Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Alt dette visste selgeren når jeg bestilte min i sommer. At prisen vi fikk da var en lanseringspris, der første prisjustering kom 01.09. 

Så til tross for at janteloven står sterkt hos noen, så er det ganske så vanlig med lanseringskampanjer på nye modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Skulebollen said:

Har ikke allerede Fully charged utgaven gått opp en gang?

Ser det er fremdeles prislisten fra 1.Juli som ligger for nedlasting fra bmw.no. men de forbeholder seg jo "retten til å endre priser og spesifikasjoner uten forvarsel".

Var jo uansett en rabatt på 22.000 for Fully Charged pakken fra BMW sentralt som gjaldt i Q3.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

For de med uforholdsmessige lange leveringstider, eller for de med noe mer plassbehov, i5 skal angivelig komme neste år, i7 er vel heller ikke langt unna. 

Fra BMW Group PressClub:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0348272EN/bmw-group-posts-significant-sales-growth-through-september-group’s-electro-offensive-consistently-driven-forward-sales-of-fully-electric-vehicles-more-than-doubled

«Over the coming years, the BMW Group will be expanding its e-mobility offering to include fully-electric versions of the BMW 7 Series, BMW X1 and the high-volume BMW 5 Series, as well as the successor to the MINI Countryman and the solely fully-electric Rolls-Royce Spectre, which was recently announced for the fourth quarter of 2023. By 2023, the BMW Group will have at least one fully-electric model on the roads in about 90 percent of its current market segments. Between now and 2025, the company plans to increase its sales of fully-electric models by an average of well over 50 percent per year – and will reach more than ten times the number of units sold in 2020. The BMW Group expects fully-electric vehicles to account for at least 50 percent of its global sales in 2030. Over the next ten years or so, the company plans to release a total of about ten million fully-electric vehicles onto the roads.»

 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp. Leveringstid og prisøkning, og om man attpåtil klare unnslippe mva.. Så burde vel en i4m50 bestilt i juni kunne selges med gevinst 😅?

 

Vet man hvordan i5 vil se ut 🤔?  Om den vil bli eksakt lik std. 5 serie er nok dette absolutt en aktuell bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Skulebollen skrev:

Mtp. Leveringstid og prisøkning, og om man attpåtil klare unnslippe mva.. Så burde vel en i4m50 bestilt i juni kunne selges med gevinst 😅?

 

Vet man hvordan i5 vil se ut 🤔?  Om den vil bli eksakt lik std. 5 serie er nok dette absolutt en aktuell bil

Jeg tar gjerne en elektrisk 5'er om den er lik dagens og selger selvfølgelig i4 med profitt. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i7 kommer i 2022 og i5 kommer 2023 hvor sistnevnte blir interessant i Norge. Når selveste 5-serien kan fås som elbil så begynner det å løsne, men regn ikke med Touring (jeg har ingen peil på om BMW planlegger i5 Touring, men slik vi kjenner BMW så gjør de nok ikke det). Men med moms så ser jeg for meg at dette blir en kostbar bil..

Det som derimot lover bra for G60 5-serie er at BMW har sagt at denne skal få ett mer tradisjonelt design, med mer normale nyrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som vet om I4 kan brukes som batteribank?

Jeg vurderer å innstallere solcelleanlegg på hustaket, og lurte da på om I4 kan brukes som batteribank? Man kan jo selvfølgelig sende strøm til bilen, men kan man sende strøm ut fra bilen? Har hørt at Tesla og Hyundai kan gjøre det uten å ha sjekket det nærmere.

Det selges jo egne batteribanker for solcelleanlegg, men det er for dyrt pr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg over det, men fikk epost fra selgeren min som sier at de antakelig ikke får kundebiler før tidligst Q1, kanskje Q2. Og behovet melder seg stadig for større bil. De tilbød med en demokjørt G31 530e xDrive med betydelig rabatt, faktisk 8% på prisen den ligger ute til. Så er spm: Hva er lurt å kjøpe, hva faller minst i verdi? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg gleder meg over det, men fikk epost fra selgeren min som sier at de antakelig ikke får kundebiler før tidligst Q1, kanskje Q2. Og behovet melder seg stadig for større bil. De tilbød med en demokjørt G31 530e xDrive med betydelig rabatt, faktisk 8% på prisen den ligger ute til. Så er spm: Hva er lurt å kjøpe, hva faller minst i verdi? 😁

Denne! ;) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=233934006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...