Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, 04530dat skrev:

Hvis man kjøper før prisoppgang 1/11, så får man jo tydeligvis gjeldende pris. Som må bety at alle som allerede har bestilt også beholder prisen de signerte på.

Er vel ikke unaturlig at de øker prisene. Spent på hvor mye de øker.

Ja, det er jo en selvfølgelighet. Det jeg mente er at en evt avbestilling sitter lengre inne hvis prisene øker fra 1/11.

Dette er jo positivt for de som bestiller før 1/11. Men kronen har jo styrket seg voldsomt i det siste så skulle jo tro at prisene ville gå ned i Norge., ikke opp. Men BMW har jo priset denne kampanjen ganske aggressivt så en oppgang var kanskje uunngåelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Jarod said:

...Men kronen har jo styrket seg voldsomt i det siste så skulle jo tro at prisene ville gå ned i Norge., ikke opp.

Slike valutajusteringer virker jo oftere når det er opp enn når det er ned. Men hvem vet, kanskje valutakursen hjelper til å bremse økning i norske veiledende priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarod skrev:

Dette er jo positivt for de som bestiller før 1/11. Men kronen har jo styrket seg voldsomt i det siste så skulle jo tro at prisene ville gå ned i Norge., ikke opp. Men BMW har jo priset denne kampanjen ganske aggressivt så en oppgang var kanskje uunngåelig.

Hva hjelper det å bestille før 01.11, ingen er garantert pris, når de som bestiller nå kan få bil tidligst i 2023

Her er et sitat fra Broom om en som var klar til å bestille I4 M50.

Skulle kjøpe – men ...

Var du raskt ute med å signere kjøpskontrakten på i4 M50, kan du prise deg lykkelig nå. De aller første kundene får bilene sine like før nyttår. Men om du har sittet på gjerdet og ventet – ja, da er situasjonen en helt annen.

En av dem som fikk erfare nettopp det, var Jørgen Knap. Da han tok kontakt med sin BMW-forhandler på Skøyen om en i4 M50, fikk har vite at estimert levering er mars – i 2023!

– Jeg var i praksis klar for signering. Men nå blir ikke det noe av. Halvannet år er lenge – og mye kan skje på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad jeg var ekstremt tidlig ute, men tør ikke håpe på levering før jul. Selv om det i i4-gruppen på FB snakkes om kontraksnummer som visstnok kan relateres til køsystemet hos BMW. Og der lå jeg VELDIG godt an mot de andre håpefulle. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg er veldig glad jeg var ekstremt tidlig ute, men tør ikke håpe på levering før jul. Selv om det i i4-gruppen på FB snakkes om kontraksnummer som visstnok kan relateres til køsystemet hos BMW. Og der lå jeg VELDIG godt an mot de andre håpefulle. 😛 

Mener du ordrenummeret kan relateres til hvor man er i køen? Jeg bestilte min 02.07. Eller er kontraktsnummeret noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Underground1983 skrev:

Mener du ordrenummeret kan relateres til hvor man er i køen? Jeg bestilte min 02.07. Eller er kontraktsnummeret noe annet? 

 

7 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg er veldig glad jeg var ekstremt tidlig ute, men tør ikke håpe på levering før jul. Selv om det i i4-gruppen på FB snakkes om kontraksnummer som visstnok kan relateres til køsystemet hos BMW. Og der lå jeg VELDIG godt an mot de andre håpefulle. 😛 

Du har kontraktsnummer fra forhandler, som er relativt uviktig, men du har også et "Production number" som er fra BMW sitt bestilling system, den kan bruker til omtrentlig hvor du er i køa, men fortsatt ganske grovt regnet.

Har sett at det varierer litt om forhandler tar med prod nr eller ikke. På min kontrakt så ble den skrevet med pen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Underground1983 skrev:

Mener du ordrenummeret kan relateres til hvor man er i køen? Jeg bestilte min 02.07. Eller er kontraktsnummeret noe annet? 

Nei, det er visst et løst produksjonsnummer. Men det er forskjellige batcher fra forhandler til forhandler og ikke dermed helt riktig uansett nummer. 

Kontraktsnummeret er noe annet.

 

58 minutter siden, Iver92 skrev:

 

Du har kontraktsnummer fra forhandler, som er relativt uviktig, men du har også et "Production number" som er fra BMW sitt bestilling system, den kan bruker til omtrentlig hvor du er i køa, men fortsatt ganske grovt regnet.

Har sett at det varierer litt om forhandler tar med prod nr eller ikke. På min kontrakt så ble den skrevet med pen etterpå.

Stemmer, jeg fikk det opplyst i dag ved etterspørsel. Har requested production week på 52, men ingenting enn så lenge på min. Jeg bestilte 3.6.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, fupsaker skrev:

Nei, det er visst et løst produksjonsnummer. Men det er forskjellige batcher fra forhandler til forhandler og ikke dermed helt riktig uansett nummer. 

Kontraktsnummeret er noe annet.

 

Stemmer, jeg fikk det opplyst i dag ved etterspørsel. Har requested production week på 52, men ingenting enn så lenge på min. Jeg bestilte 3.6.. 

jeg har requested production week 44 ifølge det arket jeg fikk fra selger. Men det er vel bare når de ønsker den produsert, tror ikke det nødvendigvis blir slik. Men kan jo håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Underground1983 skrev:

jeg har requested production week 44 ifølge det arket jeg fikk fra selger. Men det er vel bare når de ønsker den produsert, tror ikke det nødvendigvis blir slik. Men kan jo håpe.

De lanseres uansett ikke før i februar 2022 offisielt. Og de første demobilene skal komme til landet i desember.. Får du uke 44 er du heldig. ;-) 11. november er det vel lansering av I4 og iX her til lands? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, fupsaker skrev:

De lanseres uansett ikke før i februar 2022 offisielt. Og de første demobilene skal komme til landet i desember.. Får du uke 44 er du heldig. ;-) 11. november er det vel lansering av I4 og iX her til lands? 

Sist uke hørte jeg uke 46 var offisiell presentasjon for iX hvertfall.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...