye 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2022 den 17.39, Maxmek skrev:

Fikk beskjed idag om at I4'en er kom til Bavaria Arendal i går isammen med 21 andre ny biler!!

De måtte få ut bilene så fort som mulig fordi de ventet et nytt lass med biler.

Så da blir det kanskje ny bil i løpet av uka da 😊👍 Utstyr bilen ikke fikk var Active protecion og Personal eSim. Allers alt annet. Jeg krysset av for alt unntatt ventilerte seter.

47 registrerte idag, og 355 hittil i november, så bilene "pøser" på 👍 https://elbilstatistikk.no/

 

Fikk beskjed idag om at de har oppdaget en skade/skrap nederst på fronfanger, har vel subbet nedi et eller annet da. Så da er utlevering utsatt 😢. Mulig de måtte bytte hele frontfangeren.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maxmek skrev:

Fikk beskjed idag om at de har oppdaget en skade/skrap nederst på fronfanger, har vel subbet nedi et eller annet da. Så da er utlevering utsatt 😢. Mulig de måtte bytte hele frontfangeren.

Det er sykt kjedelig å måtte starte med ny bil med lakkert front. Gå nøye over hele fronten å sjekk for skavanker, jeg har vel til dags dato aldri sett ett resultat fra ett lakkverksted som jeg har vært 100% fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen ladetips? Dette er min første elbil, så er litt blank. Har nå satt fast avreisetid 0630 hver ukedag. Cirka 15km hver vei.

- Hvor ofte burde jeg lade og til hvilken prosent?

- Burde jeg ha på klimatisering til avreisetiden? Bilen står stort sett i garasje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hl98 skrev:

Noen som har noen ladetips? Dette er min første elbil, så er litt blank. Har nå satt fast avreisetid 0630 hver ukedag. Cirka 15km hver vei.

- Hvor ofte burde jeg lade og til hvilken prosent?

- Burde jeg ha på klimatisering til avreisetiden? Bilen står stort sett i garasje

Lad til 80%, det holder. Alt etter hva som er dagligkjøring og for turer etc. Klimatisering er kjekt fordi det varmer batteriet i tillegg og pass på å ha strøm fra ladeboksen hele tiden, da bruker bilen strøm fra nettet for å varme opp batteri og bil. Så bruker du mindre energi når du skal kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Zappod said:

Skulle likt å ha så detaljert oversikt jeg og :)

Men han selgeren min er så stressa at jeg tror det er like greit å ikke plage han for mye 😂

Klarte ikke la han være så veldig lenge, så jeg masa litt igjen i dag.. Nå er det jaggu kode 190 (In transit to the port of exit) :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan reguleres temperaturen på klimatiseringen. Bilen er varm som et drivhus.

Har lett i bruker manualen. "Lengden på klimatisering er avhengig av temperaturen?"

Temperaturen på display er satt til 18 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Zappod skrev:

Klarte ikke la han være så veldig lenge, så jeg masa litt igjen i dag.. Nå er det jaggu kode 190 (In transit to the port of exit) :D 

Jeg ser flere har slått opp VIN nr på mdecoder. Den finner ikke min bil, men det gjør bimmer.work
Der kommer det opp masse fine detaljer og man kan dobbeltsjekke at alle utstyrskodene er med på produksjonen i henhold til bestillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, nokiaas said:

Jeg ser flere har slått opp VIN nr på mdecoder. Den finner ikke min bil, men det gjør bimmer.work
Der kommer det opp masse fine detaljer og man kan dobbeltsjekke at alle utstyrskodene er med på produksjonen i henhold til bestillingen.

Har ikke VIN nr'et enda.. Men skal nok inn der å sjekke etterhvert ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...