Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Synes bare det hørtes vel voldsom ut. Kjørte selv 10" med 265, men da 30 profil og 19". I overkant mye strekk etter min smak men kunne ikke ha 275 da det ville subbet både her og der. Har vel 255" på 9" i dag og det er ganske beint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, StigJ skrev:

Synes bare det hørtes vel voldsom ut. Kjørte selv 10" med 265, men da 30 profil og 19". I overkant mye strekk etter min smak men kunne ikke ha 275 da det ville subbet både her og der. Har vel 255" på 9" i dag og det er ganske beint. 

255/35 på 10x20, så blir det jo bedre med 265/35.

57486E42-A848-47D7-B1EF-53DF28D218F8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Z800 said:

Er det mulig å klargjøre batteri for lading i appen? Kan ikke finne det noen sted. 

Det gjøres i bil under kjøring. Visst du tenker på hjemme før avgang, så gjøres dette ved å sette avgangstidspunkt i god tid i forveien, samt huke av for klimatisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Z800 skrev:

Er det mulig å klargjøre batteri for lading i appen? Kan ikke finne det noen sted. 

Må stilles inn som destinasjon/lading på navi i bilen. 

Tror ikke det fungerer å sende destinasjon til bilen med appen.. mulig det har blitt en opsjon i det siste med en SW update?


Er kanskje det jeg savner mest med iX3’n, få skikkelig ladehastighet i kulda, når rekkevidden er som kortest.

Da er oppvarming av batteri en nødvendighet, det tar strøm, men det er det verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Z800 said:

Er det mulig å klargjøre batteri for lading i appen? Kan ikke finne det noen sted. 

Ikke fra appen. Biler produsert 11.2022 og senere har i tillegg til den automatiske på navi fått manuell start av preconditioning fra skjerm i bilen.

2023-01-23 21_46_48-2023-01-23 20.21.22.jpg - Windows Photo Viewer.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er det at den står på flyplassen med bare noen få mil igjen. Så jeg håpte jeg kunne klargjøre batteriet på forhånd å så lade rett ved Gardermoen. Sist jeg prøvde å lade uten å forberede fikk jeg bare hastighet på maks 37.

hvor lenge må det forberedes på forhånd egentlig? Har nesten bare ladet hjemme, kun ladet ute ved bruk av navi å da ordner den det jo selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig jeg skulle kalle bilen for Moses om den kom i dag... Den har jo vandret i Drammensørkenen i 40 dager i dag :D

Snakket med selgeren og han mente den skulle fraktes til dem i slutten av uken og utlevering neste uke.. Det blir litt for dumt at bilen har stått lenger i Drammen havn enn det det tok å produsere den og sende den til Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som venter på rep av bil før utlevering her? Min har stått å ventet siden 06. Desember. Fikk en e-post fra BMW i dag hvor de skriver «Tusen takk for ditt nylige besøk av BMW verkstedet.»

 

Selger ga meg status i går om at dette kunne ta lang tid pga ventetid på deler, så kommer den e-posten å gir meg håp igjen 😂 Noen i samme situasjon som kjenner igjen e-posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, M1986 said:

Mange som venter på rep av bil før utlevering her? Min har stått å ventet siden 06. Desember. Fikk en e-post fra BMW i dag hvor de skriver «Tusen takk for ditt nylige besøk av BMW verkstedet.»

 

Selger ga meg status i går om at dette kunne ta lang tid pga ventetid på deler, så kommer den e-posten å gir meg håp igjen 😂 Noen i samme situasjon som kjenner igjen e-posten?

Jøss, hva klarte de å ødelegge? Siden de trenger deler... Det pleier jo å være lakk som ryker under transport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.elbil24.no/nyheter/bmw-ma-stoppe-utleveringer-midt-i-moms-innspurten/77978268
 

Jeg ble rammet av denne feilen, så ingenting ødelagt sånn sett. Fikk beskjed dagen før avtalt levering. Har 330e som leiebil, så ingen krise sånn sett.
 

«En kvalitetskontroll har avdekket at det kan oppstå slitasje og skader på et hjullager i den elektriske motoren som benyttes i flere av våre elbiler, deriblant BMW iX og BMW i4.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, M1986 said:

https://www.elbil24.no/nyheter/bmw-ma-stoppe-utleveringer-midt-i-moms-innspurten/77978268
 

Jeg ble rammet av denne feilen, så ingenting ødelagt sånn sett. Fikk beskjed dagen før avtalt levering. Har 330e som leiebil, så ingen krise sånn sett.
 

«En kvalitetskontroll har avdekket at det kan oppstå slitasje og skader på et hjullager i den elektriske motoren som benyttes i flere av våre elbiler, deriblant BMW iX og BMW i4.»

aha.. Ja den var jo litt kjedelig.. Får håpe bilgudene står deg bi og at det løser seg så fort som mulig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...