Gå til innhold

Personlig bilskilt. Hva tenker dere ?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bestemt meg for at dette skulle jeg ha hvis det en vakker dag kom til Norge, som sagt så gjort, ett par ting hadde jeg ikke helt tenkt igjennom, det ene er at hvis du har navn, er det lett å identifisere eieren, det andre er at jeg har bokstaven ø i skiltet, dette kjenner ikke parkerings systemene igjen, tror de sliter med æ, ø og å... Fordelen er at det er billig å parkere noen plasser, siden de ikke finner bilen. Man eier skiltene i 10 år, hvis man da bytter bil, og har bilmodell på skiltet, faller litt av morra vekk 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, RF91 skrev:

Eg tykkjer personlege bilskilt i 9 av 10 tilfeller er harry. Men samtidig så bryr eg meg veldig lite om det då det ikkje er mine skilt det handlar om 🙂 Er forsåvidt einig med det @Fredrik over her skriv.

Berre hugs ein ting: Noko kan virka morsomt, kult eller passande heilt til du har køyrt rundt med det ei stund og innser at du kanskje ser ut so ein klovn. Og so "må" du ha skiltet i 9 år til før det går ut... Ikkje sikkert du går i den fella, men ha ihvertfall den tanken med deg når du skal bestemma deg for eventuell tekst på skiltet 🙂

Man kan velge om man vil bruke personlig eller vanlig bilskilt. Skal man utenlands med bilen tror jeg man må bruke standard kjennetegn. Personlige bilskilt vil også ikke følge bilen hvis man selger den. De er "dine" i 10 år så vidt jeg har forstått det. Husker det var en sak om en eier av et El-firma som kjøpte bilskilt en sen fredag. Han skulle ha AMPERE men det ble AMPER. Litt dumt å kjøre med så det personlige skiltet ble satt på hundehuset

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/mRw8P4/el-firma-skulle-ha-bilskilt-aldri-bestill-bilskilt-etter-at-du-har-drukket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger MAX C02 var faktisk ganske kult. Jeg er enig i at ting kan bli så harry at det blir kult, men helt generelt går det langt mellom personlige bilskilt som er kule. Jeg liker en litt intellektuell tilgang som f.eks E30 C2 iom. at få vet den egentlige betydningen. Jeg må legge til at jeg bor i Danmark og her er personlige bilskilt litt mer vanlig enn i Norge. Mange har skilt som f.eks MORMOR, FARSBIL, LARSEN1 og dette er bare dumt/kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Jeg er enig i det som skrives her, men jeg ville ha tatt dette enda et skritt videre. Alle ser at bilen er en cabriolet så dette er ikke nødvendig å ha med på skiltene. E30 er viktig, men det er også årsmodellen så f.eks 88 E30 gir mening. Alternativt så kan du velge E30 2C, som var BMW's internkode for modellen (egentlig E30/2C, men skråstreken er vel ikke lovlig på bilskilter).


E30 C2 kunne jeg også hatt. Men kan du linke meg til info? Googler og kommer kun opp alpina c2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Da skal jeg gjøre et unntak i meningene mine og foreslå at @Amistad bestiller dette pronto 😂

Fysj 😂😂😂 

 

så en strøken svart E30 cab fortjener altså ikke sitt eget skilt ... 🙈🙈🙈 

først søkte jeg opp fornavnet mitt men det var opptatt. Jeg hadde søkt om det hvis ikke. Enda bra det var tatt 😂😂😂 hjelper å lufte tankene litt i en tråd ... 

men ... jeg heller enda litt mot 

E30 CAB 

E30 C2 

Det ser jo litt clean ut i forhold til vanlig skiltnummer ? 
 

kanskje noe annet enkelt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs... Er to F15 i byen med "MIN SIN" og "DR", samt en E60 med "RIKS" (som en del av etternavnet) og en Tesla med "ANGVIK" som også er navn. Alt dette synes jeg bare er megaharry. Noe mer morsomt i byen er en gammel gammel Fiesta som har "FIASKO" og en Tesla som har "9000NOK" :lol: Det er jo litt innafor. Det er noen fler, men husker ikke alle. Du kan jo gå for E30 C2, synes det er mer clean enn E30 CAB :) Forutsetningen for navn med biltype er at man har tenkt og beholde bilen i mange år. 

Synes et kult skiltnummer er like så cleant, men det kan man jo ikke velge... ZZ73337 eksempelvis(finnes sikkert bedre tallkombo, men dette til eksempel). 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...