Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, papertiger skrev:

@luxftw såg veldig fin ut denne :) Er det M sport stoff/alcantara-interiøret? 

Ja det stemmer 😁 Har hatt skinn ganske lenge nå, og frister ikke så veldig med det på nytt, Varmt og ubehagelig på sommeren og iskaldt på vinteren 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, luxftw said:

Ja det stemmer 😁 Har hatt skinn ganske lenge nå, og frister ikke så veldig med det på nytt, Varmt og ubehagelig på sommeren og iskaldt på vinteren 😅

Forsåvidt enig. Har Dakotaskinn i 4-serien, og samme seter men alcantara og stoff i 1-serien. Setene i 4-serien er gode, men de i 1-serien er mye mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, papertiger skrev:

Forsåvidt enig. Har Dakotaskinn i 4-serien, og samme seter men alcantara og stoff i 1-serien. Setene i 4-serien er gode, men de i 1-serien er mye mye bedre.

Takk for bekreftelsen! Da vet jeg at jeg har valgt riktig kombo 😁 Man blir alltid litt i tvil når det mulighet for å velge dyrere/bedre i spec lista 😂 ( Må ha det beste! ) 

Har du bestilt I4 selv også ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med bestilling, da blir det Gran Coupe på deg igjen 👍

Men du er tålmodig, over ett år til bilen skal lages. Kalenderen viser vel fort 2023 før du får bilen da?

Ventetiden er klart kjedelig, men sånn er det når man er tregt ute med bestilling. Vurderte å kjøpe en "brukt" når de begynner å komme ut, men hadde veldig lyst til å prøve å kjøpe helt ny bil. Har aldri gjort det før, alltid kjøpt 1 år gamle biler. Nå kunne jeg få den slik jeg vil ha den, ikke hva andre har valgt.

Har jo fortsatt min trofaste F11, har lagt den ut for salg dog litt høyt da jeg har veldig god tid med å selge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bekreftet fra min forhandler i dag at i4 også er berørt av halvledermangel, og at konfiguratorens tekst om bortfall av korsryggstøtte og setebreddejustering på passasjersetet stemmer. På iX var det i tillegg slik at det kun er førersetet som kan få massasjefunksjon.

For min del er disse funksjonene såpass viktige at jeg ikke plasserer noen ordre før dette er på plass igjen. Et alternativ kan være å kjøpe et UK-sete (og speil for å få auto dim), men dette vil sannsynligvis ikke la seg gjøre før det er gått en viss tid, og med en Individual-konfigurasjon blir nok det så godt som umulig å oppdrive et riktig sete.

Da får vi håpe at det i mellomtiden blir tilgjengeliggjort Bowers & Wilkins-anlegg, slik at man kan få med dette den dagen bestilling gjennomføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Saltkjelen skrev:

(og speil for å få auto dim

Eg er samd at setebreiddejustering og korsryggstøtte på passasjersida er viktige funksjonar, men kva er dette med speglane? Er det ikkje auto dim på speglane? Dette har gått meg hus forbi. Reknar med dette gjeld dei utvendige speglane? Det er jo heilt 1989! Er det kassettspelar i bilen òg? Sveiv til vindauga? Shame on you, BMW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, justemann skrev:

Eg er samd at setebreiddejustering og korsryggstøtte på passasjersida er viktige funksjonar, men kva er dette med speglane? Er det ikkje auto dim på speglane? Dette har gått meg hus forbi. Reknar med dette gjeld dei utvendige speglane? Det er jo heilt 1989! Er det kassettspelar i bilen òg? Sveiv til vindauga? Shame on you, BMW!

BMW sluttet med automatisk dimbare speil på passasjersiden for flere år siden (sannsynligvis som et ledd i kostnadskutting). Så bestiller man bil med utstyrskode 430 i dag, så får man automatisk avblendbart midtspeil og på førersiden. Passasjersiden er vanlig glass.. Ja, det er rett og slett helt tragisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

BMW sluttet med automatisk dimbare speil på passasjersiden for flere år siden (sannsynligvis som et ledd i kostnadskutting). Så bestiller man bil med utstyrskode 430 i dag, så får man automatisk avblendbart midtspeil og på førersiden. Passasjersiden er vanlig glass.. Ja, det er rett og slett helt tragisk. 

Akkurat, ja. Har hatt Volvo og Tesla dei siste åra, og har gledd meg stort til endeleg å ha ein bil kor "alt" stemmer igjen... Men jaggu er det ikkje ein skivebom og to her òg. Kva blir det neste? Halogen i blinklysa? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk gjeng, velstand og god underholdende lesing 😅

Andre land sliter med rent drikkevann og her klages det på mangel på speil og sidefleskstøtte. Forstår ellers poenget med at et premium merke kutter unødvendig mye på utstyrsfronten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, justemann skrev:

Akkurat, ja. Har hatt Volvo og Tesla dei siste åra, og har gledd meg stort til endeleg å ha ein bil kor "alt" stemmer igjen... Men jaggu er det ikkje ein skivebom og to her òg. Kva blir det neste? Halogen i blinklysa? 😅

BMW hadde en fetisj for halogen blinklys for få år siden, men det er heldigvis en trend som nå stort sett er et tilbakelagt kapittel. :P 

10 minutter siden, Evopower skrev:

Fantastisk gjeng, velstand og god underholdende lesing 😅

Andre land sliter med rent drikkevann og her klages det på mangel på speil og sidefleskstøtte. Forstår ellers poenget med at et premium merke kutter unødvendig mye på utstyrsfronten. 

Jada, og det finnes både fattige som ikke har råd til livsopphold, folk i skredrammede områder, uteliggere m.v. uten at dette har noen relevans for saken. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Skulebollen skrev:

Gjelder dette M stolene også @Saltkjelen

Av hva min forhandler sier, så gjelder dette M-stoler også (er dette jeg skal/skulle ha). De eneste setene som ikke blir påvirket av halvledermangel er komfortseter/M-multifunksjonsseter til X5/X6/X7, 5-serie, 6-serie GT og 7-serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...