Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, nokiaas skrev:

Det betyr at bilen har internett og kan vel dele med wifi hotspot. Fordelen er at bilen har mye bedre antenne enn mobilen, og man mister ikke dekning like fort.

Hva er eSIM?
 
 
 
Bilderesultat for e-sim
 
eSIM er et digitalt SIM-kort som gjør det mulig å aktivere et mobilabonnement fra operatøren din uten å bruke et fysisk SIM-kort.
 
Det fungerer først når det er knyttet opp mot en operatør, skal du ha wifi i bilen må det tegnes avtale med SIM-kort leverandør. BMW har en måneds gratis, men skal du bruke utover denne perioden kommer månedlig kostnad som er priset etter hvor mye data du trenger.
Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eSIM forutsetter avtale med en mobiloperatør. Det er ingen norske mobiloperatører som støtter dette, derfor fungerer det ikke i Norge. (Med mindre det har skjedd noen ending i dette markedet helt nylig som jeg ikke har fått med meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Jaja, men i bilen. Hva er forskjellen på eSim og mobilen via bluetooth? Ikke helt skjønt greia. Hvordan fungerer dette/setter man det opp? Mulig jeg er dum :lol: Kan man ringe med bilen uten å ha med mobilen da? Er det det?

eSim er SIM-kort uten SIM-kort. Skal kunne bruke ditt abonnement i bilen til wifi etc. Telenor støtter eSim men usikker på om BMW har åpnet for andre en vodafone? enda. 
Bestilte Personal eSim til min i4 men fikk det ikke med.. «chip mangel» antar jeg..

Skulle gjerne hatt det så unga kunne hatt wifi hot spot i bilen uten noen ekstra boks, har ganske mye mobildata via jobb🙃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Serratus skrev:

eSIM forutsetter avtale med en mobiloperatør. Det er ingen norske mobiloperatører som støtter dette, derfor fungerer det ikke i Norge. (Med mindre det har skjedd noen ending i dette markedet helt nylig som jeg ikke har fått med meg)

Ser at TalkMore støtter eSim som tvillingSim for 29,- i måneden og gratis som hovedsim. I dette tilfellet blir det sikkert tvillingSim. Telefonabonnementet er via jobben, TalkMore Bedrift. Ergo skal det være mulig. Får ta det videre dette :) 

https://talkmore.no/bedrift/kundesenter/sim-pin-og-puk/esim

37D27E68-EFED-44C0-AF66-6007D0653E01.thumb.jpeg.4602f416d787ea5dd8870af687cf53ef.jpeg

Da har jeg lært en hel del her :) Dere er rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Kjennern skrev:

 

Skulle gjerne hatt det så unga kunne hatt wifi hot spot i bilen uten noen ekstra boks, har ganske mye mobildata via jobb🙃

 

De fleste telefoner har vel idag muligheten å fungere som en WiFi-ruter slik at du kan dele data med den. Bruker det selv på alle bilturer og det fungerer utmerket sålenge det er god dekning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Ser at TalkMore støtter eSim som tvillingSim for 29,- i måneden og gratis som hovedsim. I dette tilfellet blir det sikkert tvillingSim. Telefonabonnementet er via jobben, TalkMore Bedrift. Ergo skal det være mulig. Får ta det videre dette :) 

https://talkmore.no/bedrift/kundesenter/sim-pin-og-puk/esim

37D27E68-EFED-44C0-AF66-6007D0653E01.thumb.jpeg.4602f416d787ea5dd8870af687cf53ef.jpeg

Da har jeg lært en hel del her :) Dere er rå!

Fra manualen til i4 M50

Det ser ut som det kan brukes med nano SIM kort også.

image.thumb.png.f2398a63c756250dc3edb886ca904256.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten kunne man bestille i4 med e-SIM, men så forsvant denne muligheten med begrunnelse om at dette kun var tilgjengelig for det tyske markedet. e-SIM er nå tilbake i den norske konfiguratoren, hvilket antakeligvis betyr at det nå finnes en løsning for dette i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Saltkjelen skrev:

I starten kunne man bestille i4 med e-SIM, men så forsvant denne muligheten med begrunnelse om at dette kun var tilgjengelig for det tyske markedet. e-SIM er nå tilbake i den norske konfiguratoren, hvilket antakeligvis betyr at det nå finnes en løsning for dette i Norge?

Jeg fikk beskjed når jeg bestilte bil i mars 22 at eSIM var borte pga chipmangel. De sa ikke noe om at det også ikke er klart med støtte mot teleleverandører. Regner egentlig med at støtte bare er en kobling hos teleleverandørene. eSIM er ikke akkurat noe nytt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, nokiaas skrev:

Jeg fikk beskjed når jeg bestilte bil i mars 22 at eSIM var borte pga chipmangel. De sa ikke noe om at det også ikke er klart med støtte mot teleleverandører. Regner egentlig med at støtte bare er en kobling hos teleleverandørene. eSIM er ikke akkurat noe nytt lenger :)

Hmm, ikke godt å si. Mens eSIM var fjernet fra den norske konfiguratoren, var eSIM fortsatt tilgjengelig i den tyske konfiguratoren. Uansett er det jo gledelig at eSIM nå er tilgjengelig for norske biler. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Hmm, ikke godt å si. Mens eSIM var fjernet fra den norske konfiguratoren, var eSIM fortsatt tilgjengelig i den tyske konfiguratoren. Uansett er det jo gledelig at eSIM nå er tilgjengelig for norske biler. :) 

Ja, den aktuelle i4en har S6PA - Personal eSim. Skal ta endag det passer å teste. Takk igjen til alle her. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@Marius2002 Det er bare å prøve! Ser forresten også av beskrivelsen av eSIM i konfiguratoren at du kan ringe fra bilen uten at telefonen fysisk er med. :) 

Ja, så lenge eSim er satt opp til å være hoved- eller tvillingsim. Om du bare setter det som datasim går altså ikke det. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...