Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

@Saltkjelen frunk er kjekt. Den jeg hadde i Model 3 passet perfekt til å henge to handleposer i, ca. så mye vi pleier å handle på butikken. Dessuten er den lettest tilgjengelig når man rygger inn, noe jeg pleier å gjøre. Legger jeg handleposer i bagasjen så ligger ting strødd overalt til man kommer hjem, så da blir det faktisk i fotbrønnen bak handleposer ellers går. Det jeg savnet på den frunken jeg hadde var softclose, ellers fungerte den meget strålende, men det er ikke en ting man savner før man har det. Litt sånn som 2-delt bakluke på stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og såg på invisteringen her forleden dag.. ( ikke min bil )

Positivt:

Såg tøff ut, kledde hjulene godt, blir nok rå med senk og spacere

Stort bagasjerom, ( såg mye større ut enn g11 feks ) 

M stolene var gode og sitte i, følte generelt man satt i en sportslig bil

 

Negativt:

Stygge skjermbreddere, disse må rives av.. 

Elendige nakkestøtter på fremstoler, hva har Bmw tenkt på her?? 

Supertrist med skinndash som ikke går videre på dørsider. Tilogmed fruen som ikke er opphengt i denslags kommenterte det, dog veldig bortskjemt blitt med 7eren😅

Dårlig bakseteplass, jeg er 190 og kunne aldri reist på lengre tur i baksetet, dog var det bredden som skuffet mest

 

 

Alt i alt fortsatt usikker på om det er en bil for meg/oss, vurderer sterkt og fjerne skinndash og 20" 868 hjula for og gjøre den mer lettsolgt og legge den på Finn for og se om det er litt og tjene når bilen kommer i mars/april

Blir spennende og prøvekjøre i januar 😊

 

 

 

 

IMG_20211218_103404534_HDR.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det mest elendige med M-sportssetene i mine øyne, er at de ikke har knekk i øvre del av seteryggen slik M-sportssetene/komfortsetene til 5-, 6-, 7-serie samt X5, X6, X7 og XM har.

2 timer siden, E.C. skrev:

@Saltkjelen frunk er kjekt. Den jeg hadde i Model 3 passet perfekt til å henge to handleposer i, ca. så mye vi pleier å handle på butikken. Dessuten er den lettest tilgjengelig når man rygger inn, noe jeg pleier å gjøre. Legger jeg handleposer i bagasjen så ligger ting strødd overalt til man kommer hjem, så da blir det faktisk i fotbrønnen bak handleposer ellers går. Det jeg savnet på den frunken jeg hadde var softclose, ellers fungerte den meget strålende, men det er ikke en ting man savner før man har det. Litt sånn som 2-delt bakluke på stasjonsvogn.

Ser hva du mener, men personlig bruker jeg aldri frunken på i3en (eller de gangene jeg har lånt min brors elendige TM3). Dog tror jeg bruken av frunk ville vært større om den ble åpnet og lukket på samme måte som bagasjelokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

Overrasket over (manglende) bakseteplass. Kan M sportssetene gjøre så mye? Det er ikke på langt nær så dårlig plass i vår F36, jeg med mine 176cm har ingen problemer med å sitte bak meg selv.

M- sportsetene stjeler ca 5 cm, dette sammen med at fotbrønnen kommer lengre opp i kupéen gjør at det blir litt trang.

Jeg er 183 og sitter ikke like godt bak "meg selv" i i4 som jeg gjør i min F31 nå.

Av denne grunn dropper jeg M-sportsetene og går for vanlige sportsseter i tillegg til at det er noe snevert fargevalg på M-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2021 den 18.48, Maxmek skrev:

Jeg har bestile en I4, og har gjort meg noen tanker vedrørende det og strømprisene vi nå ser.

Jeg har ingen erfaring med EL-bil, men har jo lest en del. Ta feks at vinterstid så bruker EL bilen 2,7Kw/mil, ganger man dette med en kraftpris på 4,0kr pr/Kw, så koster det  10,80 kr pr mil i strøm, Min 530d bruker på langkjøring ca 0,6 når jeg ligger i ca 110km/t, snittforbruket mitt ligger på 0,71. Her i Arendal fyller vi diesel for ca 14,- pr/liter, da blir kostnaden pr mil på 8,40 pr mil. Dvs godt og vel 2kr billiger pr mil med diesel, og det værste er at jeg tror vi vil få se strømpriser denne vinteren som kan doble seg fra dagens ekstrempris.

Så da lurer jeg på om jeg bare må sette I4 til utstilling og beholde dieselen. Blir som @Fredrik 90tenker diesel er best, og når man fyller tanken har man mer enn 100 mil rekkevidde, og sparer penger for hver km man kjører.

 

PS, dette er jo satt litt på spissen, men våre politikere har etter min mening solgt arvesølvet vårt (strømmen) til EU, og vi stakkars forfrosne nordboere må betale for gildet.

jaja, i morgen bikker vi 8,- pr kwh. så min antagelse var ikke så feil!!

Stakkars de som lader elbil i morgen. Da tror jeg, jeg beholder 530d'en så får I50' stå å kose seg i garagen.  Billlig å brenne diesel for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja ved 17,- litern og 0,6l pr mil så er motor sitt regnestykke slik om en kun ser på drivstoff; https://motor.no/aktuelt/sa-hoy-ma-stromprisen-bli-for-at-diesel-skal-bli-billigst/209073

61D27D29-D011-4E3B-A231-63B613CDBA84.thumb.jpeg.a274660ffd9a91b15198787149caa4eb.jpeg
 

Det vittige er jo at elbil i utgangspunktet ikke er tenkt på som superbillig fremkomstmiddel men som miljøvennlig. Vi har bare hatt det veldig bra i Norge mtp. strømpriser og med de godene elbil har så har det vært og er svært lukrativt bilhold, til manges misunnelse og/eller forargelse. Og miljøbevisstheten rundt det blir fort glemt da alt virker som handler om billig billig og rekkevidde. Jeg klager ikke for det er det rimelige bilholdet og fordelene både økonomisk og kjøremessig som pirrer. :) 
 

På i4 M50 oppgir BMW et forbruk på 1,8 - 2,25, så kan en nå regne litt selv om en vil :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At strømprisen er høy en periode er vel kanskje en større utfordring for en gjennomsnittelig rekkehuseier, enn en elbilist.

Skulle vi ha hatt en snittpris på 6 kr/kwt gjennom et helt år hadde det betydd at en vanlig rekkehusbeboer fort hadde fått 150 000 i årlig strømregning - noe som er ganske sykt.

Da virker plutselig ikke 30 000 kroner for å kjøre en elbil 20 000km (med snittforbruk på 2.5kwt/mil) så ille.

Jeg liker ikke dagens strømpriser, men de er vel en grei påminnelse om at om Europa skal bli grønnere kan ikke bare mere ting gå på strøm, vi må produsere mer strøm også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Maxmek skrev:

jaja, i morgen bikker vi 8,- pr kwh. så min antagelse var ikke så feil!!

Stakkars de som lader elbil i morgen. Da tror jeg, jeg beholder 530d'en så får I50' stå å kose seg i garagen.  Billlig å brenne diesel for tiden. 

Nei du hadde ganske riktig der, og når diesel koster 12:68,- for literen slik den gjør as we speak så er dette faktisk ett ganske bra regnestykke. Blir en dyr garasjepynt da 😅

@Marius2002

Men hvem fyller diesel for 17 kr litern? Det regnestykket til Motor er jo formet for at elbilen skal komme best ut av det. Dette er jo standarden for alle som skriver om bil i Norge, få elbilen til å fremstå som beste alternativ. Det er helt sikkert dager hvor diesel koster 17-18 kr litern, men det er også dager hvor den koster langt mindre. Er man litt lur så planlegger man fyllinger på disse dagene, akkurat som man kan lade elbil når strømmen er billigst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Oslo/på Romerike, er det mer vanlig at dieselen ligger til 17-18kr literen enn 12,68kr slik det er hos dere. En sjelden gang dupper dieselen ned til rett i underkant av 15kr literen, men den ligger stort sett på 18kr+. Ellers må man sammenligne epler med epler og pærer med pærer. På samme måte som at man kan fylle på de billigste dagene, kan man også lade på de billigste dagene. Man bør derfor sammenligne strømtoppene med drivstofftoppene og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rune-K skrev:

Dieselpriser under 14 kroner er det en del år siden jeg har sett her i Østfold. Ligger som regel over 16 kroner. 

Det er ganske så normalt her i sør. Slik har det vært i mange år. 12.xx til 17.xx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...