Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Er det fleire som har bestilt bilen med Canberra Beige Sensatec interiør? Eg har bestilt ein Fully Charged i Portimao Blue og Canberra Beige Sensatec. Har ein Model X med kvitt kunstskinn i dag, og er godt fornøyd med kunstskinn og dei praktiske kvalitetane (les: tre små ungar som grisar og herjar). Det einaste eg er usikker på, er fargen. Eg kunne aller helst tenkt meg Oyster, men då må eg oppgradere til skinnseter, og er litt usikker på om eg vil det. Er det nokon som har erfaring med Sensatec vs skinn? Både mtp kvalitet og feeling... 

G26_no_Villa_day_cam_11.jpg

G26_no_Villa_day_cam_14.jpg

G26_no_Villa_day_cam_01.jpg

Endret av justemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Skulebollen skrev:

Aldri prøvd kunstskinn foruten delskinn i en Transporter, og håper jeg slipper prøve det noe mer enn det.. 🙈😅 

Ville aldri handlet slik bil uten ekte skinn så lenge jeg ikke "måtte"

For min del plagar det meg lite at det ikkje er ekte skinn, men meir det at eg likar betre fargen på Oyster og ikkje minst mønsteret i dei ekte skinnseta. Det eg er urolig for er slitestyrken til skinn vs Sensatec. Reknar med Sensatec er eit knepp meir slitesterkt og motstandsdyktig mot ketchup og is? Skinn som vert behandla regelmessig held seg sikkert fint lenge, men om det ikkje vert behandla, så vert det vel relativt fort tørt og lite motstandsdyktig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Sensatec i F45 og F46. M-Sport-seter. Jeg synes Sensatec er veldig bra, det ser bra ut og holder seg godt og krever heller ikke så mye vedlikehold som ekte skinn. Perfekt for de som vil ha noe som ser bra ut over lang tid og ikke orker å vedlikeholde så mye. Går man litt nøyere innpå så skinner det igjennom at det ikke er ekte. Man kjenner det også om man begynner å beføle skinnet(🤨) og så er det opp til hver enkelt hvor mye det betyr. Gikk til Dakota i F31 og forskjellen var overraskende stor, fordel F31, men jeg vil likevel ikke rakke ned på Sensatec. Det er mye fake skinn på markedet og jeg synes BMW har gjort en god jobb! Eksklusiviteten og luksusen ligger selvsagt i ekte skinn, åpenbart. Men det krever også vedlikehold :) 

https://www.bmwblog.com/2019/12/23/know-your-leather-here-are-the-different-types-of-bmw-leather-options/

Endret av Marius2002
Leif: Dakota, ikke Nappa… vestentlig forskjell :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2021 den 18.26, Marius2002 skrev:

Hadde Sensatec i F45 og F46. M-Sport-seter. Jeg synes Sensatec er veldig bra, det ser bra ut og holder seg godt og krever heller ikke så mye vedlikehold som ekte skinn. Perfekt for de som vil ha noe som ser bra ut over lang tid og ikke orker å vedlikeholde så mye. Går man litt nøyere innpå så skinner det igjennom at det ikke er ekte. Man kjenner det også om man begynner å beføle skinnet(🤨) og så er det opp til hver enkelt hvor mye det betyr. Gikk til Dakota i F31 og forskjellen var overraskende stor, fordel F31, men jeg vil likevel ikke rakke ned på Sensatec. Det er mye fake skinn på markedet og jeg synes BMW har gjort en god jobb! Eksklusiviteten og luksusen ligger selvsagt i ekte skinn, åpenbart. Men det krever også vedlikehold :) 

https://www.bmwblog.com/2019/12/23/know-your-leather-here-are-the-different-types-of-bmw-leather-options/

Eg trur det ligg an til ein tur til forhandlaren min for å teste både skinn, Sensatec og ulike fargar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, justemann skrev:

Ja, eg var i utgangspunktet bestemt på Sensatec, men er blitt meir og meir usikker. Bestilte ganske tidleg, så eg reknar med at vindauget for å gjera endringar på bilen snart er lukka. 

Endringer kan gjøres inntil 6 uker før produksjon. Er det ikke gitt produksjonsuke kan endringer gjøres. Det kan påvirke leveringstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Ampera skrev:

Endringer kan gjøres inntil 6 uker før produksjon. Er det ikke gitt produksjonsuke kan endringer gjøres. Det kan påvirke leveringstiden.

Har vore i kontakt med selgaren min om andre endringar eg ynskjer. Han ville vente med å leggja dei inn til han hadde fått produksjonsveke. Er det slik at nokre endringar vil kunne gje seinare leveringstid og andre ikkje? 

Kor lang tid går det frå produksjonsstart til levering ca? 

Endret av justemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, justemann skrev:

Har vore i kontakt med selgaren min om andre endringar eg ynskjer. Han ville vente med å leggja dei inn til han hadde fått produksjonsveke. Er det slik at nokre endringar vil kunne gje seinare leveringstid og andre ikkje? 

Kor lang tid går det frå produksjonsstart til levering ca? 

Det avhenger av hvilke utstyr du endrer og om de har det som trengs av deler.

Fra produksjonsuke til levering går det ca 4 uker til bilen ankommer Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ampera skrev:

Det avhenger av hvilke utstyr du endrer og om de har det som trengs av deler.

Fra produksjonsuke til levering går det ca 4 uker til bilen ankommer Norge.

Då får eg krysse fingrane for at hverken soltak eller eventuelt Vernasca skapar forsinka levering. Eg vart antyda levering i Q1 22, så det nærmar seg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Iver92 skrev:

FIkk info om en som bestilte en iX, han fikk produksjonsuke, så han ville legge inn noen endringer, etter at endringene ble lagt inn så miste han produksjonsuka, og må vente enda lengre.

Det var vel kanskje eitt tilfelle av det som Ampera nevner? At dei ikkje hadde rette deler for å gjera endringane? 

Eg håpar at selgar veit det før eventuelle endringar vert lagt inn. For min del er det soltak, HK, shadowline og Vernasca som eventuelt skal leggast til. Men ingenting av dette er så viktig at eg vil utsetje levering kjempelenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, justemann skrev:

Det var vel kanskje eitt tilfelle av det som Ampera nevner? At dei ikkje hadde rette deler for å gjera endringane? 

Eg håpar at selgar veit det før eventuelle endringar vert lagt inn. For min del er det soltak, HK, shadowline og Vernasca som eventuelt skal leggast til. Men ingenting av dette er så viktig at eg vil utsetje levering kjempelenge. 

Tror ikke det, var selgeren min som fortalte det meg det. Han mistenker at det kan ha vært at de prøver å ha likt utstyr etter hverandre på rullbåndet. Nå vet ikke jeg hvilke endringer eller hva vedkommende ha av utstyr da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...