Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Info fra min selger i dag.

De første som ble levert til Norge var basert på loddtrekning. En her fikk bil selv om den var bestilt 2 mnd. etter en som ikke har fått sin ennå.

Produksjonskapasitet når de setter i gang for alvor: 1400 biler per døgn, 3 skift. Gitt tilgang på chipper.

For oss som var litt sene med å bestille (sept) er det fremdeles senest Q4 2022 som er gjeldende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

For min del blir det for drøyt og gjøre dette på en i4m50. Teknologien skyter vel fart, og det er ikke mange årene før i4 blir knust i rekkevidde osv. Da er det kjedelig og betale og vente såpass ekstra, for en melk og brød bil man gjerne har i 3-4 år maks.. 

Teknologien går fort ja, og man bør ta inn over seg at i 2024 så kommer i5. Da med garantert 105kw batteri og en rekkevidde langt nord for 600 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skulebollen skrev:

For min del blir det for drøyt og gjøre dette på en i4m50. Teknologien skyter vel fart, og det er ikke mange årene før i4 blir knust i rekkevidde osv. Da er det kjedelig og betale og vente såpass ekstra, for en melk og brød bil man gjerne har i 3-4 år maks.. 

På en M5 derimot🥰 

 

Tipper min kommer for salg med en gang jeg får prod.dato😅 

 

Har vert inne på tanken og selge kontrakten men det er kanskje ikke så enkelt🤔 Kunne vel vert en fordel for evt. Kjøper, så kunne han fått specet bilen slik han vil

 

Enig i at det å strekke strikken så langt som @Ampera har gjort på sin M5 på en i4 vil være drøyt, men å bruke en 40-50 000,- på Individual føler jeg utvilsomt er verdt det. Om man får handle for beløpet eks mva. i tillegg, så hjelper det jo virkelig på. Lakk til G20 fra Individual-kartet koster €1998, mens lakk på forespørsel (944) ligger til €3445. Midtkonsoll i merinoskinn ligger til €1378, mens man kan legge på €207 for å få kneputene med også. Helt overkommelig for å bli kvitt den store mengden med plastikk. Eier man bilen i fire år, så er jo også kostnaden marginal, men gleden desto større. Muligens får man det ekstra beløpet igjen ved salg, og da er det jo en no brainer. :) 

Om man hele tiden går med tankesettet om at en i5 kommer i 2024, en facelift av i4 i 2025, nytt batteri i 2026, rakettmotorer i 2030 osv., så får man aldri handlet seg bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Enig i at det å strekke strikken så langt som @Ampera har gjort på en i4 vil være drøyt, men å bruke en 40-50 000,- på Individual føler jeg er verdt det. Om man får handle for beløpet eks mva. i tillegg, så hjelper det jo virkelig på. Lakk til G20 fra Individual-kartet koster €1998, mens lakk på forespørsel (944) ligger til €3445. Midtkonsoll i merinoskinn ligger til €1378, mens man kan legge på €207 for å få kneputene med også. Helt overkommelig for å bli kvitt den store mengden med plastikk. :) 

Det jeg siterte med pris var G30/F90.

Som du nevner, lakk på forespørsel så blir den €1998 + €3445 =€5443

Alle tillegg Individual som står i prislisten er grunnpris, valg utover dette kommer på toppen.

Når jeg bestilte F90 var Individual farge priset til kr. 27.900 + tillegg for Zanzibar kr. 44.700 = 72600

Det blir fort dyrt hvis en ønsker endringer utover det BMW har som grunnlag i standarprislisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Ja + den hvite er fra Bmw sulland Moss litt lengre ned på side 1

 

 

Endret av mossing 92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, 04530dat skrev:

Info fra min selger i dag.

De første som ble levert til Norge var basert på loddtrekning. En her fikk bil selv om den var bestilt 2 mnd. etter en som ikke har fått sin ennå.

Produksjonskapasitet når de setter i gang for alvor: 1400 biler per døgn, 3 skift. Gitt tilgang på chipper.

For oss som var litt sene med å bestille (sept) er det fremdeles senest Q4 2022 som er gjeldende.

Det tilsvarer jo i så fall 350-450 tusen biler i året avhengig om de jobber i helger også. For de 4500 bilene som ryktes å være solgt i Norge er det jo litt over 3 dagers produksjon. Sikker på at dette ikke gjelder for alle drivlinjer på dette karosseriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Saltkjelen said:

Enig i at det å strekke strikken så langt som @Ampera har gjort på sin M5 på en i4 vil være drøyt, men å bruke en 40-50 000,- på Individual føler jeg utvilsomt er verdt det. Om man får handle for beløpet eks mva. i tillegg, så hjelper det jo virkelig på. Lakk til G20 fra Individual-kartet koster €1998, mens lakk på forespørsel (944) ligger til €3445. Midtkonsoll i merinoskinn ligger til €1378, mens man kan legge på €207 for å få kneputene med også. Helt overkommelig for å bli kvitt den store mengden med plastikk. Eier man bilen i fire år, så er jo også kostnaden marginal, men gleden desto større. Muligens får man det ekstra beløpet igjen ved salg, og da er det jo en no brainer. :) 

Om man hele tiden går med tankesettet om at en i5 kommer i 2024, en facelift av i4 i 2025, nytt batteri i 2026, rakettmotorer i 2030 osv., så får man aldri handlet seg bil. 

Greit skalkeskjul for ikke å handle seg ny bil da :)


Er det noen som har mottatt sin bil, eventuelt sett demobil på vinterhjul. Og kan vise noen bilder av hva forhandlerne foreslår\leverer av 18" vinterhjul?

De alternativene som er i konfiguratoren tror jeg ikke mange velger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CrZyWiz skrev:

Greit skalkeskjul for ikke å handle seg ny bil da :)


Er det noen som har mottatt sin bil, eventuelt sett demobil på vinterhjul. Og kan vise noen bilder av hva forhandlerne foreslår\leverer av 18" vinterhjul?

De alternativene som er i konfiguratoren tror jeg ikke mange velger.
Her er min bil med 19" vinterhjul, 18" går ikke pga bremser 
 

20211215_125147.thumb.jpg.f3d9ca0332b0a774d3f02430e24f987d.jpg

20211215_125136.jpg

Endret av johnja
Tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CrZyWiz skrev:

Greit skalkeskjul for ikke å handle seg ny bil da :)


Er det noen som har mottatt sin bil, eventuelt sett demobil på vinterhjul. Og kan vise noen bilder av hva forhandlerne foreslår\leverer av 18" vinterhjul?

De alternativene som er i konfiguratoren tror jeg ikke mange velger.

 

Er vel de på den Avnenturinrøde til @mslello som er avbildet i linken her  https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1883602&fbclid=IwAR1RCol9WjGN9cL5n3Y91wBJ42ZQNvTG6bbV5cTNIMjMz2MDWbUT4Z4VSzo

Så mye bedre ut på bildene enn de små i konfiguratoren i alle fall.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, StigJ skrev:

Er vel de på den Avnenturinrøde til @mslello som er avbildet i linken her  https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1883602&fbclid=IwAR1RCol9WjGN9cL5n3Y91wBJ42ZQNvTG6bbV5cTNIMjMz2MDWbUT4Z4VSzo

Så mye bedre ut på bildene enn de små i konfiguratoren i alle fall.

Ja, forhandler i Trondheim har ett sett med 18" vinterhjul stående sammen med bilen nå, ettersom bildene i konfiguratoren er såpass dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, pberg said:

Det tilsvarer jo i så fall 350-450 tusen biler i året avhengig om de jobber i helger også. For de 4500 bilene som ryktes å være solgt i Norge er det jo litt over 3 dagers produksjon. Sikker på at dette ikke gjelder for alle drivlinjer på dette karosseriet?

Det er vel som vanlig noen ledd mellom opprinnelig kilde og høyttaler, så klart det er mulighet for at tallet er feil. Men ser de produserte 2.255.000 biler i München i 2020, og med høy fokus på el så synes jeg vel ikke at 1/7 av det så feil ut, egentlig.

Synes ellers at "kun" 4500 i4 solgt i Norge så langt var litt overraskende lavt.

Har i alle fall øynet nytt håp om at bilen min faktisk kan bli levert før mva. regler evt. har blitt innført i 2023.

Selgeren kunne ellers fortelle at han måtte ringe 12 stk. ix mottagere og meddele at de dessverre ikke kom til å få bilen sin til jul likevel. Ikke kjekt å være selger da, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...