Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Synes dere det er akseptabelt å vente så lenge på ny bil, altså helt til våren 2023 i værste fall? Hva nytt har kommet i mellomtiden? Elektrisk 5-serie er jo da rett rundt hjørnet. Hva slags rekkevidde og teknologi får denne, garantert ikke dårligere enn i4. Videre så er jo ikke i4 nytt og hot lenger innen den tid, tror BMW vil merke at denne leveringstiden blir en dealbreaker for mange. Men det posetive er jo andrehåndsverdien for dere som nå har vært tidlig ute, den bør jo være sånn passe stabil i årene fremover 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Synes dere det er akseptabelt å vente så lenge på ny bil, altså helt til våren 2023 i værste fall? Hva nytt har kommet i mellomtiden? Elektrisk 5-serie er jo da rett rundt hjørnet. Hva slags rekkevidde og teknologi får denne, garantert ikke dårligere enn i4. Videre så er jo ikke i4 nytt og hot lenger innen den tid, tror BMW vil merke at denne leveringstiden blir en dealbreaker for mange. Men det posetive er jo andrehåndsverdien for dere som nå har vært tidlig ute, den bør jo være sånn passe stabil i årene fremover 😀

La nå oss ikke male fanden på veggen ennå.

At det har blitt såvidt lang leveringstid, betyr bare at det har kommet inn flere bestillinger enn de forventet. Spørsmålet da, blir om de vil øke kapasiteten å få opp antallet og redusere leveringstiden. Eller om den er en slags eksperiment som iX3 (lave produksjonstall)

Fått masse kommentarer om LCI på iX3, det var en varsel bil.
Men om man hele tiden skal vente på det beste, kan man måtte vente lenge.

Generelt er det bedre å ha en bil man er fornøyd med, enn bare vente å spekulere.

Har enkelte kollegaer som kjører 20 år gamle biler som bare venter «litt til og litt til», til rekkevidden er litt bedre, facelift kommer osv osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Synes dere det er akseptabelt å vente så lenge på ny bil, altså helt til våren 2023 i værste fall? Hva nytt har kommet i mellomtiden? Elektrisk 5-serie er jo da rett rundt hjørnet. Hva slags rekkevidde og teknologi får denne, garantert ikke dårligere enn i4. Videre så er jo ikke i4 nytt og hot lenger innen den tid, tror BMW vil merke at denne leveringstiden blir en dealbreaker for mange. Men det posetive er jo andrehåndsverdien for dere som nå har vært tidlig ute, den bør jo være sånn passe stabil i årene fremover 😀

Er vel ikke noe nytt og unikt at man må vente litt på en helt ny modell? Mener jeg ventet 10 måneder på M2 LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte min 19 juni.. Håper den kommer som "avtalt" tidlig i 2022..🙈 Har fortsatt ikke helt klart og bestemme meg for om jeg skal gå for 20" med skjermbreddere, eller heller velge 19" 

Liker best 20" hjula, men mulig dei hadde sett bedre ut om man fikk uten skjermbredderne? 

16% mindre rekkevidde er jo også noe og tenke på🥴

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syntes 19 tommerne ser fine ut. Har sett kulere design, men 20” var ikke noe bedre. Linjene på bilen passer fint til at det ikke er noen ekstra bredding, og vinterfelgene ser nok fort litt dumme ut med den ekstra lille skjermen. 
Hadde det vært en 911 ville jeg sagt desto bredere, desto bedre.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig bestemt meg for og droppe 868m p.g.a skjermbredderne. Ser jo at det andre settet med 20" faktisk er ganske like i design, og med like brede dekk.. så funderer på disse. 

 

Egentlig mest lyst å droppe vinterhjul, og hive vinterhjul på 19" sommerhjula. 

Selge dekkene som følger med løst og handle noen pene 20" hjul løst.. 

Men usikker på hvor mange felger som kommer for salg til i4 på nyåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fått med meg at det ikke følger med skjermbreddere på 20" 862I før du nevnte det. Skulle gjerne sett noen bilder / video av begge for å se hvordan de kler bilen, men tilsynelatende er begge felgtypene helt ny på markedet.

Endret av Haroni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

@Skulebollen det er ikke en mulighet å kjøpe bilen med 19" eller 18" for den saks skyld, og kjøpe 868M som tilbehør etterpå for å slippe skjermbreddere? Disse ligger jo under M performance parts også, muligens i en annen farge (Night gold).

image.thumb.png.f40a4c18a15fd0fb5ab055e0cf6b3c4d.png

Det blir sikkert en meget dyr løsning mistenker eg 😅 selger mente dette ikkje gikk, men er vel verdt og prøve og forhøre seg🤔

Er dog redd felgene er endel finere i konfigurator enn IRL. Vertfall fra mitt synspunkt som liker enkle og rene felger i en farge😅 Da tror jeg vertfall night gold utgår🙈🙈

Men i konfig ser det meget bra ut😁

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Vil tro det er en smal sak å ta av skjermbredderne. På i3S sitter de klistret på og kan fjernes uten at det etterlater merker. Jeg hadde lett gjort dette ifb. kjøp av 868.

Føler fortsatt det er litt risky🙈 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skulebollen skrev:

Har vel egentlig bestemt meg for og droppe 868m p.g.a skjermbredderne. Ser jo at det andre settet med 20" faktisk er ganske like i design, og med like brede dekk.. så funderer på disse. 

 

Egentlig mest lyst å droppe vinterhjul, og hive vinterhjul på 19" sommerhjula. 

Selge dekkene som følger med løst og handle noen pene 20" hjul løst.. 

Men usikker på hvor mange felger som kommer for salg til i4 på nyåret?

Er det ikke forskjell i bredde? 255 vs 285 på performance? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...