Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig ikke helt overbevist om skjermbredderne, men definitivt helt overbevist om felgene og "stancen" de gir. OEM+ rett fra fabrikk jo! De var lekrere enn mye av det som blir levert fra BMW for tiden.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man må vurdere dette etter å sett bilen live.
Vanskelig å bedømme ut fra bilder. 
i4 på de første bildene og hvordan den faktisk har blitt ut fra hva man trodde, vel resultatet er meget bra - prisen ikke minst!
Hvor mange år og generasjoner trengte man ikke med M før disse ble perfeksjonert.. Syns i4 og i modellene har utviklet seg med kvantesprang, noen år og modeller til vil bare gjøre de ennå mer komplette.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mslello skrev:

Demo av iDrive 8:

 

Usikker om det er bare meg... Men syns det er mye dill og burde vært mer clean. 
At du bruker ikoner syns jeg også er litt "Windows 98". 
Tiles hadde vært så mye penere. 

Endret av wabby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mslello skrev:

Bilen utstillt i Stockholm:

Fra denne tråden: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1833849&page=4

Kommer den til Norge? Rart at de viser den i Sverige før Norge, interessen for denne bilen er da mye større her enn i Sverige. Elbiler er jo knapt relevant hos Söta bror 😅

Jeg har veldig lyst til å se denne live, få sett på linjene og proporsjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kommer den til Norge? Rart at de viser den i Sverige før Norge, interessen for denne bilen er da mye større her enn i Sverige. Elbiler er jo knapt relevant hos Söta bror 😅

Jeg har veldig lyst til å se denne live, få sett på linjene og proporsjonene.

Har ikke hørt noe. Virker som det egentlig har vært iX arragement den har dukket opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, mslello skrev:

Har ikke hørt noe. Virker som det egentlig har vært iX arragement den har dukket opp på.

Dukker sikkert opp etterhvert også her da 😀

Men for å komme med en liten brannfakkel, så synes jeg i4/4-serien ser bedre ut en Audi e-Tron GT. Iallfall sett ut ifra bildene her. i4 er mye mer kompakt, men det kler bilen veldig bra. e-Tron GT er utrolig lekker, men jeg kan ikke unngå å føle at den er litt "Too much". Det blir for lavt, for svulmende og for bredt...det blir for mye racerbil rett og slett...også har den jo ansiktet til Darth Vader 😂 (Jada, jeg vet...BMW grillen likner på snurre sprett) 

Jeg vet at disse to bilene befinner seg i to forskjellige klasser, men totalt sett så synes jeg at...på tross av grillen så er i4/4-serie ett langt mer vellykket design. Glasuren på kaka er jo at den er billigere, neeesten like rask som e-tron GT og koster mye mindre. Ja også kan du også få den med en nydelig rekkesekser som går på enten diesel eller bensin 👍

 

 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dukker sikkert opp etterhvert også her da 😀

Men for å komme med en liten brannfakkel, så synes jeg i4/4-serien ser bedre ut en Audi e-Tron GT. Iallfall sett ut ifra bildene her. i4 er mye mer kompakt, men det kler bilen veldig bra. e-Tron GT er utrolig lekker, men jeg kan ikke unngå å føle at den er litt "Too much". Det blir for lavt, for svulmende og for bredt...det blir for mye racerbil rett og slett...også har den jo ansiktet til Darth Vader 😂 (Jada, jeg vet...BMW grillen likner på snurre sprett) 

Jeg vet at disse to bilene befinner seg i to forskjellige klasser, men totalt sett så synes jeg at...på tross av grillen så er i4/4-serie ett langt mer vellykket design. Glasuren på kaka er jo at den er billigere, neeesten like rask som e-tron GT og koster mye mindre. Ja også kan du også få den med en nydelig rekkesekser som går på enten diesel eller bensin 👍

 

 

Nå er dette ett BMW forum, men jeg har kjørt og vurdert GT'en, og den er råfin.

Tror du glemmer å nevne at GTen har luftfjæring og justeres i høyden som den vil og I4en er vel litt høy kanskje...

Interiøret i GTen er veld fint, veld riktig ifht skjermer og noen lett tilgjengelig knapper.

Dette er to forskjellige prisklasser også, så skal ikke sammenlikne for mye kanskje.

I4en har absolutt en veldig hyggelig pris og ser veldig lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lars S skrev:

Nå er dette ett BMW forum, men jeg har kjørt og vurdert GT'en, og den er råfin.

Tror du glemmer å nevne at GTen har luftfjæring og justeres i høyden som den vil og I4en er vel litt høy kanskje...

Interiøret i GTen er veld fint, veld riktig ifht skjermer og noen lett tilgjengelig knapper.

Dette er to forskjellige prisklasser også, så skal ikke sammenlikne for mye kanskje.

I4en har absolutt en veldig hyggelig pris og ser veldig lovende ut.

Jeg har gjort det samme, GT'en fristet mest før, men må forsvares ovenfor mange til den prisen. Dessuten er jo i4 mer praktisk. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg har gjort det samme, GT'en fristet mest før, men må forsvares ovenfor mange til den prisen. Dessuten er jo i4 mer praktisk. ;-) 

Kjørt e-tron 50 og det som slo meg på den, var at at midtkonsollen var ekstremt rotete mtp plassing av kopper og oppbevaring. 
Syns bilen var et rent helvete når det kom til naviasjon og bruk av kartet. I fart kunne man ikke skrive inn destinasjon og tastatur var deaktivert... Da måtte man snakket. Den gangen skulle jeg til "spælavegen", kunne bare hoppe å drite i å si det til bilen 😅
Ellers syns jeg at det var vel mye bruk av plastik og noe pianolakk. 
Ser på bildet at GT har en bedre koppholder løsning, men fortsatt pianolakkhelvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars S skrev:

Nå er dette ett BMW forum, men jeg har kjørt og vurdert GT'en, og den er råfin.

Tror du glemmer å nevne at GTen har luftfjæring og justeres i høyden som den vil og I4en er vel litt høy kanskje...

Interiøret i GTen er veld fint, veld riktig ifht skjermer og noen lett tilgjengelig knapper.

Dette er to forskjellige prisklasser også, så skal ikke sammenlikne for mye kanskje.

I4en har absolutt en veldig hyggelig pris og ser veldig lovende ut.

Hehe, nå er jeg klar over at dette er ett BMW forum 😅😉

Jeg skal ikke si noe om hvordan e-tron GT kjører da jeg kun har sittet i en slik bil. Men BMW sine adaptive understell er ofte så gode at de fint kan sammenliknes med konkurrenter med luftunderstell. F eks på 5-serie så har jeg sett flere tester hvor de hevder at Adaptivt understell er like godt som E klasse med luftfjæring. Så jeg synes faktisk ikke dette er ett argument for GTen. Dette er bare ett komplekst system som vil gå i stykker siden det er ett VAG produkt vi tross alt snakker om her.

Igjen, la det ikke være noen tvil om at e-tron GT er en lekker bil. Møtte en i byen i stad og den har en tilstedeværelse på veien som kanskje ikke en i4 vil ha. Men hvor viktig er egentlig dette? En ny 7-serie har også en veldig tilstedeværelse på veien, men pen er den uansett ikke. GT blir for dyr, for upraktisk og den vil alltid bli oppfattet som en "fattigmanns Taycan". Jeg tror at i4 er langt mer praktisk, størrelsen gjør den mer brukbar, den går godt nok og prisen er noen hundre tusen mindre enn GTen. Også en annen ting som er vel så viktig på disse dildobilene deres er jo at rekkevidden bilen oppgi er så realistisk som mulig. Står det 400 km så er det godt å vite at det er kanskje 390 km og ikke 260 km. En del rekkevidde tester av særlig iX3 har jo vist at om ikke BMWene går lengst så oppgir de mest realistiske rekkevidde tall.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...