Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men sånn helt seriøst, skal vi fortsette med setevarme i min bil eller skal vi kanskje sette en strek her?

Jeg tenker vi skal lage en 20 siders avhandling om setevarmeren din, med vekt på funksjon og brukervennlighet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men sånn helt seriøst, skal vi fortsette med setevarme i min bil eller skal vi kanskje sette en strek her?

Enkleste måten og få sett en strek på dette er at du finner ut om du har gjort en brukerfeil eller ei 😉 Ta det gjerne videre i OT tråden, men dette må vi komme til bunns i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Underground1983 skrev:

Den frozen portimao blue fargen er rå. Synd den er så vanskelig om man skulle få riper i den. Sitter å vurderer angående farge på min enda. Står vel egentlig mellom Brooklyn Grey, Sapphire Black eller Portimao blue. 

Hei, jeg har bestil Portimaoblue, men har enda ikke klart å gi helt slipp på om jeg tør å gå for frozen. jeg pleier alltid å parkere "pokkerivold" når jeg er i nærheten av kjøpesentere.

Når jeg ser på bilen jeg har idag finnes det ikke parkeringsbulker i den, så jeg ser ikke bort fra at det kan bli frozen lakk. Ja det vil koste flesk å fikse et skrap, men kanskje det er verd den ene eller to skaden som måtte oppstå??

Hvor dyrt vil det bli å lakke en skjemr med matt lakk?

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Maxmek skrev:

Hei, jeg har bestil Portimaoblue, men har enda ikke klart å gi helt slipp på om jeg tør å gå for frozen. jeg pleier alltid å parkere "pokkerivold" når jeg er i nærheten av kjøpesentere.

Når jeg ser på bilen jeg har idag finnes det ikke parkeringsbulker i den, så jeg ser ikke bort fra at det kan bli frozen lakk. Ja det vil koste flesk å fikse et skrap, men kanskje det er verd den ene eller to skaden som måtte oppstå??

Hvor dyrt vil det bli å lakke en skjemr med matt lakk?

Ikke bare må du lakke ved evt riper. Men alt av fugleskitt og sevje fra trær må fjernes umiddelbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Ikke bare må du lakke ved evt riper. Men alt av fugleskitt og sevje fra trær må fjernes umiddelbart

Javel,... men jeg snakket med en detailer, og de kunne behandle biler med frostet lakk med en spesiell ceramic coating, og vil jeg tro det problemet da er begrenset.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maxmek skrev:

Javel,... men jeg snakket med en detailer, og de kunne behandle biler med frostet lakk med sen spesiell ceramic coating, og vil jeg tro det problemet da er begrenset.

Ja det er begrenset. Jeg uttalte meg på ett generelt grunnlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Ja det er begrenset. Jeg uttalte meg på ett generelt grunnlag

Tenker du at det fremdeles vil være problem med fugleskitt og sevje fra trær? med en ceramic behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Maxmek skrev:

Tenker du at det fremdeles vil være problem med fugleskitt og sevje fra trær? med en ceramic behandling?

Vist jeg skal tippe så vil jo det fungere som ei hinne mellom lakk og coating. Men så er det vanskelig å si når er coatingen borte? Dette er jo ikke noe man har en eksakt dato på selv om bilpleie firmaer sier 4 år så kan det vær utslitt etter 1 år alt ettersom hvordan bilen blir brukt. Det virker mer stress en glede med matt lakk. Også er det vell ikke bare og bare å vaske matt lakk, men her kan kanskje @StigJ eller @mslello utdype bedre :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snagg30 skrev:

Vist jeg skal tippe så vil jo det fungere som ei hinne mellom lakk og coating. Men så er det vanskelig å si når er coatingen borte? Dette er jo ikke noe man har en eksakt dato på selv om bilpleie firmaer sier 4 år så kan det vær utslitt etter 1 år alt ettersom hvordan bilen blir brukt. Det virker mer stress en glede med matt lakk. Også er det vell ikke bare og bare å vaske matt lakk, men her kan kanskje @StigJ eller @mslello utdype bedre :) 

Når det gjelder holdbarhet på coating sa detailer at at perler vannet på bilen er det ok.

Og som du sier det er avhengig av bruk/kilometer. På den bilen jeg har nå er det 4 år siden coating og vannet perler fremdeles perfekt. men jeg kjører ikke mer enn ca 12000km pr år.  Skal ta en ny prat med denne detaileren vedrørende matt lakk, og behandling av den. 

Men jeg innser vel at det blir litt for utfordrende med matt lakk, men hadde vært "tøft" da .... :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...