Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

På 17.1.2023 den 14.09, nokiaas skrev:

God følelse. Fikk akkurat beskjed om at bilen kommer til forhandler i morgen, onsdag, med utlevering antageligvis på fredag. 😀

Typisk min uflaks. Biltransporteren havarerte i går, ingen bil kom :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ranger1000 skrev:

Da var min endelig hentet ut. Gikk for et interiør som sikkert ikke er noen bestselger, men det var litt artig å gjøre noe annet enn ren svart for en gangs skyld 

20230118_141514.jpg

20230118_141520.jpg

20230118_141537.jpg

Tøft! Flere med individual merino skinn her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått "Fri Start" gratis mnd fra If og har klart å få forlenget måneden pga forsinket levering av bil?
Min bil ble registrert 22. desember og nå har jeg jo "mistet" hele gratismåneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nokiaas skrev:

Er det noen som har fått "Fri Start" gratis mnd fra If og har klart å få forlenget måneden pga forsinket levering av bil?
Min bil ble registrert 22. desember og nå har jeg jo "mistet" hele gratismåneden :)

Min ble registrert 23/12 og står fortsatt i Drammen. Ringte If i begynnelsen av januar og spurte blant annet om forlengelse av gratisperioden. Fikk til svar at det ikke var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kln66 skrev:

Min ble registrert 23/12 og står fortsatt i Drammen. Ringte If i begynnelsen av januar og spurte blant annet om forlengelse av gratisperioden. Fikk til svar at det ikke var mulig.

Det var 7 stk i4 M50 til på samme leveranse som min. De kommer sannsynligvis til forhandler i Arendal kveld eller i morgen fikk jeg beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, nokiaas skrev:

Er det noen som har fått "Fri Start" gratis mnd fra If og har klart å få forlenget måneden pga forsinket levering av bil?
Min bil ble registrert 22. desember og nå har jeg jo "mistet" hele gratismåneden :)

Samme skjedde med meg. Tenker at å få registrert den før avgift er en vesentlig større besparelse, så dveler ikke stort ved dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ranger1000 skrev:

Samme skjedde med meg. Tenker at å få registrert den før avgift er en vesentlig større besparelse, så dveler ikke stort ved dette

Det er klart. Var bare at jeg mener å ha lest et eller annet sted om en som fikk ny periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rikkolini skrev:

Ble ikke 868 på sommeren, så ser etter alternativer.. Blir 21’’ for stort? 

Jeg ville sett på 20" med litt høyere profil, f.eks 40-45 i stedet for 35. Så fyller du hjulbuene bedre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rikkolini skrev:

Ble ikke 868 på sommeren, så ser etter alternativer.. Blir 21’’ for stort? 

Vil jo se bra ut med 21", men du må opp på 285/30-21 for å møte lastindeks på 99 bak, og 285 bredde vil nok spise rekkevidde igjen, så er jo alltid gi og ta litt. Jeg setter 265/35-20 på min bak, litt større rulleomkrets og ikke bredere enn at rekkevidden forblir brukbar, og vil fylle brukbart ut 10" felgene bak. Ser GY har dekk med rullemotstand B i denne dim. Har 255/35-20 foran på 8,5" felg som ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lars S skrev:

Vil jo se bra ut med 21", men du må opp på 285/30-21 for å møte lastindeks på 99 bak, og 285 bredde vil nok spise rekkevidde igjen, så er jo alltid gi og ta litt. Jeg setter 265/35-20 på min bak, litt større rulleomkrets og ikke bredere enn at rekkevidden forblir brukbar, og vil fylle brukbart ut 10" felgene bak. Ser GY har dekk med rullemotstand B i denne dim. Har 255/35-20 foran på 8,5" felg som ser bra ut.

Vil ikke det se veldig rart ut med såpass mye strekk bak med 265 på 10" og ikke strekk fremme med 255 på 8,5"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, StigJ skrev:

Vil ikke det se veldig rart ut med såpass mye strekk bak med 265 på 10" og ikke strekk fremme med 255 på 8,5"? 

Tja er jo kompromisser hele veien :-) M868 i 10" er jo de fineste org felgene på I4, men med disse pirelli dekkene i 285/30 bak og 255/35 forran så mister man i hvertfall 8 mil rekkevidde ifht GY i 255/35 og 245/35 som jeg har på disse felgene nå. Jeg liker jo ikke dekkstrekk, og det har jeg i dag med disse GY 255/35, så for bedre dette går jeg for 265/35 bak og det vil nok fortsatt være litt dekkstrekk, men ikke mye, så setter jeg 255/35 forran for mest mulig lik rulleomkrets. Tror ikke det blir rart med moderat dekkstrekk bak, og 255 på 8,5" foran sitter jo veldig fint.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...