Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Andreas_R skrev:

 

 

Så hva tror dere om edrive40? Er prisdifferansen for liten mot M50? Hvor populær blir denne på bruktmarkedet fremover? 

Er det samme leveringstid på M50 og edrive40? Dvs realistisk 2023? Det passer meg egentlig ganske bra, god tid til å rydde opp i bilparken :D

 

 

Jeg er også en av de som godt kunne klart meg med edrive40 og som synes det er litt kult med kun RWD, men ser at forskjellen i grunnpris i dag er ca 60 000,- om du også skal ha M-sport på edrive40 (som er et must på I4 i mine øyne). 10% prispåslag for 200 ekstra hester og 4wd virker lite og jeg vil tro at verditapet ikke blir noe større i kroner og øre på en M50 enn en eDrive40.

Det beste argumentet for edrive40 er vel kortere leveringstid, men hvis ikke det betyr så mye er det kanskje best å bite i det sure eplet og kjøpe M50😉

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Andreas_R skrev:

Hvis jeg går inn å velger edrive40, huker av for supercharged pakke og ingenting annet, kommer den på kr 659 520,-

Hvis jeg gjør det samme på M50 kommer den på kr. 719 620,-

Så forskjellen blir kr 60 000,-

 

Ja, det var noen prisøkninger i høst. Men var usikker på om det var begge eller bare M50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laffe skrev:

Jeg er også en av de som godt kunne klart meg med edrive40 og som synes det er litt kult med kun RWD, men ser at forskjellen i grunnpris i dag er ca 60 000,- om du også skal ha M-sport på edrive40 (som er et must på I4 i mine øyne). 10% prispåslag for 200 ekstra hester og 4wd virker lite og jeg vil tro at verditapet ikke blir noe større i kroner og øre på en M50 enn en eDrive40.

Det beste argumentet for edrive40 er vel kortere leveringstid, men hvis ikke det betyr så mye er det kanskje best å bite i det sure eplet og kjøpe M50😉

 

 

I tillegg er det den mest lekne firhjulstrekkeren jeg har kjørt iallfall. Men jeg har ikke kjørt så mange motorsterke firhjulstrekkere før da. Så godt mulig de jeg har prøvd tidligere har hatt for lite motor til å være lekne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne godt vært større prisforskjell mellom dem. Da hadde nok valget blitt enklere i favør den ene eller andre. For det er jo ganske store forskjeller mellom de.

Jeg skulle gjerne hatt den ekstra rekkevidden, her er ikke flusst av ladestasjoner spesielt langs kysten. Langs E6 er det stort sett ok, men man kan risikere ladekøer på sommeren.

Får vel dra å prøvekjøre M50 de har fått inn her, det koster meg sikkert den økte rekkevidden og 60000kr :D:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreas_R skrev:

 

I denne tråden har det vært mye snakk om M50, men så vidt jeg kan se lite diskusjon om edrive40? Jeg vurderer nemlig edrive40 i stedet for M50, pga. denne brannfakkelen....

 

Nå skal ikke jeg ha noe i4 med det første da jeg nettopp har kjøpt meg "ny" bil. Men har tenkt samme tanken flere ganger selv på akkurat det. Jeg tror nok jeg ville valgt mest mulig rekkevidde og rwd enn mest mulig "motor" og 4wd.

Så slik hadde "min" blitt:

image.thumb.png.7753235eb4bd4859ce19dd87370304bd.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, StigJ skrev:

Nå skal ikke jeg ha noe i4 med det første da jeg nettopp har kjøpt meg "ny" bil. Men har tenkt samme tanken flere ganger selv på akkurat det. Jeg tror nok jeg ville valgt mest mulig rekkevidde og rwd enn mest mulig "motor" og 4wd.

Ja ikke sant! Sportsbilbehovet tilfredstilles for meg best i en fossilbil.

Ja Sunset Orange er skamtøft på denne bilen! Et ganske dristig fargevalg.

Min hadde kommet til å blitt noen lunde slik:

image.thumb.png.b2cc359b10e9b8f922d083478422aa78.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis prisforskjellen er 60 lapper ville jeg gått for M50. Virker som man får mye ekstra moro for de pengene. Det er jo ikke sånn at det er kjedelig med 200 hester ekstra bare fordi det er en elbil.

Nå skal det sies at jeg ikke har bruk for lang rekkevidde.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Andreas_R skrev:

Ja ikke sant! Sportsbilbehovet tilfredstilles for meg best i en fossilbil.

Ja Sunset Orange er skamtøft på denne bilen! Et ganske dristig fargevalg.

Min hadde kommet til å blitt noen lunde slik:

image.thumb.png.b2cc359b10e9b8f922d083478422aa78.png

Har allerede Sunset Orange G20, så fargen er ikke så dristig for min del :)  

Men jeg ser noe litt kjipt i konfigurasjonen. Får ikke valgt ryggekamera... 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ogee1 skrev:

Hvis prisforskjellen er 60 lapper ville jeg gått for M50. Virker som man får mye ekstra moro for de pengene. Det er jo ikke sånn at det er kjedelig med 200 hester ekstra bare fordi det er en elbil.

Nå skal det sies at jeg ikke har bruk for lang rekkevidde.

Ja jeg endrer sikkert mening etter å ha prøvekjørt M50 :P 

 

2 minutter siden, StigJ skrev:

Får ikke valgt ryggekamera... 

Ja jeg så det! Trodde kanskje det var inkludert i en pakke..? Får satse på det ordner seg senere i 2022... Er jo et viktig utstyr å ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Saltkjelen skrev:

Prøvde i4 M50 i dag, og må si jeg er mektig imponert over bilen. Her har det vært rundt -15 i hele dag, og med 96% batteri (og et forbruk på 28kWh/100km), hadde bilen en rekkevidde på 416km. Ytelser er det lite å si på, da dette var uforklarlig raskt i alle disipliner. Bilen fortjener åpenbart 20” på vinteren også, da de 19” som stod på var triste greier. Her er det bare å glede seg! 

Testet du den adaptive regenereringen da Lasse?

Den er bra på min, men bedre i iX og - vil jeg tro, vel så bra i i4.

En tier på at du vil like denne featuren meget godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Testet du den adaptive regenereringen da Lasse?

Den er bra på min, men bedre i iX og - vil jeg tro, vel så bra i i4.

En tier på at du vil like denne featuren meget godt.

Typ ved å vippe girspaken over i B? Testet bare dette (og da ble bilen som å kjøre i3en), men jeg foretrekker at bilen sklir avgårde om jeg slipper gassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Typ ved å vippe girspaken over i B? Testet bare dette (og da ble bilen som å kjøre i3en), men jeg foretrekker at bilen sklir avgårde om jeg slipper gassen.

Nei, B mode er som å kjøre i3, altså typisk første generasjon elbil.

Ved adaptiv regen (velges i menyen i idrive 7), så tar bilen hensyn til trafikk, avstand til denne, rundkjøring, røde lys og generell navi. Slik at bilen vil rulle når det er hensiktsmessig og den vil bremse adaptiv der det er behov.
Man bruker egentlig svært lite brems, kun siste del foran et lyskryss ved rødt lys.

Dette er samtidig den mest behagelige, moderne (syns jeg 😅) og den mest energieffektive måten å kjøre på.
Dra tilbake å test bilen igjen, denne gang i adaptiv regenerering. 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Nei, B mode er som å kjøre i3, altså typisk første generasjon elbil.

Ved adaptiv regen (velges i menyen i idrive 7), så tar bilen hensyn til trafikk, avstand til denne, rundkjøring, røde lys og generell navi. Slik at bilen vil rulle når det er hensiktsmessig og den vil bremse adaptiv der det er behov.
Man bruker egentlig svært lite brems, kun siste del foran et lyskryss ved rødt lys.

Dette er samtidig den mest behagelige, moderne (syns jeg 😅) og den mest energieffektive måten å kjøre på.
Dra tilbake å test bilen igjen, denne gang i adaptiv regenerering. 🥳

Jeg liker adaptiv funksjonen veldig bra. Fungerer glimrende 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å teste ut, men hvorvidt det lønner seg å bruke denne funksjonen over tid er noe annet. En bør bruke bremser og da kraftig nedbremsing for å unngå rust på bremseskivene. Måtte akkurat skifte mine på e-golfen da de hadde over 25% rust. Ble en dyr affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...