Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Det politiske målet er at folk skal kjøre mindre bil (og generere mindre utslipp), samtidig som at avgiftsinntektene hentet fra transportsektoren holder nivået eller alle helst følger prisstigningen/øker. Det sier egentlig seg selv at det ikke kommer til å bli noe billigere med bil framover. Tenk på det slik: Dagen i dag er verre enn i går, men den er nå i alle fall bedre enn i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok at de må holde avg nivået, mener det var 60 mrd fra bilistene for noen pr siden, og nå er nede i 30 mrd nå pga avgiftsfritak rundt el og hybrid. Dette gapet må de dekke på et vis.

Men føles som straff om dagen for å velge elbil.

Ekstra kjipt for dere som ikke har fått bil enda og ender opp med en ekstra kost

Å få oss til å kjøre mindre er dog en utopi, uten å gjøre noe skikkelig med offentlig transport. Her stiger kosten i takt med bilavg, og tar vesentlig lengre tid i de fleste tilfeller. Om det i heletatt er et reelt valg.

(Bor i byen, 10 min fra jobb, mens buss tar 40-50 min!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2022 den 13.18, Zappod skrev:

Ikke hørt noe mer nei, og det regner jeg egentlig ikke med det på en stund heller :)

Fant disse kodene på nettet:

 

  • 190 In transit to the port of exit
  • 191 Returned to BMW AG
  • 193 Arrived at Port of Exit
  • 194 Selected for Shipment
  • 195 Shipped from Port of Exit
  • 196 Shipment Arrival at destination port?

191 - Vil vi vel helst ikke oppleve :)

Men, jeg har gitt opp å få info fra selger uten at jeg må ta kontakt med han. Og nå som jeg vet den er på vei til havna kommer jeg nok ikke til å spørre noe mer før uka den skal være her. Så da får jeg forhåpentligvis bare høre om at den får 196 :)

Fikk mail fra selger i dag morges. kode 193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Zappod skrev:

Satser på at vi kommer på samme båt da :D

Jeg håper egentlig ikke det for din skyld.. men min flaks synker båten 😂

Kommer de ikke med så er det bare å organisere tur med biltralle eller flatbed og hente de selv i Bremerhaven. Blir uansett billigere enn å vente på avgiften på ca. 75' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, nokiaas skrev:

Kommer de ikke med så er det bare å organisere tur med biltralle eller flatbed og hente de selv i Bremerhaven. Blir uansett billigere enn å vente på avgiften på ca. 75' :)

Akkurat det er vel ikke videre enkelt vil jeg tro? Jeg forespurte om å sende bilen fra Bremerhaven til Cools for interiøroppgradering, det var visst ikke spesielt enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, fupsaker said:

Akkurat det er vel ikke videre enkelt vil jeg tro? Jeg forespurte om å sende bilen fra Bremerhaven til Cools for interiøroppgradering, det var visst ikke spesielt enkelt..

Alt kan løses med vold! 😂

Men nei.. Jeg tror nok ikke det er så lett. Jeg spurte om det gikk ann å hente bilen i Tyskland og kjøre den hjem. Det var ihf helt umulig, for bilen ville ikke bli låst ut av transportmodus før den kom til forhandler her i Norge.

Måtte være at BMW så at vi ved å arrangere privat transport (på biltralle e.l) ville få den hit før avgiftsøkning, og derfor gjorde et unntak. Men tviler sterkt på det.. 

Så vi får nok bare krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zappod skrev:

Alt kan løses med vold! 😂

Men nei.. Jeg tror nok ikke det er så lett. Jeg spurte om det gikk ann å hente bilen i Tyskland og kjøre den hjem. Det var ihf helt umulig, for bilen ville ikke bli låst ut av transportmodus før den kom til forhandler her i Norge.

Måtte være at BMW så at vi ved å arrangere privat transport (på biltralle e.l) ville få den hit før avgiftsøkning, og derfor gjorde et unntak. Men tviler sterkt på det.. 

Så vi får nok bare krysse fingrene :)

Ja, for ta ett hinder av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, nokiaas skrev:

Tips til alle som venter på bil. Få VIN nr og gi det til forsikringsagenten din så de kan legge klar forsikring. Da blir i alle fall ikke det noe forsinkelse.

Bavaria gir bort 1 mnd fri start hos IF. Så har god tid med tanke på forsikring der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Kjennern skrev:

Bavaria gir bort 1 mnd fri start hos IF. Så har god tid med tanke på forsikring der.

Jeg vet ikke hva selgeren din har fortalt deg, men dette er noe alle som kjøper ny bil får av If og ikke forhandler. Uavhengig av merke og forhandler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg vet ikke hva selgeren din har fortalt deg, men dette er noe alle som kjøper ny bil får av If og ikke forhandler. Uavhengig av merke og forhandler :) 

IF sa at det kun er til nye kunder og ikke eksisterende kunder. Ingen gratis måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mortenej skrev:

Stemmer ikke.

Jeg fikk første mnd gratis og innbyttebil var forsikret hos IF.

Fikk samme svar fra selger nå. Kun for nye IF kunder. Hadde jo ikke vært dumt med en mnd gratis 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...