Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Har ingen spesielle avtaler, og betaler 687’ inkl. Vinterhjul, frakt og serviceavtale i 4 år. Alt utstyr.

Men da har du ikke alt utstyr heller, i4 M50 med alt...og da mener jeg alt koster 780 000 eks vinterdekk...altså 810 000 inkl vinterdekk. Da er det Fully Charged, 20", dyreste lakken og alt du kan velge i Konfiguratoren på BMW.no. 

Så jeg mistenker sterkt at dere som skryter av hvor god pris dere har fått absolutt ikke har "alt utstyr" selv om dere mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Fredrik 90 said:

Men da har du ikke alt utstyr heller, i4 M50 med alt...og da mener jeg alt koster 780 000 eks vinterdekk...altså 810 000 inkl vinterdekk. Da er det Fully Charged, 20", dyreste lakken og alt du kan velge i Konfiguratoren på BMW.no. 

Så jeg mistenker sterkt at dere som skryter av hvor god pris dere har fått absolutt ikke har "alt utstyr" selv om dere mener det. 

Om bilen har 20" og en spesiell farge betyr ikke det at bilen har mer utstyr enn en maken med 19" og annen farge som kanskje koster noen få tusenlapper mindre. 

Fint at du vet bedre hva bilen koster enn de som faktisk har bestilt bilen, du er unik! :) Sikkert en evne man lærer etter flere år med fantasering om en dag kjøpe seg en eskeny bil. Samt forkynne hvor fortreffelig akkurat sin subjektive smak er, og hvor idiot alle de som velger annet er.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men da har du ikke alt utstyr heller, i4 M50 med alt...og da mener jeg alt koster 780 000 eks vinterdekk...altså 810 000 inkl vinterdekk. Da er det Fully Charged, 20", dyreste lakken og alt du kan velge i Konfiguratoren på BMW.no. 

Så jeg mistenker sterkt at dere som skryter av hvor god pris dere har fått absolutt ikke har "alt utstyr" selv om dere mener det. 

Liker at du nedverdiger og disser folk som nettopp har kjøpt ny bil og som jeg antar er happy med det.

Hva de har gitt for hva, har ingen noenting med!

Gratulerer med ny bil til de som har kjøpt det! 
Håper dere åpner en tråd når det passer seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og prøve og svare eksakt på @Fredrik 90 sitt utsagn. 

Min koster 650ish. ( Husker ikke eksakt )  Mangler setevarme bak, takluke og kjøreassistent pro. 

KUN disse 3 tingene. Da har den dyreste 20" hjul og standard lakk. 19" vinterhjul ( tror jeg )

Jeg har storkunde rabatt. Denne får "alle" 

Bilen har heller ingen m performance detaljer, men dette har ingenting med utstyr og gjøre. Fullutstyrt er vel rundt 680. Da har den alt. 

Med storkunderabatten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMW 2002 Fredrik skrev:

Jeg har akkurat skrevet kontrakt på i4 M50 pga utseende og ytelse. Er jo regelrett samme performance som M3/M4.

Prismessig er jeg villig til å betale litt ekstra for kvalitet og kjøreegenskaper.

 

DRIVERDOOR_31AW_1628244212154.png

 

Nydelig interiør farge dette. Har selv siklet på denne fargen i konfiguratoren i kombo med davitgrå ytre. Kult også å se i denne tråden at så mange er litt spreke i fargevalg både innvendig og utvendig. Gratulere med bra bil og fargevalg. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CrZyWiz skrev:

Fint at du vet bedre hva bilen koster enn de som faktisk har bestilt bilen, du er unik! :) Sikkert en evne man lærer etter flere år med fantasering om en dag kjøpe seg en eskeny bil. Samt forkynne hvor fortreffelig akkurat sin subjektive smak er, og hvor idiot alle de som velger annet er.
 

Jeg bruker bare BMW.no sin konfirgurator, der kan alle gå inn å se hva bilene koster. Og jeg sier at en i4 som er fullstappa med alt tilgjengelig utstyr koster opp mot 800 000 kr. Da juger enten folk når de sier bilen har alt utstyr eller så har man noen meget gode storforbruker rabatter. 

Jeg har ellers sluttet å fantasere om å kjøpe eskeny bil, det har jeg innsett er så dårlig butikk at det går ikke. Videre har jeg såpass høye bilkrav at jeg rett og slett ikke har råd til å kjøpe bil ny. Mitt budesjett holder til i4 M50 og vel så det, men jeg har lyst på noe som lager litt lyd...og da snakker vi helt andre priser...da må det bli nyere brukt 😅

Hvordan du ellers har valgt å utforme ditt innlegg får falle på din egen urimelighet...intet nytt fra den kanten med andre ord. Du stikker huet frem med gjevne mellomrom, lirer av deg noen skarpe og frekke gloser og går så under jorda igjen 😂

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Liker at du nedverdiger og disser folk som nettopp har kjøpt ny bil og som jeg antar er happy med det.

Hva de har gitt for hva, har ingen noenting med!

Nå prøver du å skape storm i ett vannglass, den krenket taktikken kan du legge fra deg. Vi kom til å prate om pris og rabatter her, at det er litt variasjon av hva folk betaler. Så kom det frem at alle plutselig hadde "alt utstyr"...men bilene koster forskjellig og langt ifra det en virkelig fullspekket i4 koster (uten rabatt)

Ingen har noe med hva man gir for en bil, men igjen så er det flere her som selv på eget initiativ har fortalt hva de skal betale. Og da ser man forskjellene, på tross at bilene angivelig skal være fullutstyrt.

Hva er det med flere av dere? Så inni granskauen hårsåre? De aller fleste her tåler dette og lager ikke noe fuzz ut av det, med det er dere samme sytepavene hver gang...du er en av de @Ron Jeremy...ta deg sammen!

58 minutter siden, Skulebollen skrev:

For og prøve og svare eksakt på @Fredrik 90 sitt utsagn. 

Min koster 650ish. ( Husker ikke eksakt )  Mangler setevarme bak, takluke og kjøreassistent pro. 

KUN disse 3 tingene. Da har den dyreste 20" hjul og standard lakk. 19" vinterhjul ( tror jeg )

Jeg har storkunde rabatt. Denne får "alle" 

Bilen har heller ingen m performance detaljer, men dette har ingenting med utstyr og gjøre. Fullutstyrt er vel rundt 680. Da har den alt. 

Med storkunderabatten. 

 

Takk for svar! 😀 Jeg har en onkel som har bestilt seg i4 M50, en fully charged med veldig mye utstyr slik at det er en svært kostbar i4. Så har jeg en kamerat som også har bestilt mer eller mindre samme bilen, dog med noe forskjell i utstyr...men i sum så koster de ca det samme. Min onkel har kjøpt veldig mange biler hos Bavaria, bla to stk X5 45e nå nylig. Han eier også en bedrift som har en bilpark, hvor flere biler er tatt ut hos Bavaria. Storkunde rabatten er delt inn i klasser, gjerne kl 1 og opp til kl 4. Jo høyere klasse jo flere ansatte/biler har bedriften som rabatten kan gis på veiene av. Jo høyere klasse jo større rabatt får man som kunde og ansatt i firmaet. Min kamerat jobber i ett lite lokalt firma og jeg vil tro at han får en lavere klasse enn min onkel, derfor må han betale 720 000,- for sin i4 mens min onkel må betale 670 000,- for sin. Så du har rett i at stort sett alle får storkunde rabatt, men hvor mye avhenger litt av firmaet du jobber i. Derfor ser vi mye variasjon i prisene her, på tross av at alle har fullspekka biler etter eget utsagn.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å tilføre her, men i mitt pristilbud på i4 M50 Supercharged er absolutt alt av utstyr krysset av (dette var riktignok før vinterhjul ble tilgjengelig i konfigurator, så tilbudet inkluderer da ikke dette). Lakkfargen var da Dravit Grau og felgene var Style 868. Veiledende pris på denne er kr. 737 500,-. 

Utstyr som er tilgjengelig utover Supercharged og Innovasjonspakken (og inkludert i mitt tilbud) er;
- 20" style 868
- 3MF Individual shadowline lykter
- 488 korsryggstøtte fram
- 4GQ M-setebelter
- 4MC Karbonfiber interiørlister
- 4T2 Ladekabel mode 3
- 4U0 Galvaniske brytere/kontroller
- 5AL Active Protection
- 6DR Drive Recorder
- 6PA Personal E-sim
- 711 M-sportsseter
- 7M9 Shadowline med utvidet omfang
- Karbon eksteriørpakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det tikker inn mye fine bestillinger her, morsomt å følge med! Gratulerer til dere.

Interessant å se at man faktisk kan få en bil med alt utstyr, inkludert vinterfelg, grommeste hjulpakke, dyrest lakk og karbon eksteriørpakke, for rett rundt 700k. 

i4 M50i er vel første bilen jeg har vurdert å kjøpe ny også, når man ser på hvor mye bil man får for pengene. Hadde nok bestilt en slik dersom jeg ikke hadde handlet M4 nettopp. Sikkert mer økonomisk på noen års sikt, men virker ikke som verditapet på M4 er så høyt lengre - dog er vedlikeholdskostnadene vesentlig høyere. 

Håper dere som har bestilt følger opp med tråder her når bilene ankommer og deler erfaringer :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, mye kjekke bestillinger ute og går her, med spreke fargevalg! Til og med superman-kombo.

Sikler mye selv på denne, men det blir nok med tanken. Med nytt hus på trappene etterhvert er ikke ny bil til 600-700k første prioritet, og da vi har null lån på nåværende biler er det økonomisk smartest å beholde de per nå. Ikke har vi lademulighet der vi bor nå heller, så må nok vente til neste hus. 

Ang. prising er det jo så mye variasjoner ute og går - personlige forhold/kjennskap til og historikk med selger/forhandler, rabattavtaler gjennom jobb osv. at jeg ser ikke poenget med å prøve å pinpointe utstyrsnivå ut fra tilbudt pris. Ser ut som det ligger på +/- 700k for en fullutstyrt M50 SC uten/med rabattavtale, variasjoner rundt dette vil det alltid være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn å se litt på i4 for nysgjerrigheten skyld og ser jo det at sammenlignet med polestar2, mach-e og ionic5 så gir den mye bil for pengene, selv om den er mulig 100k for dyr på bunnlinja. Komboen effekt, 4x4 og hengervekt kan nesten ingen matche. 

 

Screenshot_20210812_112327_com.android.gallery3d.thumb.jpg.81b2dfa6fdcde04c9ca268d307c58799.jpg

 

Min konfigurerte kom på 626k (nydelig grønnfarge). Det overrasker meg i tråden å lese at det er såppas mye rabatter ute å går. Det viser hvor grovt bmw tjener per bil de selger til normal pris. Har alltid trodd at prisen er prisen, men om man kan prute 70k på en bil til 626k så kan man ha den i 2 år uten nevneverdig tap. 

Nå er det uansett mer økonomisk å beholde en eldre bil man er gjeldsfri på. Bil til 600k for å spare 3000kr i mnd på driftsutgifter, men som samtidig gir deg et lån på 6000kr blir feil økonomi for meg. Men for de som har råd og liker det nyeste, så er i4 et godt alternativ bare man får satt på en normal bmw front når aftermarket produsentene har dette klart :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Evopower skrev:

Min konfigurerte kom på 626k (nydelig grønnfarge). Det overrasker meg i tråden å lese at det er såppas mye rabatter ute å går. Det viser hvor grovt bmw tjener per bil de selger til normal pris. Har alltid trodd at prisen er prisen, men om man kan prute 70k på en bil til 626k så kan man ha den i 2 år uten nevneverdig tap. 

Nå er det uansett mer økonomisk å beholde en eldre bil man er gjeldsfri på. Bil til 600k for å spare 3000kr i mnd på driftsutgifter, men som samtidig gir deg et lån på 6000kr blir feil økonomi for meg. Men for de som har råd og liker det nyeste, så er i4 et godt alternativ bare man får satt på en normal bmw front når aftermarket produsentene har dette klart :)

Mitt inntrykk er at man mp dokumentere eventuelle rabattavtaler godt. Selv må jeg dokumentere ift. arbeidsgiver og medlemsorganisasjon sin kundeavtale for å få storkunderabatten. Ellers er jeg enig i fronten, og ser frem til at det finnes gode ettermarkedsløsninger. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig snart gjeldsfri bil, men den begynner å dra på årene med kommende serviceutgifter m.m. Hadde egentlig tenkt å beholde den siden det nesten blir gratis bil og at jeg har et kommende husprosjekt, men igjen seiret ufornuftigheten.

Selv velger jeg å lease ny elbil siden utviklingen er enorm for tiden og ingen vet hva en bil er verdt om 3-4 år.

Hva skjer med drivstoffpriser fremover i disse miljøtider? Bompenger blir det også, så hvorfor ikke hive seg på bølgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walkabout skrev:

Ser det tikker inn mye fine bestillinger her, morsomt å følge med! Gratulerer til dere.

Interessant å se at man faktisk kan få en bil med alt utstyr, inkludert vinterfelg, grommeste hjulpakke, dyrest lakk og karbon eksteriørpakke, for rett rundt 700k. 

i4 M50i er vel første bilen jeg har vurdert å kjøpe ny også, når man ser på hvor mye bil man får for pengene. Hadde nok bestilt en slik dersom jeg ikke hadde handlet M4 nettopp. Sikkert mer økonomisk på noen års sikt, men virker ikke som verditapet på M4 er så høyt lengre - dog er vedlikeholdskostnadene vesentlig høyere. 

Håper dere som har bestilt følger opp med tråder her når bilene ankommer og deler erfaringer :) 

Tror ikke du skal være redd for verditapet på m4en din nei, jeg hadde lignende bil (samme farge også) kjøpte den bruktimportert 1 år gammel med 8000 på tellern i 2017  (administrasjonsbil fra Tyskland.  Solgte den 3 år senere og 40000 km kjørt for 100000 mindre og den lå ute tidligere i år med noe ekstra karbondeler osv for 100000 under det jeg ga i 2017. Vet selvsagt ikke hva den ble solgt for, men den gikk raskt siste gang hvertfall.

Endret av Underground1983
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...