Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, E.C. skrev:

Det er vel fordi den kjører som RWD 99% av tiden. Slik var det iaf. med Tesla. Frontmotoren slår inn kun når det er spesielle grunner til det, f.eks. ved maks pådrag eller behov for grep. Jeg ser ikke noe grunn til at BMW skulle ha en annen oppskrift.

Det stemmer nok det. Bare regnet med at el motoren foran ble koblet inn sterkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en justering på bestillingen min etter en prøvekjøring av M50`n i morgen. Går fra portimao blå til dravit grå, legger på karbonpakka utvendig og bytter fra 19 til 20". Men jeg får ikke bestemt meg for M-sportseter i sort eller i cognac m/skinn dasjbord🤔. Synes på bilder cognac setene ser veldig bra ut. Har ikke noe erfaring med den fargen. Selgeren min fortalte at han nesten bare hadde solgt M-setene i sort.... (hadde jo vært greit å skille seg litt ut da....😉

Noen her med erfaring med fargen? Vanskelig å få solgt igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juul skrev:

Skal ta en justering på bestillingen min etter en prøvekjøring av M50`n i morgen. Går fra portimao blå til dravit grå, legger på karbonpakka utvendig og bytter fra 19 til 20". Men jeg får ikke bestemt meg for M-sportseter i sort eller i cognac m/skinn dasjbord🤔. Synes på bilder cognac setene ser veldig bra ut. Har ikke noe erfaring med den fargen. Selgeren min fortalte at han nesten bare hadde solgt M-setene i sort.... (hadde jo vært greit å skille seg litt ut da....😉

Noen her med erfaring med fargen? Vanskelig å få solgt igjen? 

Tror ikke du ville angret på å velge bort det trygge å valgt noe mer spennende, lever bare en gang.

Høres ut som en spennende bil du har på gang, lykke til med valgene.

Får åpne en tråd ved anledning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Årsland skrev:

Noen som har fått produksjonsdato, som bestilte rundtom 8 juni? venter forsatt i spenning! 

Stilte for såvidt samme spørsmål for litt siden uten svar, så da mistenker jeg at de aller fleste av oss ikke har fått produksjonsuke. Unntak er de få som fikk bilen sin levert ved juletider. Dette må enten være de som bestilte "ett over" eller høyrangerte kunder. Signerte selv den 10. juni. Siste beskjed fra selger i går var at bilen i beste fall skulle være klar til sommeren. Noe som er 3-4 mnd lengre enn hva forespeilet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Haroni skrev:

Stilte for såvidt samme spørsmål for litt siden uten svar, så da mistenker jeg at de aller fleste av oss ikke har fått produksjonsuke. Unntak er de få som fikk bilen sin levert ved juletider. Dette må enten være de som bestilte "ett over" eller høyrangerte kunder. Signerte selv den 10. juni. Siste beskjed fra selger i går var at bilen i beste fall skulle være klar til sommeren. Noe som er 3-4 mnd lengre enn hva forespeilet tidligere.

De som fikk bil i jul ble trukket ut helt tilfeldig av de som bestilte innenfor en viss tid i begynnelsen :) 
Det var iallefall det min selger bekreftet til meg når jeg spurte :)

Tror det vil skje mye nå når vi nærmer oss februar med tanke på produksjonsuke og leveringsdato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort. Ble cognac + litt annet snadder. Godt å bli ferdig med "grubleriet" egentlig😄 Bestilte midt i september så håper å få den før vinterdekk må på... har litt mer trua på det nå som BMW annsetter 6000 nye arbeidere og setter i gang dobble skift + helgeskift for å øke produksjonen på i4 og iX. Hørte de også har kjøpt opp en fabrikk som lager chipper...?

Fikk også prøvekjørt M50`n i dag. Ble veldig positivt overasket og det er bare å glede seg. Var spesielt spent på vind/hjulstøy. Ble veldig fornøyd med at den var omtrent like stille som på min nåværende 530e🙏☺️. Må si jeg ble "lettet" over valget mitt om å gå fra 2019 530e til i4 M50😊

 

 

https://configure.bmw.no/no_NO/summary/G26E/31AW/FMAPQ,P0C36,S01CB,S01CX,S0230,S0248,S02NH,S02PA,S02VB,S02VC,S02VF,S02VL,S0302,S0322,S033T,S03AC,S03FW,S03MF,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0488,S0493,S0494,S04M5,S04MC,S04T2,S04U0,S04U9,S04UR,S04V1,S0534,S0548,S05AC,S05AL,S05AQ,S05AU,S05AZ,S05DA,S05DN,S0654,S0688,S06AE,S06AF,S06AG,S06AK,S06C3,S06DR,S06NX,S06U3,S06VB,S0711,S0715,S071C,S0760,S0775,S07M9,S0853,S0885,S08R9,S08SM,S08TF,S08TG,S08TR,S0993,S0ZGI,S0ZN6/EI00256K,SE000001?expanded=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i så fall tvetydige beskjeder man får fra selgere, noe som absolutt ikke er uvanlig i disse tider. Det med loddtrekning høres usannsynlig ut, men spiller for såvidt ingen rolle for oss som venter. Kommentaren fra min selger var at fabrikken så og si har gått tom for halvledere og venter på ny leveranse om ca. 3 mnd.

Endret av Haroni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har det blitt sagt at kundebiler blir produsert fra mars, men om det faktisk stemmer er vanskelig å si. Jeg bestilte 3.6 og signerte kontrakten dagen etter. Ser også at kontraktnummeret mitt er lavere enn alle som sier de bestilte og signerte samme dag, dog usikker på betydningen av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Jarod skrev:

Ser denne har luke både høyre bak og venstre foran. Euro spec har kun høyre bak. Har Kina-bilene 2 ladeluker? 

Én for AC og én for DC kanskje? De har vel to helt forskjellige ladekontakter i Kina.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Jarod skrev:

Ser denne har luke både høyre bak og venstre foran. Euro spec har kun høyre bak. Har Kina-bilene 2 ladeluker? 

Lurer på om de har chademo kontakt i tillegg 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se bruker Kina en type kontakt som heter GB/T. De er forskjellige for AC og DC. Da er det vel mest praktisk med to ladeluker i stedet for én stor en.

 

Connectors overview

https://www.evexpert.eu/eshop1/knowledge-center/connector-types-for-ev-charging-around-the-world

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...