Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

På mine gamle bmw xdrive med staggered dekk, har jeg vært nøye på å ha stjernemerking på dekkene. Hvordan blir dette på i4m50’n? Den har jo 2 separate motorer så rulleomkretsen på dekkene trenger vel ikke være så pinlig nøyaktig like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Z800 skrev:

På mine gamle bmw xdrive med staggered dekk, har jeg vært nøye på å ha stjernemerking på dekkene. Hvordan blir dette på i4m50’n? Den har jo 2 separate motorer så rulleomkretsen på dekkene trenger vel ikke være så pinlig nøyaktig like?

Jeg spurte selger om dette. Det er ikke diff mellom front en bakaksel så da er det ikke nødvendig med stjernemerkede dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nokiaas skrev:

Jeg spurte selger om dette. Det er ikke diff mellom front en bakaksel så da er det ikke nødvendig med stjernemerkede dekk.

Dette synes jeg er det beste argumentet hittil for å kjøpe elbil 👍😂 Endelig slippe det styret der…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2022 den 10.10, Zappod skrev:

Klarte ikke la han være så veldig lenge, så jeg masa litt igjen i dag.. Nå er det jaggu kode 190 (In transit to the port of exit) :D 

Jeg fikk beskjed i dag om at jeg også er på 190 nå. Selger sa at enste status han fikk var når bilen er på skip.
Har du hørt noe etter kode 190?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, nokiaas said:

Jeg fikk beskjed i dag om at jeg også er på 190 nå. Selger sa at enste status han fikk var når bilen er på skip.
Har du hørt noe etter kode 190?

Ikke hørt noe mer nei, og det regner jeg egentlig ikke med det på en stund heller :)

Fant disse kodene på nettet:

 

  • 190 In transit to the port of exit
  • 191 Returned to BMW AG
  • 193 Arrived at Port of Exit
  • 194 Selected for Shipment
  • 195 Shipped from Port of Exit
  • 196 Shipment Arrival at destination port?

191 - Vil vi vel helst ikke oppleve :)

Men, jeg har gitt opp å få info fra selger uten at jeg må ta kontakt med han. Og nå som jeg vet den er på vei til havna kommer jeg nok ikke til å spørre noe mer før uka den skal være her. Så da får jeg forhåpentligvis bare høre om at den får 196 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

https://www.elbil24.no/nyheter/det-blir-bade-elbilmoms-og-vektavgift/77896448

Ja da kom hele "drittpakka" likevel… Jøsses navn for noen folk vi har til å styre i dette landet her 👎

Er vel den regjeringen med minst oppslutning og som er totalt tonedøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen form for avgift er det naturlig at det kommer uansett, men det er dårlig gjort å innføre så mye på en gang, spesielt med de leveringstidene som mange sliter med nå.

Tror likevel at folk vil fortsette å handle elbil. Er tross alt ganske betydelige summer som spares på daglige utgifter og vedlikehold.

Gratulerer til alle dere som får i4 nå!  Hadde jeg vært smart hadde jeg bestillt en jeg også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen overaskelse dette??

Når sosialistene får ta roret, så er det vel bare en vei de klarer å skru krana.....

Veldig glad jeg fikk min i4 tidligere i år og slapp unna både mva og vektavgift.

Så er det bare å kose seg videre intill: 

https://www.nettavisen.no/okonomi/vil-innfore-ny-elbilavgift-tre-kroner-for-hver-mil-du-kjorer/s/5-95-773759

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke dette stopper folk fra å kjøpe elbil i hopetall. Vi vil kanskje se en liten økning for ladbare hybrider ettersom disse nå begynner å bli greie konkurrenter til elbil (ref MB GLC 300e med 130 km el rekkevidde). Men at alle skal løpe av gårde å kjøpe rene fossilbiler igjen tror jeg ikke (dessverre). Dette er kun skremselspropaganda fra Elbil foreningen og NAF. 

Men det er klart at dette er dypt urettferdig for de som har kjøpt bil for lenge siden og ikke får den før langt ut i neste år. Særlig hvis vi snakker om en kostbar bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lars89 skrev:

Noen form for avgift er det naturlig at det kommer uansett, men det er dårlig gjort å innføre så mye på en gang, spesielt med de leveringstidene som mange sliter med nå.

Tror likevel at folk vil fortsette å handle elbil. Er tross alt ganske betydelige summer som spares på daglige utgifter og vedlikehold.

Gratulerer til alle dere som får i4 nå!  Hadde jeg vært smart hadde jeg bestillt en jeg også...

 

Vel, med alt babbel om grønt skifte osv osv, så må slikt ha et snev av kredibilitet.

Selv står vår neste bil mellom X5 hybrid eller en iX50, slik det nå er - er fordelene å være elbileier færre enn tidligere. Slik at intensivene mtp å kjøpe ny elbil sitter lenger inne. Det kan bety at salget av elbiler går ned og samtidig setter jo Vedum ned drivstoff avgiftene. Så elbilene som nylig er kjøpt - vil holde seg bra i pris og folk vil tenke seg om både en og to ganger om de skal kjøpe en ny og dyrere elbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig budsjett, men stort annet var det vel ikke å forvente av noen vattnisser av noen mennesker. Da er neste håp at momsloven ikke rekker å skrives om innen årsskiftet og at dette ikke praktisk kan innføres før ved andre momskvartal. Forutsigbarhet for den norske befolkningen og et godt budsjett i trange tider er i beste fall bare gjentakende tåkeprat. Med stadig nye avgifter, veiprising og all annen galskap fra den usmakelige gjengen på tinget, kjenner jeg det stadig blir mer og mer aktuelt å si hasta la vista til Norge og vende nesa mot Västra Götaland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Elendig budsjett, men stort annet var det vel ikke å forvente av noen vattnisser av noen mennesker. Da er neste håp at momsloven ikke rekker å skrives om innen årsskiftet og at dette ikke praktisk kan innføres før ved andre momskvartal. Forutsigbarhet for den norske befolkningen og et godt budsjett i trange tider er i beste fall bare gjentakende tåkeprat. Med stadig nye avgifter, veiprising og all annen galskap fra den usmakelige gjengen på tinget, kjenner jeg det stadig blir mer og mer aktuelt å si hasta la vista til Norge og vende nesa mot Västra Götaland. 

Kan fint være med og etablere lyckliga gatan der. :D Makan til nisser nå om dagen.. Og siden de kom i regjering. Nei, få inn noen med økonomisk forståelse fremfor en bonde fra Stange. (Merk, jeg har ingenting i mot bønder, bare Vedums retorikk og uttalelser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis graver de sin egen grav, uheldigvis er det fortsatt lenge til neste stortingsvalg… Høyre og FRP er snart så store nå at de kunne dannet regjering alene, uten de to andre små jallapartiene. Og nei, det handler ikke bare om bilavgifter og vannscooter forbud. Men det handler om hvordan sittende regjering har håndtert "krisen" vi står oppi nå vs hvordan de borgerlige viste handling og ledet landet (og økonomien) relativt helskinnet igjennom koronakrisen. De rødgrønne fremstår som handlingslammet og irrasjonelle. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...