Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lars S skrev:

Hva skal man med maskinskadeforsikring på bil med nybil garanti?  Jeg har vanlig kasko med leiebil inkl, betaler 9300 inkl årsavgift, 16’ km.

Maskinskadeforsikring (som jeg antar er drivverk, motor, batteripakke etc.) har jo sin hensikt dersom man selv påfører dette en skade som ikke er omfattet av nybilgarantien. Så fort jeg får i4en og den senkes, skal den rett på Biltilsynet for godkjenning i vognkort og utvidet forsikring for batteripakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinskade

Forsikringen omfatter skade på motor, girkasse, drivverk,elektronisk hovedstyreenhet (ECU) og batteripakke med tilhørende styreenheter og ledningsnett som skjer plutselig og uforutsett.

Maskinskadeforsikring gjelder frem til bilen er 15 år fra første gangs registrering og den har kjørt mindre enn 200.000 km.

kan vel være fornuftig visst bilen senkes ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Maskinskadeforsikring (som jeg antar er drivverk, motor, batteripakke etc.) har jo sin hensikt dersom man selv påfører dette en skade som ikke er omfattet av nybilgarantien. Så fort jeg får i4en og den senkes, skal den rett på Biltilsynet for godkjenning i vognkort og utvidet forsikring for batteripakke. 

Joda, ser den når den bygges om eller endres. Hørt noe mer om levering av din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lars S skrev:

Joda, ser den når den bygges om eller endres. Hørt noe mer om levering av din?

Tenker for så vidt uansett. Subber man med batteripakken på standardhøyde, så dekkes jo ikke dette av nybilgarantien det heller. 

Nei, ikke hørt noen verdens ting, så her blir det nok dessverre bil med både moms og vektavgift. Får ta en runde med regnskapsfører om det er noen måter å få momsfradrag på om jeg tar den på firmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Tenker for så vidt uansett. Subber man med batteripakken på standardhøyde, så dekkes jo ikke dette av nybilgarantien det heller. 

Nei, ikke hørt noen verdens ting, så her blir det nok dessverre bil med både moms og vektavgift. Får ta en runde med regnskapsfører om det er noen måter å få momsfradrag på om jeg tar den på firmaet.

Blir vel ikke sånn veldig mye dyrere over nyttår? Regna ut at min ville bli ca 75000 dyrere. Er jo en del penger men ikke avskrekkende mye heller, ikke nok til at jeg hadde droppa den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kjennern skrev:

Blir vel ikke sånn veldig mye dyrere over nyttår? Regna ut at min ville bli ca 75000 dyrere. Er jo en del penger men ikke avskrekkende mye heller, ikke nok til at jeg hadde droppa den :)

Kr. 75 000,- i økning gir i underkant av 11% prisøkning. I det store og hele bildet betyr det ikke så mye (ikke nok til at jeg dropper bilen), men jeg skulle gjerne brukt de 75 000,- hos salmakeren og ikke i rugekassa til Støre og co. Det er lov å håpe at endringene i momsloven og systemer krever litt lenger lenger tid enn de to siste arbeidsukene av året, slik at det reelt sett blir innført litt senere i 2023. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

 Det er lov å håpe at endringene i momsloven og systemer krever litt lenger lenger tid enn de to siste arbeidsukene av året, slik at det reelt sett blir innført litt senere i 2023. :) 

Ser dette er nevnt noen ganger, hvor sannsynlig er det egentlig at MVA blir utsatt pga manglende lovendring?
Hadde lenge et håp om bil i år, men nå er jeg forespeilet produksjon i januar. Hadde vært fint å slippe momsen, men vil ikke begynne å håpe hvis det ikke er realistisk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@torsteinvh Belag deg på moms og bli positivt overrasket om det blir utsatt ut første momskvartal. Blir veldig overrasket om de greier å få endret lovverk og systemer på så kort tid, men når det gjelder penger ser de vel at de kan sette inn litt ekstra ressurser for å få det til. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2022 den 20.05, Ron Jeremy skrev:

Siden du har iX og i4, kan du sammenlikne setene på disse, komfort og spesielt langkjøring, som jeg frykter mtp setene i ix’n.

Jeg finner ix setene veldig komfortable og mere så enn M setene i i4. Når det er sagt er de komfortable så lenge man ikke har noe planer om aktiv kjøring i svinger.. Hadde X5 f15 med komforseter før. Ix en var helt klart en oppgradering for meg med tanke på komfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, nokiaas said:

Kan se ut som det er satt opp flere skipsfraktavganger i løpet av helgen 👍

De avgangene merket med rødt var på torsdag, til høyre er nå i kveld.

 

image.png.35ecd7d955ba35f0755e63df8a1478e3.png

Hvis estimatene var riktige kommer min sikkert på skipet som ankommer drammen 15/12... Men håper jo på 7 eller 9'ende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, nokiaas skrev:

Kan se ut som det er satt opp flere skipsfraktavganger i løpet av helgen 👍

De avgangene merket med rødt var på torsdag, til høyre er nå i kveld.

 

image.png.35ecd7d955ba35f0755e63df8a1478e3.png

Dere som har satt dere inn i dette. Min er produsert 29.11, når vil dere anslå at den blir fraktet oppover? Får håpe den kommer senest i romjula 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ranger1000 skrev:

Dere som har satt dere inn i dette. Min er produsert 29.11, når vil dere anslå at den blir fraktet oppover? Får håpe den kommer senest i romjula 🙈

Min i4 M50 Supercharged +++ fikk kode 150 produksjonsstart 11.11.22, kode 153 "Entry Assembly" 23.11.22, kode 182 "Handover to carrier" 23.11.22, kode 190  "In transit to port of exit" 28.11.22 og nå venter jeg på at den skal komme på skip.

Ellers så er det ikke så lett å vite om disse tidene er representative for alle produksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...