Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

12 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg vet ikke, han ringer meg i morgen. Så spm er hva jeg skal ha mens jeg venter. Må være noe som er enkelt å bli kvitt uten særlig tap. 🙈

Fikk beskjed om at levering kom til å skje 3-4 uker etter produksjonsdato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Skulebollen skrev:

Fikk beskjed om at levering kom til å skje 3-4 uker etter produksjonsdato

Men om produksjon nå blir i februar er det fortsatt nesten et halvt år til jeg får bil.. Og det funker ikke. 😩😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at det nå blir mva. på beløpet som overstiger 600 000 kroner på elbiler.

Heldigvis en begrenset kostnadsøkning på i4, men på f.eks. iX vil det jo fort kunne bli tale om nærmere hundre tusen ekstra. Om BMW har sikret seg 6-8% kostnadsøkning før forbrukerne kan gå fra kontrakten så kan man jo ikke heve eller terminere kjøpet på i4 heller. 

Er faktisk ganske enig i at man bør betale mva. over et visst beløp. Særlig når man ser at "unødvendig" ekstrautstyr på elbiler er mva.-fritt, mens man må betale mva. for det samme ekstrautstyret på hybrid- og fossilbiler. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Walkabout skrev:

Interessant at det nå blir mva. på beløpet som overstiger 600 000 kroner på elbiler.

Dette er vel ikke revidert nasjonalbudsjett så det gjenstår å se hva som reelt skjer - eller har kanskje AP og Sp allerede støttet forslaget?

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Dette er vel ikke revidert nasjonalbudsjett så det gjenstår å se hva som reelt skjer - eller har kanskje AP og Sp allerede støttet forslaget?

Vet ikke hva som skjer så lenge Ap og Sp ikke har flertall, men det fremgår av den felles regjeringsplattformen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Motorhavaristen skrev:

Nå er ikke jeg noen ekspert på politikk, men holder det ikke med at de foreslår det, så må et par avgiftsorienterte parti også stemme for? Typ rødt, sv eller noe sånt. 

Det var slik før men det ble gjort om for en del år siden, jeg husker ikke når. Før så stemte man over enkeltpunkter i budsjettet men nå så stemmer man over budsjettet som en helhet. 

Tror det ble gjort om på reglene da det ble helt håpløst at man kunne stemme for en masse forslag på utgiftssiden uten og stemme for tilsvarende på inntektssiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@[space] Jeg er forsåvidt enig, men overordnet synes jeg at designet fungerer rimelig bra. Jeg var skeptisk til å begynne med, men nå synes jeg at designet fungerer (altså ikke umiddelbart sexy, men bra etter litt tilvenning). Rett forfra tror jeg at den nye grillen gjør sitt. Du vil ikke ha den rett bak deg på Autobahn og dette sier vel egentlig stort sett alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har problemer med fronten også. Da spesielt frontlyktene, og de luftinntakene i frontfangeren. Det er for mye klabb og babb. Har lyst til å like den, men må bare innrømme jeg synes BMW er på helt feil spor med designet på de siste modellene. De har til og med klart å ødelegge 2-serien (coupeen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer med måkevingene på E-60 i sin tid, men jaggu gikk det seg til og plutselig stod det en E-61 utenfor.

Et "triks" hvis man har lyst å like nye 3- og 4-serien er jo bare å bestille en i4. Det gjorde underverker for meg i alle fall. Har jo ikke noe valg, egentlig, etter å ha brukt så pass mye penger på en. Må si jeg har gått fra å akseptere fronten til så smått å faktisk begynne å like den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...