Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Det ser ut til at BMW endrer netto batterikapasitet på i4 M50 og i4 eDrive40 fra og med 07/2023, dvs. fra 81,1kWt til 76,6kWt. Ettersom i5 M60 har samme batteri og er oppgitt med netto batterikapasitet på 81,1kWt, ser det ut til at BMW gjør dette for å differensiere e40 og M50 vs. M60. Det er i alle fall ingen teknisk logikk i at e40 og M50 nå degraderes, mens M60 får det dagens e40 og M50 har.

img_0026-jpeg.29073
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Traff en Nederlandsk i4M50 her i Rosenes by i går, han letet etter parkeringsplass og jeg skulle ut. Så sprang bort og ga tegn at han kunne få min plass før noen andre tok den :lol: Men, sprekt av et eldre ektepar å begi seg ut på langtur med elbil, beviser nok engang at bilen egner seg til mer enn bare bykjøring. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Traff en Nederlandsk i4M50 her i Rosenes by i går, han letet etter parkeringsplass og jeg skulle ut. Så sprang bort og ga tegn at han kunne få min plass før noen andre tok den :lol: Men, sprekt av et eldre ektepar å begi seg ut på langtur med elbil, beviser nok engang at bilen egner seg til mer enn bare bykjøring. :) 

Kjipt å kjøre helt fra Nederland også havne opp i Molde. Sikkert på vei til Ålesund ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2023 den 21.42, Saltkjelen skrev:

Det ser ut til at BMW endrer netto batterikapasitet på i4 M50 og i4 eDrive40 fra og med 07/2023, dvs. fra 81,1kWt til 76,6kWt. Ettersom i5 M60 har samme batteri og er oppgitt med netto batterikapasitet på 81,1kWt, ser det ut til at BMW gjør dette for å differensiere e40 og M50 vs. M60. Det er i alle fall ingen teknisk logikk i at e40 og M50 nå degraderes, mens M60 får det dagens e40 og M50 har.

img_0026-jpeg.29073
 

Men tror du dette blir en SW oppdatering for eksisterende i4 også, slik at de også får mindre rekkevidde og mer buffer?

Teknisk sett har buffer andelen gått lenger ned, typisk begynner man med et forsiktig anslag for å teste, deretter justerer og optimaliserer man seg ned slik at rekkevidden går noe opp.

Men markedsmessige årsaker er det vanskelig å gardere seg mot.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prøver å finne bilens Provisioning Certificate ID, PCID, noen som vet hvor jeg finner dette?
Må ha dette for å sjekke om bilen støtter Plug & Charge. Prøvde VIN men det ga ikke noe godt resultat.
Kan jo være så enkelt at den ikke støtter bare da..
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...