Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Det er uansett veldig bra og ikke minst kult at BMW åpner for Individual bestillinger av i4. Det betyr at BMW mener alvor med denne modellen, og at det ikke bare skal bli en midlertidig greie frem til noe annet kommer 😀

Men skal det ikke komme noe pressebiler eller visningsbiler? Med G30 så hadde de jo førvisning hos masse forhandlere 5 måneder før kundebilene rullet ut. Jeg tror dette er ett tegn på at Norge begynner å bli mindre viktig i elbil sammenheng, når Tyskland og de store markedene i Europa begynner å ta unna elbiler så blir vi ganske små selv om prosentandelen er høy. Det selges nå flere elbiler i Tyskland enn i Norge, likevel er elbil andelen av nybilsalget der kun 8 prosent...det setter ting litt i perspektiv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Er bilen fullt tilgjengelig for pressen nå? 

 

Ser ivertfall at den skriker etter senk og spacere.. så til di grader, håper der kommer noen gode løsninger asap der. 

Ellers er jeg veldig usikker på disse skjermbredderne🤔 Ser det egentlig bedre ut? Synd man MÅ ha dem om man skal disse 20" felgene.. 

Er vel bare prototyp og og førproduksjon som har vært tilgjengelig for test så langt.  Så tror ikke det er så mange journalister som har prioritert det. Lite kjøring og mye tid og covid testing har jeg forstått. Produksjon start er november har jeg forstått, så kommer vel demobiler ganske fort da tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, mslello skrev:

Er vel bare prototyp og og førproduksjon som har vært tilgjengelig for test så langt.  Så tror ikke det er så mange journalister som har prioritert det. Lite kjøring og mye tid og covid testing har jeg forstått. Produksjon start er november har jeg forstått, så kommer vel demobiler ganske fort da tenker jeg. 

Min forhandler har sagt jeg får prøve kjøre i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig slått fra meg i4, men ser den kan speces opp ganske fin.

Problemet er at den ender opp 150k over Polestar 2 i pris. Og Polestar 2 er markedets peneste elbil pr nå, i mine øyne.

Om en kun ser på rekkevidde kan vel i4 sammenlignes med Tesla Model 3 SR+, som nå koster 350k (375k om en skal ha adaptiv cruice og en annen farge enn hvit)

Det mellomlegget er litt tungt å svelge pr nå. Jeg er ikke noen fan av retningen BMW beveger seg med designet nå om dagen, så ideelt sett ville jeg heller hatt en billigere "vanlig" elbil og en billigere kosebil ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, [space] skrev:

Hadde egentlig slått fra meg i4, men ser den kan speces opp ganske fin.

Problemet er at den ender opp 150k over Polestar 2 i pris. Og Polestar 2 er markedets peneste elbil pr nå, i mine øyne.

Synes I4n står seg greit i pris mot Polestar jeg. Man får vel en ganske greit utstyrt Polestar med 4x4 for rundt 530ish om man dropper sportspakken og skinnpakken. Mens en grei I4 M50i ser ut til å fort krype opp mot 650-700 i listepris, men samtidig er det der litt muligheter for rabatter og reell pris kan vel fort krype ned mot 600. Og da er man fort  på det samme nivået som folk betaler for en Polestar med sportspakken og skinn, og det blir kanskje mer riktig å sammenligne mot I4n mot denne. Jeg digger Polestar og det var den første elbilen jeg virkelig fikk lyst på, men må si jeg ble positivt overraska over I4n i helhet, både pris og designmessig. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Skulebollen said:

Er tesla så billig😳 men den er vel mye mindre innvendig?

Tja, den er større enn F30. Usikker på hvordan den er i forhold til nye 4-serien.

Men nå tror jeg ikke vi skal sammenligne interiørkvalitet mellom Model 3 og i4 :)

Men model 3 er latterlig bra priset ja.

Polestar starter på 389k. Med 4x4 og alt utenom performance pakka (store bremser, ohlins dempere og gule setebelter) kommer den på 530-ish mener jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som kjøper i4 M50 betaler vel i området rundt 650-730 000,- med hjul og alt. Sånn sett så er det lite rekkevidde for pengene, en Mach-e kjører 610 km til 500 000,-. Men i4 M50 er en vanvittig lekker bil, det er veldig mye rask og fet BMW for pengene. Dette er ikke en elbil som absolutt skal skille seg ut fra andre biler ved å se helt balle ut, slik som iX. Hvis man er som meg, så rangerer jeg design som ett av de viktigste kjøpsargumentene når jeg handler bil. Er derfor jeg ikke klarer å få huet mitt rundt at noen synes det er greit å betale over en mill for en iX....jeg klarer bare ikke fatte det. Men når du får en i4 for de prisene man gjør, så er det kun det fakum at det er elbil som stopper meg for å kjøpe en slik bil (derfor M440i GC er veldig aktuelt). Jeg tror veldig mange velger i4 rett og slett fordi det er en lekker BMW som går veldig godt. 

Polestar 2 har jeg aldri likt, er og blir en kinabil i mine øyne og det tar bort litt av "glansen". En ting er at mye av dagens biler har komponenter som stammer fra Kina, men det er noe eget når bilen din er satt sammen i Tyskland av de samme folka som har skrudd sammen BMWer i 70 år. i4 skal bygges i München, på samme lokasjon som de begynte å lage flymotorer og etterhvert motorsykler under 1 verdenskrig👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fredrik 90 skrev:

De fleste som kjøper i4 M50 betaler vel i området rundt 650-730 000,- med hjul og alt. Sånn sett så er det lite rekkevidde for pengene, en Mach-e kjører 610 km til 500 000,-. Men i4 M50 er en vanvittig lekker bil, det er veldig mye rask og fet BMW for pengene. Dette er ikke en elbil som absolutt skal skille seg ut fra andre biler ved å se helt balle ut, slik som iX. Hvis man er som meg, så rangerer jeg design som ett av de viktigste kjøpsargumentene når jeg handler bil. Er derfor jeg ikke klarer å få huet mitt rundt at noen synes det er greit å betale over en mill for en iX....jeg klarer bare ikke fatte det. Men når du får en i4 for de prisene man gjør, så er det kun det fakum at det er elbil som stopper meg for å kjøpe en slik bil (derfor M440i GC er veldig aktuelt). Jeg tror veldig mange velger i4 rett og slett fordi det er en lekker BMW som går veldig godt. 

Polestar 2 har jeg aldri likt, er og blir en kinabil i mine øyne og det tar bort litt av "glansen". En ting er at mye av dagens biler har komponenter som stammer fra Kina, men det er noe eget når bilen din er satt sammen i Tyskland av de samme folka som har skrudd sammen BMWer i 70 år. i4 skal bygges i München, på samme lokasjon som de begynte å lage flymotorer og etterhvert motorsykler under 1 verdenskrig👍

633 med så og si alt av utstyr, eks vinterhjul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, [space] skrev:

Hadde egentlig slått fra meg i4, men ser den kan speces opp ganske fin.

Problemet er at den ender opp 150k over Polestar 2 i pris. Og Polestar 2 er markedets peneste elbil pr nå, i mine øyne.

Om en kun ser på rekkevidde kan vel i4 sammenlignes med Tesla Model 3 SR+, som nå koster 350k (375k om en skal ha adaptiv cruice og en annen farge enn hvit)

Det mellomlegget er litt tungt å svelge pr nå. Jeg er ikke noen fan av retningen BMW beveger seg med designet nå om dagen, så ideelt sett ville jeg heller hatt en billigere "vanlig" elbil og en billigere kosebil ved siden av.

Polestar 1 er pen! Men 2 ser jo ut som en murstein fra siden. Den er altfor høy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BMW 2002 Fredrik skrev:

Jeg har akkurat skrevet kontrakt på i4 M50 pga utseende og ytelse. Er jo regelrett samme performance som M3/M4.

Prismessig er jeg villig til å betale litt ekstra for kvalitet og kjøreegenskaper.

 

 

REARSIDE_31AW_1628244212154.png

FRONTSIDE_31AW_1628244212154.png

DRIVERDOOR_31AW_1628244212154.png

DASHBOARD_31AW_1628244212154.png

Grattis, den interiørfargen er skikkelig kul. Jeg valgte m sport setene, og da kunne jeg ikke velge den der. Men de setene der ser veldig gode ut også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Motorhavaristen skrev:

633 med så og si alt av utstyr, eks vinterhjul. 

Men her forteller du vel ikke hele historien, regner med du har en god rabattavtale? De fleste har ikke det og betaler vesentlig mer, iallfall når jeg hører rundt med dem jeg kjenner som har bestilt i4. En kamerat skal betale 725 000,- for sin f eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Fredrik 90 said:

Men her forteller du vel ikke hele historien, regner med du har en god rabattavtale? De fleste har ikke det og betaler vesentlig mer, iallfall når jeg hører rundt med dem jeg kjenner som har bestilt i4. En kamerat skal betale 725 000,- for sin f eks..

Har ingen spesielle avtaler, og betaler 687’ inkl. Vinterhjul, frakt og serviceavtale i 4 år. Alt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...