Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutes ago, Juul said:

Håper inderlig dere har rett, men får denne når jeg velger å oppgradere til M-sportseter.

 

Må få sjekket ut dette til i morgen da jeg har tenkt meg til min forhandler på Bilia i Skien i morgen og forandre farge fra Tanzanite Blue til Portimao Blue. Skal også legge til M Carbon utvendig og Carbon innvendig pluss noe annet snacks. Må da eventuelt oppgradere setene også...

Sportssete.PNG

Kan kanskje tolkes dit hen at "Justerbar setebredde" fjernes som egen post fordi det er standard i M-sport setene?

Jeg skal endre til Sportsseter og litt annet, men fikk beskjed av selger at han ikke kunne endre konfigurasjon før bilen hadde fått et produksjonsnummer. Det blir vel lenge til.. bestilte for en mnd. siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2021 den 14.00, Jarod skrev:

Jeg kommuniserte med min selger idag. Han sier (fortsatt) at eneste som faller bort er esim og funksjoner på passasjersete. 

Jeg bestilte første dagen det var mulig i juni og den skulle gå i produksjon veldig snart nå

Hvordan får man bilen på nett uten eSIM?

Plass for standard SIM-kort et eller annet sted, eller må man dele nett fra mobilen?

Endret av torsteinvh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, torsteinvh skrev:

Hvordan får man bilen på nett uten eSIM?

Plass for standard SIM-kort et eller annet sted, eller må man dele nett fra mobilen?

Fra Bilia om eSim:

Dette innebærer et digitalt SIM kort som gjør bilen til en ‘smart enhet’ (tilsvarende f.eks. Smartwatch), og dette åpner for nye muligheter gjeldende digitale funksjoner.
Vi har i skrivende stund ingen bekreftet info om hvilken leverandør av nettjenester som blir samarbeidspartner for Norden (Telenor, Telia etc) eller når dette vil være operativt

 

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.a.o så mister vi med Msport seter ingen ting foruten e-sim? Som jeg uansett ikke har bestilt 😬

 

5 sider med snakk om utstyrsmangel, hovedsakelig fra folk som ikke har bestilt bil.. og p.d.d mister jeg nada på en tilnærmet fullutstyrt bil 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Skulebollen said:

M.a.o så mister vi med Msport seter ingen ting foruten e-sim? Som jeg uansett ikke har bestilt 😬

 

5 sider med snakk om utstyrsmangel, hovedsakelig fra folk som ikke har bestilt bil.. og p.d.d mister jeg nada på en tilnærmet fullutstyrt bil 🤔

Flotte nyheter.

Sammenfaller med svar jeg fikk fra min selger.

Da kan vi som har bestillt fortsette å glede oss til en nydelig bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skulebollen skrev:

M.a.o så mister vi med Msport seter ingen ting foruten e-sim? Som jeg uansett ikke har bestilt 😬

 

5 sider med snakk om utstyrsmangel, hovedsakelig fra folk som ikke har bestilt bil.. og p.d.d mister jeg nada på en tilnærmet fullutstyrt bil 🤔

Du vet, noen må prate ned at andre velger elbil. Bilen blir som den blir med eller uten personlig e-sim, blir kul uansett.
Den kommer med online mulighet, da den har OTA oppdateringer. Men vil tro uten personlig e-sim blir "online" funksjonen noe man må betale for via BMW, ikke bruk eget abonnement via personlig e-sim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Geir Anders skrev:

Hvordan er bestillingsprosedyren?

Betaler man forskudd? Hva er leveringstiden? Desto mer jeg ser, og tenker på det.. er denne modellen ganske interessant.

 

Ingen forskudd. Laaaang leveringstid sies det nå, rundt mars 2023 på M50 modellen var det siste jeg hørte. Fortsatt neste år på eDrive40 har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Iver92 skrev:

Snakket med selger idag, han sa at passasjerseter med M sport ikke mister noen justerings muligheter.

Høres bra ut. Da blir det også oppgradering til M sportsseter i tillegg til det andre. Dette blir nå litt dyrere enn jeg hadde sett for meg, men dritt au....blir allikevell utrolig mye bil for pengene🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Geir Anders skrev:

Hvordan er bestillingsprosedyren?

Betaler man forskudd? Hva er leveringstiden? Desto mer jeg ser, og tenker på det.. er denne modellen ganske interessant.

Jeg puslet sammen en bil i konfiguratoren og sendte linken til en selger jeg har hatt kontakt med tidligere og ba om tilbud. Fikk tilbud, endret litt spec, fikk kontrakt som jeg signerte elektronisk med BankID.

Betaling ved overlevering, forhåpentligvis i Q1 2023.
Leasingen på dagens bil går ut i slutten av 2022, så sånn sett ikke kritisk med leveringstiden, men lenge å vente likevel når valget er tatt :)

Endret av torsteinvh
Stavefeil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kjennern skrev:

Du vet, noen må prate ned at andre velger elbil. Bilen blir som den blir med eller uten personlig e-sim, blir kul uansett.

Det er vel ingen som har snakket ned verken bilen eller er de som velger i4, men denne tråden er jo et glimrende eksempel på at BMW har feilet totalt når det gjelder informasjonsflyt rundt bilmodellen og hvilke konsekvenser halvledermangelen får for kundene. Folk får forskjellig informasjon, og foreløpig finnes det ingen bilder av en 2022-modell på nett med bilde av setejusteringen til passasjerstolen som gjør at vi kan få verifisert. Selv har jeg nå en reservasjon inne (som uansett ikke vil tre i kraft før mars 2022 grunnet Individual), og ser frem til å etter hvert kunne få en i4 M50 Individual, men jeg har likevel klare forbehold overfor selger om at avtalen bortfaller dersom bilen får reduserte utstyrsfunksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er vel ingen som har snakket ned verken bilen eller er de som velger i4, men denne tråden er jo et glimrende eksempel på at BMW har feilet totalt når det gjelder informasjonsflyt rundt bilmodellen og hvilke konsekvenser halvledermangelen får for kundene. Folk får forskjellig informasjon, og foreløpig finnes det ingen bilder av en 2022-modell på nett med bilde av setejusteringen til passasjerstolen som gjør at vi kan få verifisert. Selv har jeg nå en reservasjon inne (som uansett ikke vil tre i kraft før mars 2022 grunnet Individual), og ser frem til å etter hvert kunne få en i4 M50 Individual, men jeg har likevel klare forbehold overfor selger om at avtalen bortfaller dersom bilen får reduserte utstyrsfunksjoner.

Er vel ikke deg jeg tenkte på akkurat  :) Jeg følger selv spent med på hva som skjer, enn så lenge er det kun personlig e-sim jeg har fått beskjed at blir borte. Har selv valgt ventilerte seter og i følge selger, som sier han har sjekket opp for meg er det kun personlig e-sim som ikke blir levert. Siden jeg står i kø til å få bil i Q3-22 vil den vel bli sett på som en 23 modell?

Føler jeg må kunne stole på selger enn så lenge. Er en stund til min går i produksjon så kan så klart skje mye på den tid og jeg ga selger klar informasjon om at jeg forventer å få informasjon når noe endres, som jeg har fått ang e-sim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...