Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Skulebollen skrev:

Fikk en ca. pris på 33k for vinterhjul. Fristende og droppe og kjøpe uorig. Evt. Droppe sommerhjul og kjøpe ettermarkedshjul på sommer

Ja, stiv pris. Kan jo får uorginale felger med kvalitetsdekk til halveprisen. Evt pent brukte G30 felger om de passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk visst ikke storkunderabatten om jeg ikke tok med vinterhjul 🙄🙄 kommer vel senkefjærer til disse bilene også får vi håpe😁 ligger an til 19" selv.. 20% rekkeviddemangel og skepsis til skjermit byggerne gjer at enn så lenge avventer jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Skulebollen skrev:

Fikk visst ikke storkunderabatten om jeg ikke tok med vinterhjul 🙄🙄 kommer vel senkefjærer til disse bilene også får vi håpe😁 ligger an til 19" selv.. 20% rekkeviddemangel og skepsis til skjermit byggerne gjer at enn så lenge avventer jeg

Jeg fikk storkundrabatt uten vinterdekk. Kontrakten sier ikke noe om vinterdekk i det hele tatt.

 

Hvis din forhandler nekter deg dette hadde jeg kontaktet en annen forhandler tvert.

 

Vet noen forresten når konfiguratoren for i4 kommer på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2021 den 14.04, Fredrik 90 skrev:

... råeste Tesla Model S, 0-100 på 2,1 sek når alt klaffer, sola skinner, fullt batteri og 23,4 grader i lufta.....

For å oppnå raskest akselerasjonstid på Tesla Model S Performance i Raven-utgave må vel batteriene være forvarmet en god stund, den gjør ikke 0-100 på 2.1 sekunder i et hvilket som helst lyskryss.  I tillegg praktiserer Tesla en fot roll-out før klokken starter, noe som er veldig uvanlig i bransjen men standard i dragracing.  Dermed er differansen mellom denne og M5 CS enda mindre.  Finner ikke noen video på nett som viser MS Raven mot M5 CS.  (Uansett spesielle omstendigheter er Model S Raven og kommende Model S Plaid vanvittig raske biler rett frem, men hadde håpet Plaid skulle komme i en Nürburgring-versjon med understell og bremser som matcher).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Skulebollen skrev:

Fikk visst ikke storkunderabatten om jeg ikke tok med vinterhjul 🙄🙄

Det er bullshit fra selgerens side, vinterdekk har ingenting med en storkunde rabatt å gjøre. Da foreslår jeg at du prater med en annen forhandler eller tar kontakt med markedsansvarlig hos BMW Norge. 

3 minutter siden, Pekka skrev:

For å oppnå raskest akselerasjonstid på Tesla Model S Performance i Raven-utgave må vel batteriene være forvarmet en god stund, den gjør ikke 0-100 på 2.1 sekunder i et hvilket som helst lyskryss.  I tillegg praktiserer Tesla en fot roll-out før klokken starter, noe som er veldig uvanlig i bransjen men standard i dragracing.  Dermed er differansen mellom denne og M5 CS enda mindre.  Finner ikke noen video på nett som viser MS Raven mot M5 CS.  (Uansett spesielle omstendigheter er Model S Raven og kommende Model S Plaid vanvittig raske biler rett frem, men hadde håpet Plaid skulle komme i en Nürburgring-versjon med understell og bremser som matcher).

Jeg føler vel at Tesla (endelig) begynner å miste litt grepet om elbilmarkedet. Derfor kjører de på med slike psyko biler for å holde interessen oppe hos folk. De dreit seg jo ut når de yppa opp til bråk med Porsche om å være raskest på Nurburgring, det endte jo i fadese for Tesla sin del og suksess for Taycan. 

Men som du er inne på, forskjellene er egentlig ganske små. Men man får mer akselerasjon for pengene i en elbil, men absolutt ikke mer kjøreglede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men man får mer akselerasjon for pengene i en elbil, men absolutt ikke mer kjøreglede.

En gang i fremtiden vil man kunne velge (innvendig) soundtrack på elbilen: BMW R4, R6, V8, V10, V12, kanskje med rykk ved "maks turtall" for å simulere girskift.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestilt meg denne! Dravit Grey med alt utstyr bortsett fra 20-tommere. Går for 19 sommer og vinter, og M-Sport bremser. Gleder meg skikkelig! :-)

Her er forøvrig en link til litt nerding: https://cdn.fbsbx.com/v/t59.2708-21/201059127_537227270768545_3465496886397497411_n.pdf/20210601_PRELIMINARY_The_first_ever_BMW_i4_Long_Version.pdf?_nc_cat=109&ccb=1-3&_nc_sid=0cab14&_nc_ohc=hctkLuFYzvoAX9dimrZ&_nc_ht=cdn.fbsbx.com&oh=6cbfd1813b18fae0167f2ef00eaa6f43&oe=60CD6317&dl=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se bilen med 20" og skjermutbyggeren. Det første bildene som ble sluppet av G20 var som vanlig med 20" og pen senk som aldri ble levert på hybrid iallfall. Men alle bilder av i4 jeg har funnet er med 19" og mye luft i hjulbuene. Det er jo uvanlig. Bilene blir jo som regel presentert så pene som mulig. Tror M440i bildene stort sett er med 19" også?

image.png.15e7ce1601de833c6af4268a237090eb.png

image.png.2736fe0ffd28dfc0a30d85c53f4830fc.png

 

EDIT: Fant bilde av M440i GC med 20". Men ikke skjermutbygger:

image.thumb.png.4dc1bd9c9ffa8b9e17261bcaa4593308.png

Endret av mslello
Fant bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på de to 20" felgsettene - det med skjermutbyggere har 285 dekk, den som vist over her har 255 mener jeg. Tror heller ikke at det settet med 285 dekk er mulig å bestille vanlig 4/4GC, kun i4.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, papertiger skrev:

Det er forskjell på de to 20" felgsettene - det med skjermutbyggere har 285 dekk, den som vist over her har 255 mener jeg. Tror heller ikke at det settet med 285 dekk er mulig å bestille vanlig 4/4GC, kun i4.

Ja, det stemmer det. Ser ikke ut som alternativet som i4 har er tilgjengelig for M440i.

Kan det være som for 3 serie GT? Den har vel 5 serie dimensjon på dekk. Kan i4 ha G30 dimensjon og M440i G20?

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 

Fant info på en prototype kjørt, den hadde:
245/40-19 foran
255/40-19 bak

Det viser også av bildene her (i alle fall bakdekka)

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1833849

BMWBlog skriver på test av M50 med Performance-tyres (868M-felgene): 285/30-20 bak

4GC G26 har nok G20-dimensjoner, mens i4 G26 har sine egne dimensjoner ser det ut som. G30 har vel 245 foran og 275 bak. Profilmessig er det kanskje det samme, men ikke på bredden.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i4 med luftfjæring, eller er det noe jeg bare tror jeg har hørt😅 Isåfall vil vel det være positivt for kjørekomforten. Må jo si at den M440i med 20" så smashing ut, bare så synd jeg ikke kan ha det 🙁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kommer i4 med luftfjæring, eller er det noe jeg bare tror jeg har hørt😅 Isåfall vil vel det være positivt for kjørekomforten. Må jo si at den M440i med 20" så smashing ut, bare så synd jeg ikke kan ha det 🙁 

Er vel luft på bakakselen etter hva jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Det er forskjell på de to 20" felgsettene - det med skjermutbyggere har 285 dekk, den som vist over her har 255 mener jeg. Tror heller ikke at det settet med 285 dekk er mulig å bestille vanlig 4/4GC, kun i4.

Her er dekkdimensjonene. 245/40-19 og 255/40-19. Så høyere sideprofil bak da.

Luftfjæring på bakaksel er standard ja.

 

image.png.a2101620d8abd4197155ebc1a485b8e2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...